لامپ مناسب سافت باکس

لامپ مناسب سافت باکس

لامپ مناسب سافت باکس

سافت باکس ابزاری است بین تجهیزات دوربین که بسیاری از عکاسان آنها را در ابعاد کوچک تا بزرگ تهیه می‌کنند تا عکس‌هایی زیباتر ثبت کنند. این وسیله کاربردی با نرم کردن نور، سایه‌های خشن را از روی سوژه برداشته و تصویر را یکدست‌‌‌ تر و چشم‌نوازتر می‌کند. منابع نوری مانند: فلاش‌های اکسترنال، فلاش‌های استودیویی و یا لامپ‌های LED قابلیت نصب سافت باکس را دارند تا بهترین کیفیت را ارائه دهند.نمایندگی نیکون امروز چندین لامپ مناسب سافت باکس را برای شما بررسی کرده است باما همراه باشید.

منابع نوری برای سافت باکس

  1. فلاش اکسترنال
  2. فلاش‌های استودیویی
  3. لامپ‌های ثابت LED

از دیگر منابع نوری که برای استفاده در کنار سافت باکس‌ها استفاده می‌شوند، لامپ‌های ال‌‌ای دی هستند. برای استفاده از این لامپ‌ها می‌توانید روی کلگی سافت باکس، سرپیچ‌های مختلفی تنظیم کنید. البته بسیاری از لامپ‌های LED هم هستند که با طراحی خاص خود نیاز به سرپیچ ندارند.

لامپ مناسب سافت باکسسافت باکس ها از  آنجایی که این منابع نوری پرشی ایجاد نمی‌کنند، می‌توانند برای افراد تازه‌کار که تنظیمات دوربین عکاسی با توجه به نور محیط برای آنها دشوار است، مفید واقع شوند. برای استفاده از لامپ‌های LED هم باید قدرت آنها را در نظر بگیرید؛ چرا که لامپ‌های کوچک در بسیاری از موارد نمی‌توانند آنچه را که در ذهن دارید به اجرا بگذارند.

در این دسته از منابع نور، محدوده قیمتی گسترده بوده و می‌توانید محصولاتی ارزان تا گران‌قیمت پیدا کنید. البته همیشه انتخاب ارزان‌ترین لامپ‌های LED نتیجه خوبی نخواهد داشت. به عنوان مثال نور فلات چهار لامپی مدل LX4 یک منبع نور مناسب و اقتصادی است که امکان تنظیم محدوده روشنایی از ۱۰ تا ۱۰۰ درصد را در اختیارتان می‌گذارد. این منبع نور یک پایه دارد که می‌توانید سافت باکس را روی آن سوار کنید. همچنین دمای رنگ ۵۶۰۰ کلوین را برای عکاسی در اختیارتان خواهد گذاشت.

نحوه در دست گرفتن دوربین
این مقاله را بخوانید

سافت باکس با انواع سافت باکس و نحوه عملکرد آن کاملاً آشنا شدید؛ دیگر انتخاب با خودتان است، با اعتماد به کارشناسان فروش ما می‌توانید به آسانی و در کمترین زمان خرید خود را انجام دهید.

لامپ‌های LED (COB و SMD)

لامپ‌های SMD و COB قیمت مناسب‌تری را نسبت به فلاش‌های استودیویی ارائه می‌دهند. منابع نور SMD و COB تنوع زیادی را در شکل، رنگ و شدت نور ارائه می‌دهند و به همین دلیل به دسته‌ای از محبوب‌ترین لامپ های سافت باکس تبدیل شده‌اند.

لامپ مناسب سافت باکسلامپ‌های فلورسنت

لامپ‌های فلورسنت نوع رایج شده از منابع نور سافت باکس هستند که از نظر قیمت نسبت به سایر انواع به صرفه‌ تر هستند. عمر لامپ‌های فلورسنت معمولا کمتر از سایر لامپ‌هاست و به طور کلی گزینه‌ای اقتصادی و با قابلیت تنظیم‌ پذیری کمتر در شدت نور، دمای رنگ و… هستند.

فلاش‌های استودیویی

فلاش استودیویی به عنوان یکی از معمولی ترین منابع نور در عکاسی، قابلیت هماهنگ شدن و نصب در سافت باکس را هم ارائه می‌دهند. با خرید فلاش استودیویی از نورنگار، می‌توانید منبع نوری با قابلیت کنترل‌پذیری بالا را در سافت باکس خود داشته باشید.

فلاش اکسترنال

فلاش‌های اکسترنال هم دسته‌ای دیگری از لامپ‌ یا منابع نوری سافت باکس است. سافت باکس فلاش اکسترنال، روی فلاش اکسترنال نصب می‌شوند. سایز و ساختار این نوع سافت باکس متناسب با فلاش اکسترنال طراحی شده است تا ویژگی جا‌به‌جایی به همراه دوربین را داشته باشند.

لامپ مناسب سافت باکس

شدت نور لامپ سافت باکس

شدت نور لامپ‌های عکاسی بر اساس واحد کندلا ‌(شمع) اندازه‌گیری می‌شود، اما این واحد برای بسیاری از کاربران قابل اندازه‌گیری نیست و کمتر به عنوان واحدی تجاری شناخته می‌شود. برخی از عکاسان در هنگام خرید لامپ سافت باکس سعی می‌کنند با واحد وات (واحد استاندارد توان الکتریکی) میزان شدت نور لامپ‌ها را مقایسه کنند.

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی
این مقاله را بخوانید

رابطه مستقیمی بین شدت نور یک لامپ و توان مصرفی آن وجود دارد و معمولا هر چه میزان توان مصرفی یک لامپ بیشتر باشد، نور بیشتری را منتشر می‌کند. ژول (واحد انرژی) نیز یکی دیگر از معیارهای بیان میزان قدرت لامپ سافت باکس (به ویژه در فلاش‌های استودیویی) است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی