راهنمای فیلترهای لنزها

راهنمای فیلترهای لنزها

راهنمای فیلترهای لنزها

راهنمای فیلترهای لنزها در نمایندگی نیکون :اگر شما بیشتر دارندگان دوربین مصرف کننده بپرسید که چرا آنها فیلتر بر روی لنز خود را نگه دارید, اکثریت احتمالا پاسخ خواهد داد:برای محافظت از ان..

اگر چه این فیلتر ها بر روی سطح لنز خود را از گرد و غبار و رطوبت و گاهی انگشت شست چاپ می تواند از آنها محافظت کند اما عملکرد اصلی فیلتر لنز در واقع بهبود کیفیت تصویر تصاویری که می گیرید مربوط است به فیلتر شما واستفاده و نحوه استفاده از آن در روشهای مختلف آشکار و نه چندان واضح است.

آیا چند فیلتر اساسی وجود دارد یا باید فیلترهای زیادی بخرم؟

اساسی ترین فیلترها فیلترهای کاهش دهنده ماوراء بنفش ( UV ) ، فیلترهای نورگیر و فیلترهای حفاظتی هستند که بسته به سازنده ، یا فیلترهای شیشه ای با پوشش های اولیه ضد انعکاس هستند یا در برخی موارد ، فقط فیلترهای UV لباس شخصی هستند ، که اینطور نیست. بی صداقت برای تمیز و ایمن نگه داشتن عنصر جلوی لنز ، هر یک از موارد فوق کافی است ، اما اگر به دنبال محافظت از لنز خود و بهبود کیفیت تصویر عکس ها و فیلم های خود هستید ، می خواهید UV یا فیلتر سقفی خریداری کنید.

راهنمای فیلترهای لنزها

اساسی ترین فیلتر, فیلتر اشعه ماوراء بنفش (UV) در کاهش سقفی فیلتر و فیلتر محافظ که بسته به سازنده و یا فیلترهای شیشه ای با پایه های ضد بازتاب پوشش هستند و یا در برخی موارد تنها اشعه ماوراء بنفش فیلتر یکنواخت است که این مورد نیست. بی صداقت برای تمیز کردن و ایمن نگه داشتن آیتم در مقابل لنز هر یک از موارد فوق کافی است اما اگر شما به برای لنزتان به دنبال حفاظت و بهبود تصویر با کیفیت از عکس های خود و فیلم هایتان هستید به شما UV فیلتر یا سقفی خرید را پیشنهاد می کنم.

روش های تبدیل عکس به PDF
این مقاله را بخوانید

فیلترهای Haze

فیلترهای ماوراء بنفش ، که به آنها فیلترهای Haze نیز گفته می شود ، برای برطرف کردن اثرات مه آلودگی هوا ، رطوبت و سایر اشکال آلاینده های هوا طراحی شده اند که هر کدام به تخریب تصویر کمک می کند. فیلترهای UV/Haze در قدرت های مختلف موجود است.

اگر قصد دارید در نزدیکی آبهای بزرگ ، در ارتفاعات بالاتر ، در برف یا شرایط دیگری که شدت نور ماوراء بنفش محیط را افزایش می دهد ، عکاسی کنید ، قطعاً باید سطح قوی تری از فیلتراسیون UV را در نظر بگیرید ( UV-410 ، UV-415 ، UV-420 ، UV-Haze 2A ، UV-Haze 2B ، UV-Haze 2C و UV-Haze 2E) بسته به استحکام پوشش های UV ، فیلترهای UV شفاف به نظر می رسند ، یا در مورد پوشش های UV سنگین تر ، ظاهری گرم و شبیه کهربا دارند و در هر نقطه از صفر تا حدود نیم توقف جبران نوردهی نیاز دارند.

فیلترهای Skylight

جایگزین فیلترهای UV/Haze ، فیلترهای Skylight هستند که در دو حالت مختلف – Skylight 1A و Skylight 1B – موجود هستند . بر خلاف فیلترهای UV/Haze ، که ظاهری کهربایی دارند ، فیلترهای Skylight دارای رنگ سرخابی هستند که هنگام عکاسی از رنگ پوست یا استفاده از فیلم اسلاید رنگی ترجیح داده می شود ، که بسته به نوع فیلم اغلب دارای تعصب آبی است که معمولاً رنگ فیلترهای Skylight با سرخابی تعادل دارد.

فیلترهای نورگیر صرف نظر از استحکام آنها هیچ تاثیری بر نوردهی دوربین ندارند ، از نظر برطرف کردن جو هوا برابر با فیلترهای UV هستند و از لنز شما در برابر گرد و غبار ، رطوبت و اثر انگشت محافظت می کنند که در غیر این صورت می تواند به پوشش لنز آسیب برساند. به موقع حذف شد.

به غیر از فیلترهای UV/Haze و Skylight ، چه نوع فیلترهای دیگری را برای گرفتن عکس روزانه باید در نظر بگیرم؟

اگر از مناظر یا هر منظره ای در فضای باز عکاسی می کنید ، مطمئناً باید یک فیلتر پلاریزه را همیشه در دست داشته باشید. فیلترهای پلاریزه بیشتر بخاطر بیرون آوردن ابرها از آسمان آبی تیره ، اشباع رنگها و حذف تابش خیره کننده و بازتاب از سطح آب ، شیشه و دیگر سطوح صیقلی معروف هستند.

این مقاله را بخوانید

فیلترهای پلاریزه در حلقه ثانویه ای نصب می شوند که شما هنگام مشاهده سوژه از طریق منظره یاب به صورت دستی می چرخانید تا زمانی که در سطح قطبی سازی مطلوب شماره گیری کنید. نقطه ضعف فیلترهای پلاریزاسیون این است که شما در فرایند بهینه سازی تصویر حدود سه نقطه نور را از دست می دهید ، اما نمی توان نتایج را با استفاده از افزونه های Photoshop یا سایر اشکال وودو پس از ضبط تقلید کرد.

راهنمای فیلترهای لنزها

فیلترهای رنگی و پلاریزه

در مورد فیلترهای رنگی و پلاریزه ، که معمولاً از یک لایه نازک از فیلم رنگی (یا مواد پلاریزه) تشکیل شده است که بین دو لایه شیشه قرار گرفته است ، فیلم معمولاً در لایه های شیشه ای در فیلترهای گران قیمت چسبانده می شود. این امر سطوح هوا و سایر بی نظمی هایی را که می تواند بر خلوص نوری فیلتر تأثیر منفی بگذارد نسبت به فیلترهای ارزان قیمت تر که برای انجام عملکردهای مشابه طراحی شده اند ، حذف می کند.

فیلترهای قطبی نیز همراه با فیلتراسیون اضافی مانند فیلتراسیون گرمایش ( ۸۱A ، ۸۱C ، ۸۱EF ، ۸۵ ، ۸۵B ) ، افزایش و تشدید ، نورگیر ، UV/Haze و اندازه گیری انتشار ، در دسترس هستند.

فیلترهای پلاریزه در دو قالب خطی و دایره ای موجود است. اگرچه ظاهر و عملکرد یکسانی دارند ، فیلترهای پلاریزه دایره ای مخصوص استفاده از لنزهای فوکوس خودکار طراحی شده اند در حالی که خطی بهتر است با لنزهای فوکوس دستی استفاده شود. از طرف دیگر ، قطبش های دایره ای می توانند با نوری AF یا MF با نتایج برابر استفاده شوند.

آموزش دکمه های دوربین
این مقاله را بخوانید

تفاوت فیلتر UV

حتی اگر یک فیلتر ماوراء بنفش با فیلتر فرابنفش دیگری که دو یا سه برابر بیشتر هزینه دارد ، غیرقابل تشخیص باشد ، تفاوت بین آنها می تواند قابل توجه باشد ، زیرا کیفیت شیشه مورد استفاده در فرایند تولید شروع می شود. اگرچه ممکن است کسی بین یک تکه و شیشه دیگر تفاوت چندانی نداشته باشد ، اما در این مورد اشتباه نکنید – شیشه وجود دارد و شیشه وجود دارد ، و تفاوت ها می توانند در کیفیت تصاویر شما تفاوت ایجاد کنند.

معیارهای اولیه شیشه

معیارهای اولیه شیشه خوب در مقابل شیشه ، ترکیب شیمیایی شیشه ، نحوه ساخت و حتی محل ساخت آن است. پس از آن ضخامت شیشه (نازک تر ، بهتر) و روکش هایی که برای به حداقل رساندن شعله ور و حفظ سطح مطلوب رنگ و کنتراست استفاده می شود. اگرچه تفاوت بین یک فیلتر ارزان قیمت و یک فیلتر گران قیمت ممکن است در هنگام عکاسی با لنز زوم کیت چندان آشکار نباشد ، اما در صورت استفاده از لنزهای گران قیمت و با کارایی بالاتر ، به طور فزاینده ای آشکار می شود.

تفاوت دیگر بین فیلترهای سطح ابتدایی و نسخه های گران تر مربوط به حلقه های نگهدارنده است ، که در مورد فیلترهای ارزان قیمت همیشه از آلومینیوم (فلز نسبتاً نرم) ساخته می شوند که در صورت عدم آسیب پذیری ، دچار خراشیدگی و گرفتگی می شوند. مستقیم پیچ خورد برعکس ، حلقه های نگهدارنده که در فیلترهای گران قیمت استفاده می شوند ، همیشه از برنج ساخته می شوند و به همین دلیل ، هنگام برخورد با سطوح سخت به احتمال زیاد روی لنز یا فرورفتگی شما گیر می کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی