عکاسی در ساعت آبی

عکاسی در ساعت آبی

عکاسی در ساعت آبی

ساعت آبی یکی از جذاب ترین و پر احساس ترین وقت هایی از  روز برای گرفتن عکس است. من بسیاری از عکس‌های مورد علاقه‌ام را در ساعت آبی عکاسی کرده ام. در اصل ، حتی بیشتر از زمانی که در طلوع یا غروب خورشید گرفته‌ام. اما ساعت آبی چیست و چگونه می توانید از آن نهایت استفاده را ببرید؟ نمایندگی نیکون برخی از نکات و توصیه های برتر خود را در زیر مرور می کنم.

ساعت آبی به سادگی زمانی از روز قبل از طلوع خورشید و پس از غروب خورشید است که جو دارای رنگ آبی تیره و عمیق است.

مانند ساعت طلایی معروف، ساعت آبی در واقع یک ساعت نیست. طول دقیق آن به عرض جغرافیایی، زمان سال و شرایط آب و هوایی بستگی دارد. نکته مهم این است که خورشید باید مسیر درستی را زیر افق باشد، و آسمان نمی تواند رنگ های طلوع یا غروب خورشید زیادی داشته باشد.

ساعت آبی در واقع بسیار بیشتر از آن چیزی که بسیاری فکر می کنند طول می کشد. در تجربه من، در یک روز روشن، ساعت آبی حداقل شامل گرگ و میش شهری و دریایی است.

عکاسی در ساعت آبیالمان های موثرعکاسی در ساعت آبی

  • برنامه‌ریزی کنید

نخستین کام شما در ثبت تصاویر ساعت آبی فوق العاده، دانستن زمان رفتن برای عکاسی است. از آنجا که این محدوده ی زمانی برای این تصاویر نسبتا کوتاه است، شما قصد دارید تا قبل از این که این اتفاق بیفتد، برنامه‌ریزی کنید و در مکان بعدی باشید. با استفاده از برنامه‌ای مانند ساعت طلایی برای پیدا کردن زمانی که ساعت آبی در محل شما خواهد بود، استفاده کنید. همچنین فراموش نکنید که آسمان قبل از اینکه به رنگ آبی برسد، بعد از اینکه خورشید برای بررسی این رنگ آبی به پایین می‌رود، چند عکس آزمایشی را ثبت نمایید.

  • سه‌پایه را همراه بیاورید

زمان استفاده از یک سرعت شاتر آهسته، یک سه‌پایه به شما کمک خواهد کرد تا تصاویر قوی‌تر را بدون خطر لرزش دوربین ایجاد کنید. فراموش نکنید که یک سه‌ پایه را کنار بگذارید، یا باید به دنبال یک سطح ثابت برای قرار دادن دوربینتان در هنگام ثبت عکس‌های خود باشید. برای بهترین نتیجه، شما هم چنین می‌خواهید از تایمر دوربین خود استفاده کنید یا یک ریموت کابل برای جلوگیری بیشتر از لرزش دوربین استفاده کنید.

  • استفاده از فوکوس دستی را در نظر بگیرید

با این که فوکوس خودکار وقتی خوب کار می‌کند که نور زیادی وجود دارد، زمانی که خورشید پایین رفته‌ است ممکن است به سختی بر روی جایی که می‌خواهید فوکوس کند. توجه به تغییر در فوکوس دستی برای بدست آوردن کنترل بیشتر بر روی نقاط فوکوس خود را در نظر بگیرید.

عکاسی از جواهرات
این مقاله را بخوانید

عکاسی در ساعت آبی

  • به دنبال منبع نور باشید

عکاسی یک ساعت آبی موفق حدودا همیشه به یک منبع نور نیاز دارد. چه این یک ماه روشن، کامل، یک خط افق شهر دور، بر روی آب، یک پل روشن، جریان ثابت ترافیک، یا حتی یک چادر که از داخل با یک چراغ‌ قوه نورپردازی شده باشد!

همچنین اگر در حال عکاسی از خود افق هستید، ممکن است نور کافی از خورشید در حال غروب باشد که به هیچ منبع نور اضافی نیاز ندارید. خلاق باشید، به دنبال فرصت‌هایی برای ترکیب نور باشید، و یا تلاش کنید نقطه مناسبی پیدا کنید که در هنگام برنامه‌ریزی عکاسی از آن سود می‌برد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی