راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

قطعا شما هم با ویدیوهای فراوان آموزشی یا سرگرمی مواجه شده‌اید که از نظر تکنیک‌های تصویربرداری و تنظیم نور، تا حد زیادی بی‌نقص بوده‌اند؛ اما کیفیت صدای نامناسب باعث شده است تا از ادامه‌ی مشاهده‌ی آن منصرف شده و تولیدکننده‌ی محتوا را دیگر دنبال نکنید. پس فکر می‌کنم در همین ابتدای کار حداقل در یک موضوع اشتراک نظر داشته باشیم که تصویر باکیفیت، نیازمند صداگذاری مناسب است.پس با نمایندگی نیکون به ادامه ی این مقاله راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی بپردازید.

میکروفن به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند :

  • میکروفون های کندانسور

  • میکروفون های شاتگان

  • میکروفون های داینامیک

تفاوت بین این ۲ گروه از میکروفن در ساختار فنی در طراحی و کیفیت صدای ضبط شده نهایی نهفته است. من می‌دانم که قطعا صدا به اندازه‌ی تصویر برای شما جذاب نیست. اما این را هم می‌دانم که فیلم نهایی شما بدون صدای خوب، قادر به جذب مخاطب نیست.

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

میکروفون کندانسور

انواع میکروفن ها انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کنند و سپس آن را به یک سیگنال صوتی تبدیل می کنند. درک این نکته کوچک ، شما به راحتی می توانید عملکرد انواع میکروفن برای خودتان تصور کنید (چون شما یک عکاس حرفه ای و تصویرگر می باشد! ) میکروفن کندانسور (انها کاندنسر یا کاپاسیتورنیز نامیده می شود ) استفاده از یک صفحه نمایش دیافراگم برای جذب صدا است. این دیافراگم حساس باعث ارتعاش صدا می شود و این صدای ضبط شده نهایی است.

این میکروفون گروه دارای حساسیت بسیار بالا توانایی جذب یک دایره گسترده ای از بسیار دقیق فرکانس های صوتی و از همه مهمتر کیفیت صدای عالی هستند.مهمترین کاربرد این میکروفن ها برای دریافت جزئیات صوتی در محیط های شلوغ و مکان هایی که شما باید چندین صدای مختلف را با دقت بالا ضبط کنید. اگر در یک وبلاگ خیابانی یا رکورد در یک استودیو کار می کنید ، بهترین گزینه این است که یک میکروفون دوربین را از این دسته خریداری کنید.

حالت تکرار در عکاسی
این مقاله را بخوانید

میکروفون داینامیک 

میکروفن پویا از یک سیم پیچ برای تبدیل صدا استفاده می کند. به طور مشابه ، آنها حساسیت و قدرت میکروفن کندانسور ندارد ، اما برای ضبط صداهای بالا تن به تن بسیار کاربردی است. به عنوان مثال بهتر.، می‌توانید ویدیوهای مستندی که از فاصله‌ی نزدیک، یک صدای شدید در تصاویر موشن لپس با فریم بالا را ضبط می‌کنند، تماشا کنید.

حجم خروجی این فیلم ها بسیار زیاد است و باعث ایجاد سر و صدا در میکروفن های نوع اول می شود. مزایای دیگر این میکروفن ها نوع خازن ، افزایش عمر مفید و قیمت پایین تر است.

اگر فیلمبرداری را به‌صورت خیلی حرفه‌ای دنبال نمی‌کنید، قطعا تفاوت چندانی بین انتخاب یکی از این ۲ گروه وجود ندارد و بیشتر باید به سبک کاری خود و البته بودجه‌تان توجه داشته باشید؛ اما پیش از آن، آشنایی به مشخصات فنی میکروفون‌های خارجی اهمیت بالایی دارند. در صورتی که مشخصات فنی مندرج بر روی میکروفن را بدانید، قطعا انتخاب آگاهانه‌تری خواهید داشت.

میکروفون های شاتگان

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی

اگر دوربین اصلی شما جمع و جور است، بهتر است آن را با یک میکروفون روی دوربین با اندازه متناسب جفت کنید. یکی از ابتدایی‌ترین و در عین حال مؤثرترین تفنگ‌های شات‌گانی که مناسب این اسلحه است، RØDE VideoMic GO است.

نکته جالب در مورد این میکروفون این است که هیچ کنترل، دستگیره یا دکمه ای ندارد. حتی کلید روشن/خاموش هم وجود ندارد. یکی از اخطارها این است که برای کار کردن، باید از ورودی میکروفن دوربین شما “پخش برق” تامین شود، و همه دوربین ها این را ارائه نمی دهند (اما اکثریت قریب به اتفاق آن را انجام می دهند).

بهترین دوربین های نیکون ۲۰۲۲
این مقاله را بخوانید

میکروفون های شاتگان با باتری معمولاً عملکرد صوتی و حساسیت بیشتری را ارائه می دهند. VideoMic Pro یک ویژگی جالب دارد که به شما امکان می دهد سطح خروجی آن را تا +۲۰dB افزایش دهید. چرا میخواهی چنین کاری بکنی؟ سیگنال صوتی این میکروفن احتمالاً تمیزتر از پری امپ های تعبیه شده در دوربین شما است، بنابراین، با پایین آوردن سطح ورودی دوربین و افزایش سطح خروجی میکروفون، می توانید به صدایی با کیفیت بهتر دست پیدا کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی