فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسط

فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسط

فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسط

فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسط : دوربین های دیجیتال Oday قادر به تصویربرداری عملکرد فوق العاده ترکیبی بی نظیر از راحتی و عملکرد و مقرون به صرفه است که آنها را ارائه می شود دولت است که غالب در ضبط تصویر تبدیل شده است. این تیراندازی در سیاه و سفید و به خصوص در قطع متوسط جذاب و تجربه ارزشمند است که مقرون به صرفه و سرگرم کننده و همچنین می تواند شما را تبدیل به متفکر عکاسی دیجیتال متفکر تبدیل کند.

لنز Rolleiflex

بارگذاری یک فیلم ۱۲۰ تایی در مثلاً یک رفلکس دو لنز Rolleiflex در مقایسه با قرار دادن یک کارت حافظه در DSLR شما ممکن است یک روش عجیب و خسته کننده به نظر برسد. استفاده از نورسنج ، تنظیم دیافراگم و سرعت شاتر به صورت جداگانه و فوکوس دستی مطمئناً زمان و تلاش بیشتری را نسبت به استفاده از سیستم های نوردهی خودکار و فوکوس خودکار دوربین شما نیاز دارد. و باید منتظر بمانید تا فیلم توسعه داده شود تا بتوانید نتایج را ببینید ، مطمئناً صبر و شکیبایی کسانی را عادت می دهد که عکاسی خود را بلافاصله بر روی LCD ارزیابی می کنند. با این حال ، این تجربه “یکپارچهسازی با سیستمعامل” شما را مجبور می کند تا سرعت خود را کاهش دهید ، روشی عمدی را در پیش بگیرید و این احساس بی نظیر را به شما می دهد که در حال ایجاد چیزی برای سنین مختلف هستید.

فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسطRolleicord:

 این برادران کوچک Rolleiflex از نظر طراحی ساده تر هستند اما جبران اختلاف منظر خودکار را نیز ارائه می دهند و لنزهای نمای نزدیک رولینار را می پذیرند. حتماً از لنز Schneider Xenar 75mm f/3.5 و شاتر Synchro-Compur استفاده کنید. مطلوب ترین آنها مدلهای Va و Vb هستند ، دومی دارای صفحه نمایش قابل تعویض هستند. با این حال ، مدلهای قدیمی مانند III و IV هنوز هم عکاسان بسیار ماهری هستند.

ژست عکس مادر و دختری
این مقاله را بخوانید

Mamiya و Mamiyaflex:

 این ماشین های مقاوم و با کیفیت بالا تنها TLR های با لنز قابل تعویض واقعاً موفق هستند و بسیار خوب دوام می آورند . مجموعه لنزها از ۵۵ تا ۲۵۰ میلی متر موجود است ، اما هر دو لنز استاندارد Mamiya-Sekor 80mm f/2.8 و ۱۰۵ میلی متر f/3.5 از کیفیت عالی برخوردار هستند. مدلهای قدیمی مانند Mamiyaflex C2 ، Mamiya C22 و C3 هزینه کمتری دارند و مدلهای بعدی مانند C220 و C330 گرانتر هستند. آنها بزرگتر و سنگین تر از Rolleis هستند و بدون نیاز به لنزهای نزدیک ، فوکوس بسیار نزدیکتری دارند ، اما هیچگونه جبران اختلاف منظر به جز خطوط روی صفحه فوکوس برای هدایت فریم شما ندارند.

Rolleiflex:

 این کلاسیک های جاودان استانداردی هستند که بر اساس آن سایر TLR ها مورد قضاوت قرار می گیرند و هنوز قیمت بالایی دارند. با این حال ، آنها موقعیت مکانی خودکار قاب اول (عدم وجود پنجره قرمز یا اولین علائم تعیین موقعیت قاب) و جبران خودکار اختلاف منظر را ارائه می دهند. اگر هزینه کم دارید ، از Rolleiflex Automat MX در اوایل تا اواسط دهه ۵۰ با لنز Zeiss Tessar 75mm f/3.5 با روکش خوب و با کیفیت و Schneider Xenar 75mm f/3.5 استفاده کنید. مدلهای عقب Rolleis مانند ۳٫۵ F و ۲٫۸ F با لنزهای Zeiss Planar یا Schneider Xenotar کرم محصول هستند ، اما به طور کلی بسته به شرایط ، قیمت کمی بیشتر می فروشند.

نوردهی

در نهایت ، استفاده از متر نوردهی برای محاسبه و تنظیم نوردهی ، شما را تشویق می کند که واقعاً به تأثیرات دیافراگم و سرعت شاتر بر روی تصویر نهایی فکر کنید و به دقت در نظر بگیرید که آیا برای برجسته ها ، سایه ها و تن های میانی نوردهی می کنید یا خیر. به طور خلاصه ، فیلمبرداری در یک دوربین تاشو TLR یا رول فیلم کلاسیک شما را مجبور به اتخاذ روشی آهسته و منظم می کند که اغلب در عکاسی دیجیتال سریع امروزه وجود ندارد ، جایی که اکثر کاربران از خودکارسازی دوربین خود و اساساً نامحدود عقب می مانند. قابلیت ضبط تصویر کارت حافظه با سرعت بالا و ظرفیت بالا.

نکات عکاسی از مراسم ها
این مقاله را بخوانید

آنچه برای شروع نیاز دارید

اگر شما در حال حاضر خود مالک هستید و یا دسترسی به یک دوربین فیلمبرداری رول آپ از عملکرد متوسط و خوب, تنها چیزی که شما نیاز به آماده سازی دارید:

فیلم ۱۲۰ رول (من Kodak Tri-X یا Ilford FP4 Plus را توصیه می کنم ) و یک نوردهی دقیق و دقیق به متر کنونی Sekonic L-208 Twin Mate یک انتخاب خوب است ، یا می توانید به سراغ یک متر کلاسیک استفاده شده مانند Gossen Luna-Pro بروید. مطمئن شوید که متر انتخابی شما از نوع باتری مدرن است. سلنیومترهای قدیمی خوب هستند ، اما عموماً آنقدر حساس نیستند که در نور کم بخوانند.

اگر با فیلمبرداری رول آشنا نیستید ، بهتر است حداقل ۱۰۰ نوردهی بگیرید تا با این رسانه راحت و خلاق باشید ، و ۱۰ رول به شما امکان می دهد ۱۲۰ تصویر را در ۲-۱/۴ x 2-1/ثبت کنید. فرمت ۴ اینچ. اگر وقت بگذارید ، این کافی است تا ذهنیت و دید جدیدی به شما بدهد که عملاً ضمانت شده است تا قابلیت عکسبرداری دیجیتالی شما را افزایش دهد. اگر دوربینی با فرمت متوسط ​​ندارید ، می توانید یک دوربین خوب استفاده شده را با هزینه نسبتاً کمی در بخش مورد استفاده B&H ​​پیدا کنید .

فیلمبرداری فیلم سیاه و سفید با فرمت متوسطانتخاب دوربین با فرمت متوسط

دوربین های با فرمت متوسط ​​انواع مختلفی دارند ، از جمله TLR ها ، SLR ها ، دوربین های پرس محکم ، و دوربین های تاشوی مقیاس و فاصله سنج در فرمت هایی از ۶ ۴٫۵ ۴٫۵ سانتیمتر تا ۶ ۹ ۹ سانتیمتر ، و حتی برخی از گزینه های پانوراما به ابعاد ۶ در ۱۷ سانتیمتر از آنجا که تنها اندازه فیلم رول باقی مانده که به طور گسترده در دسترس است کاغذ ۱۲۰ است (۲۲۰ هنوز در محدوده محدود فروخته می شود) مطمئن شوید که دوربینی که انتخاب می کنید فیلم آن اندازه را می گیرد.

اموزش عکاسی در نور کم
این مقاله را بخوانید

مطمئناً استفاده از یک فیلم SLR با فرمت متوسط ​​، مانند Hasselblad 500 C/M ، Mamiya RB67 یا ۶۴۵ ، Pentax 6×7 یا ۶۴۵ و غیره ، اشکالی ندارد ، اما برای این پروژه تصمیم گرفتم روی TLR ها تمرکز کنم. آنها دارای طراحی های ساده و بادوام با کرکره های آرام و کم ارتعاش هستند و این واقعیت که آینه معکوس ندارند به شما امکان می دهد تا با شاتر آهسته تر عکس های دستی واضح بگیرید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی