نکات عکاسی از مراسم ها

نکات عکاسی از مراسم ها

نکات عکاسی از مراسم ها

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است نکات عکاسی از مراسم ها را که با تجربیات این چند ساله ی من جمع اوری شده برای شما به اشتراک بگذاریم تا در مراسم مهمی مثل مراسم عروسی و یا قرار های کاری و کنسرت ها از ان بتوانید استفاده کنید و عکس های خود را روز به روز پیشرفته تر و جذاب تر کنید.

استفاده از سه پایه

یکی از نخستین و مهمترین ابزار ها برای کمک به ثبت تصاویر با کیفیت در محیط های کم نور ؛ سه پایه دوربین نیکون است .با بهرگیری از سه پایه همه ی لرزش های ایجاد شده در دوربین برطرف می شوند و همچنین استفاده از سه پایه به شما این قابلیت را میدهد تا از یک ایزو پایین تر برای عکاسی استفاده نمود .اما در هر صورت استفاده از سه پایه ممکن است محدودیت هایی را برای عکاسی در محیط های پر تراکم به وجود بیاورد.

استفاده از فلاش در مکان های کم نور

این کار الزامی به نظر می رسد که در زمان عکاسی در محیط های کم نور باید از فلاش استفاده نمود تا کمبود نور موجود در محیط به طور مطلوبی جبران شود .اما در شرایط عکاسی از صحنه های کنسرت استفاده از فلاش ممکن است یک شمشیر دو لبه باشد زیرا در این محیط ؛ نور موجود در صحنه دارای شرایط خاصی می باشد .

در کنسرت و در شرایط نزدیک بودن به صحنه نمایش ؛ حالت های نورپردازی موجود در صحنه برای عکاسی ممکن است مناسب باشند.

فیلتر ان دی ND
این مقاله را بخوانید

نکات عکاسی از مراسم ها

اما در صحنه های کوچکتر و یا در مراسم های کوچک در محیط کم نور ؛ استفاده از فلاش دوربین یکی از مهمترین راهکار ها برای جبران کمبود نور در محیط می تواند باشد .در صورتی که دوربین شما امکان استفاده از ایزو بالا را در اختیارتان قرار می دهد , به طور معمول توصیه می شود تا در مورد استفاده از فلاش تجدید نظر نمایید.

زیرا فلاش دوربین موجب نوردهی بیش از اندازه روی سوژه و تاریک شدن پس زمینه و از بین رفتن جزییات آن می شود .در شرایط تسلط بر تکنیک های نورپردازی با فلاش ؛ با انجام سینک فلاش سرعت پایین می توان شات های اکشن با حالت های خاص را در یک صحنه کنسرت به دست آورد.

حالت عکس‌برداری پیوسته استفاده کنید

در عروسی‌های بروز اکنون، عکاسی سریع بسیار اهمیت دارد پس دوربین خود را در حالت عکس‌برداری پیوسته قرار دهید. برخی مواقع عکسی که بلافاصله بعد از پز زوج می‌گیرید و زوج‌ها در حالت استراحت هستند، بهترین عکس‌های لحظه‌ای می‌شوند.

تنظیمات دوربین برای عکاسی در مراسم ها

من به تجربه دریافتم که تغییر حالت تصویربرداری بین برداشت در لحظه و فوکوس پشت سر هم، برای تصویربرداری از مراسم بهترین گزینه است. تنظیمات “برداشت در لحظه” برای زمانی که میهمانان سریع و پشت سر هم وارد می شوند عالی است.فوکوس پشت سر هم بسته به مدل و شرکت سازنده دوربین، نام های متفاوتی دارد ( در کنون AI Servo و در نیکون AF-C می باشد).

این قابلیت کاری می کند دوربینتان بتواند سوژه ها را در حالی که حرکت می کنند، دنبال کند. تنظیمات دوربین در شکل گیری سبک شخصی شما و سبکی که مشتری می خواهد هم نقش به سزایی دارد.

نکات مهم در عکاسی کودک
این مقاله را بخوانید

اگر برای یک عکس زیادی معطل شوید، صحنه های دیگر را از دست می دهید

به یاد داشته باشید که مزاحم دید هیچ صحنه ای نشوید و همینطور باید حواستان باشد که خیلی برای ثبت یک لحظه وقت نگذارید. سریع و دقیق باشید و بروید سراغ ماموریت بعدی. قاعدتا کمی آزمون و خطا و زمان می برد تا در این چالش با تجربه شوید، اما تا آن موقع، تمرین کنید.

نکات عکاسی از مراسم ها

نقطه اوج ساعات کاری تان کجاست؟

زمانبندی تصاویر آخر مراسم برای سوژه و کار عکاسی تان خیلی با اهمیت است.همه مراسم ها پس از گذشت چند ساعت شور و هیجان و انسجام آن را از دست می دهند. مسلما مایلید مشتری تان حتی در لحظات آخر هم احساساتی و خوشحال باشد.

این نکته به ویژه وقتی به کارتان می آید که به صورت هزینه در ازای تعداد عکس ها کار کنید. یعنی در ابتدا قرارداد تعداد عکس ها مشخص نباشد و هرچه مشتری را قانع کنید که عکس های بیشتری انتخاب و چاپ کند، درآمد بیشتری خواهید داشت. بهترین زمان برای فروختن عکس ها، بلافاصله بعد از مراسم است. در این زمان مشتری شما هنوز خیلی برای عکاسی شوق و ذوق دارد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی