شیوه عکاسی از مناظر زمستانی

شیوه عکاسی از مناظر زمستانی

شیوه عکاسی از مناظر زمستانی

عکاسی از مناظر زمستانی کار راحتی نیست زیرا احتمال دارد شرایط خیلی سخت شود. در کنار مشکلات دیگری که ممکن است پیش بیاید معمولا برخی مواقع هوای سرد باعث ناراحتی عکاس و کاهش عمر باتری خواهد شد. با این وجود زمستان مزایای زیادی برای عکاس‌های خیابانی دارد که اغلب اوقات دست کم گرفته می‌شود.با نمایندگی نیکون همراه باشید تا شیوه عکاسی از مناظر زمستانی را باهم بررسی کنیم.

تنظیمات عکاسی از مناظر زمستانی

تلاش کنید دیافراگم بسته انتخاب کنید تا بیشترین عمق میدان ممکن را داشته باشید.

دوربین ها معمولا در هوای برفی کمی گیج می شوند. دلیل این موضوع سفیدی بیش از حد منظره برفی هست. این زمان دوربین به اشتباه نقاط بیش نوردهی تشخیص میدهد و تلاش می کند برای جبران نوردهی را کاهش دهد. پس برای رسیدن به یک برف سفید و نه خاکستری، یا از مود منوال استفاده کنید و یا تنظیمات نوردهی را ۱٫۵ تا ۲ استاپ افزایش دهید.

تجهیزات عکاسی از مناظر زمستانی

برای شروع یک لنز واید مناسب انتخاب کنید. اکثر لنزهای زوم کیت دوربین از فاصله کانونی ۱۸ میلیمتر شروع می شوند که برای منظور ما مناسب هستند. در قدم بعدی از شارژ بودن باطری دوربین خود اطمینان داشته باشید. ترجیحا باطری یدک همراه داشته باشید، چون سرمای هوا باعث خالی شدن سریعتر باطری می شود. تلاش کنید از سه پایه استفاده کنید؛ ولی اگر همچنان اعتقادی به سه پایه ندارید به یک زیرانداز ضدرطوب و عایق گرما برای عکاسی از لول پایین احتیاج پیدا می کنید.

شیوه عکاسی از مناظر زمستانیپیشنهاد میکنم از لنزواید نیکون ۱۴۰-۱۸ استفاده کنید به دلیل اینکه این لنز، به صورتی طراحی شده که حداکثر پتانسیل حسگر تصویر فرمت DX را بیرون بکشد و عکس‌ها و ویدیوهایی با شارپ زیبا و پس‌زمینه روان تولید کند. دامنه زوم ۷٫۸x (18 تا ۱۴۰ میلی‌متر) به شما اجازه می‌دهد از پرتره‌های خانوادگی واید گرفته تا عکس‌های تله فوتو در میادین ورزشی را باکیفیت بالا ثبت کنید. همچنین می‌توانید تا ۴۵ سانتی‌متر به سوژه خود نزدیک شوید و عکس کلوزآپ ماکرو بگیرید.

میکروفن رومیزی
این مقاله را بخوانید

این لنز نیکون، در سراسر دامنه زوم، عکس‌ها و ویدیوهایی با حداکثر جزئیات تولید می‌کند. زاویه واید ۱۸ میلی‌متر، برای عکس‌های گروهی، عکاسی منظره و جای دادن بیشتر صحنه در قاب لنز کاربرد دارد. با زوم ۱۴۰ میلی‌متری نیز می‌توانید در کنار زمین استادیوم ایستاده و از بازیکن معروف تیم، عکس کلوزآپ بگیرید. با سیستم قدرتمند این لنز، قادر خواهید بود هر صحنه جذابی که در جلوی شما اتفاق می‌افتد را برای همیشه ماندگار کنید.

شیوه عکاسی از مناظر زمستانیجزئیات ریز در مناظر

در شیرایطی که برف منظره را پوشانده باشد، من توصیه می‌کنم به دنبال جزئیات ریز بگردید. حتی در روزهایی که هوا ابری است هم برخی اجسام وجود دارند که با وجود برف خیلی جذاب‌تر از وقتی هستند که برف روی آن‌ها ننشسته است. شاخه‌ها، فنس‌ها و دیگر اجسام روزمره‌ای که روی یک پس زمینه سفید قرار دارند. یخ، قندیل، دانه‌های برف، حباب‌ها و ترک‌های روی یخ‌ها همگی سوژه‌های جذابی هستند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. فراموش نکنید که خیلی باید به سازه‌های مختلف نزدیک شوید و چند عکس مختلف از جزئیات آن‌ها بگیرید. این عکس‌ها می‌توانند آلبوم نمونه کارهای شما را خیلی متنوع کنند.

زمان‌ بندی

برای اینکه بتوانید عکس‌های فوق العاده ای در زمستان بگیرید زمان‌بندی خیلی مهم‌ تر از تجهیزات است. برخلاف مناطق کوهستانی در مناطق مسطح اغلب برف‌ها به سرعت آب می‌شوند و یا در عرض چند روز کثیف می‌شود و ظاهر زیبای خودشان را از دست می‌دهند. من معمولا با دقت پیش‌بینی وضع هوا را بررسی می‌کنم و به دنبال دوره‌های کوتاهی که پس از بارش برف هوا مناسب است می‌گردم. در کل حتی هوای ابری و به ویژه در صورتی که ابرها ساختار خاصی داشته باشند هم هوای خوبی دانسته می‌شود. عکاسی وقتی که هنوز برف در حال بارش است به ندرت به نتایج خوبی ختم خواهد شد.پس دوربین نیکون خود را اماده کرده و به عکاسی بروید.

سیستم های دوربین بدون آینه نیکون و کانن
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی