عکاسی از رنگین کمان

عکاسی از رنگین کمان

عکاسی از رنگین کمان

رنگین کمان‌ها یکی از جذاب ترین جلوه‌های جهان طبیعت می‌باشند. نور خورشید به قطرات آب برخورد می‌کند و به رنگ‌های مختلف تجزیه می‌شود و کمانی از نوارهای قرمز، نارنجی، زرد، سبز، آبی، نیلی و بنفش را به وجود می‌آورد.در نمایندگی نیکون میخواهیم درباره ی عکاسی از رنگین کمان برای شما اطلاعاتی به اشتراک بگذاریم.

هر کسی می‌داند که اگر در هوای بارانی، آفتاب بتابد رنگین کمان تشکیل می‌شود. بنابرین اگر هوا آفتابی است برای ساخت رنگین کمان تنها به یک شلنگ آبپاش نیاز دارید. در عین سرگرم کننده بودن این کار شما درس‌های زیادی در مورد رفتار نور می‌آموزید و می‌توانید تصاویر آبستره‌ی زیبایی را خلق نمایید.

عکاسی از رنگین کمانفیلتر پلاریزه

اگر به طور جدی می خواهید رنگین کمان را در دوربین ببینید، از یک فیلتر پلاریزه استفاده کنید! بله، یک فیلتر پلاریزه می‌تواند تفاوت زیادی در افزایش رنگ‌های آسمان، رنگین کمان و دیگر عناصر پیش‌زمینه/پس‌زمینه ایجاد کند. اما هنگام استفاده از فیلتر پلاریزه مراقب باشید.

موقعیت پلاریزه معمولی می تواند با مسدود کردن آن بازتاب ها، رنگین کمان را کاملاً ناپدید کند! بنابراین هنگام عکاسی از رنگین کمان فقط از منظره یاب یا صفحه LCD پشت دوربین خود استفاده نکنید. گاهی اوقات با چشمان خود به آسمان نگاه کنید و اگر رنگین کمان واضح تر به نظر می رسد، احتمالاً باید فیلتر را بیشتر بچرخانید.

ترکیب

در واقع که ترکیب زمان ثبت رنگین کمان مهم است. اگر توانستید یک رنگین کمان کامل را ببینید، ببینید آیا می توانید به سرعت سوژه جالبی را که می توانید در مرکز رنگین کمان قرار دهید پیدا کنید. یک درخت تنها، یک ساختمان کوچک یا یک قله زیبا از یک کوه همگی می توانند نامزدهای عالی برای ترکیب بندی باشند.

قطعات اصلی دوربین
این مقاله را بخوانید

برخی اوقات پایین آمدن و عکاسی از گل ها یا گل های وحشی نیز می تواند کارساز باشد. قوانین ترکیب بندی معمولی را نیز فراموش نکنید. استفاده از قانون یک سوم، خطوط پیشرو و غیره می تواند صحنه را متعادل تر و جالب تر نشان دهد. در عکس زیر، رنگین کمان را در سمت چپ صحنه، حدود ۱/۳ از لبه سمت چپ قاب قرار دادم، سپس یک گل آفتابگردان را در مزرعه پیدا کردم و آن را در طرف مقابل قرار دادم، و تعادل و تعادل خوبی ایجاد کرد.

تجهیزات

عکاسی در باران چیزی نیست که بخواهید به سادگی در آن کار انجام داد. بعضی از دوربین ها ویژگی مقاومت در برابر شرایط جوی و بد را ندارند. از این رو باید امکانات لازم را با خود به همراه داشته باشید.برخی مواقع یک چتر برای عکاسی نیاز دارید. ولی اگر لازم باشد از هر دو دست خود استفاده نمایید، استفاده از روپوش های مخصوص عکاسی توصیه می شود.

رنگین کمان های کامل و مضاعف می توانند فضای وسیعی از صحنه را به خود اختصاص دهند.در نتیجه توصیه می کنم لنزهایی با زاویه دید گسترده ای داشته باشید.که بتواند کل رنگین کمان را ثبت کند. لنز ۲۴ میلی متر روی یک دوربین فول فریم می تواند یک رنگین کمان کامل را ضبط کند.

عکاسی از رنگین کماندوربین

دوربین نیکون Z6 II نسخه دوم دوربین نیکون Z6 است که به دلیل ترکیب جالبی از کارایی و قدرت بالا، در کنار بدنه پیشرفته و قیمت مناسب، از جمله بهترین دوربین‌های فول فریم موجود در بین دوربین های نیکون می باشد.این دوربین با تنظیمات و پیشرفت هایی که داشته میتواند برای عکاسی از مناظر و رنگین کمان بسیار مناسب باشد.

تکنیک کلوز اپ
این مقاله را بخوانید

سه پایه

رنگین کمان ها معمولا در موقعیت های کم نور ایجاد می شوند و زمان  کار با سوژه ها/اشیاء پیش زمینه، باید از دیافراگم های کوچک برای حداکثر عمق میدان استفاده کنید.

همچنین یک سه پایه یک ابزار الزامی می باشد که برای گرفتن موثر رنگین کمان با حداقل میزان نویز خواهد بود. من پیشنهاد می کنم یک سه پایه خوب و قابل اعتماد بخرید که احتمال لرزش دوربین را کاهش دهد. اگر به توصیه ای برای خرید سه پایه نیاز دارید، به راهنمای خرید سه پایه من مراجعه کنید .

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی