تأثیر عکاسی بر حفاظت از محیط زیست

تأثیر عکاسی بر حفاظت از محیط زیست

تأثیر عکاسی بر حفاظت از محیط زیست

عکاسی و همچنین مستند کردن آنچه در گذشته اتفاق افتاده است، به ما نشان می‌دهد ارزش محیط‌ های محلی بسیار زیاد است. چرا که معمولا اتفاقات در زمان واقعی، در این محیط‌ها روی می‌دهند. حتی در دوره‌ای از بحران جهانی آب و هوا، که بیشتر از چهل درصد مردم دنیا به اینترنت دسترسی دارند، غالبا وقتی که صحبت از تاثیرات زیست محیطی در زندگی واقعی می‌شود، نگرش «اتفاق در مکان دیگری در حال وقوع است» وجود دارد.نمایندگی نیکون قرار است تأثیر عکاسی بر حفاظت از محیط زیست را برای شما اشنا کند.

عکاسی می‌تواند مسائل زیست محیطی را برای مخاطبان گسترده تری به ارمغان بیاورد، به شیوه ای  که ساده تر از واقعیات و آمار و ارقام با آن‌ها ارتباط برقرار کند. ممکن است تاثیر یک عکس از پاکت سیگاری که در طبیعت رها شده است، تعدادی برابر خواندن مقاله‌های مختلف در مورد آثار مخرب زباله بر طبیعت است. آیا می‌توانید هزاران پرنده مهاجر را در حال پرواز تصور کنید؟ عکس‌ها به ما کمک می‌کنند تا متناسب سازی کنیم و پدیده‌های پیچیده طبیعی را کاملا درک نماییم.

کدام یک از عکس ها؟

عکس‌های معمولی که می‌گیرید هنوز یک روش عالی برای نشان دادن یک مکان یا یک مشکل است، اما وقتی که شروع به تهیه تصاویر هنری می‌کنید، به داستانی که دوست دارید دیگران ببینند، فکر کنید. اینجاست که می‌توانید واقعا به عنوان یک عکاس محیط زیست وارد شوید. یادتان باشد هر دو طرف داستان را از طریق تصاویر خود بگویید، و مواردی مانند کادر بندی، پیش زمینه و تاثیر هر عکس را فراموش نکنید.

مشکلات رایج دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید

این نوع عکاسی می‌تواند باعث به تعریف داستان‌های شگفت انگیزی شود که تاثیر واقعی بر روی مردم می‌گذارد. کوچکترین اتفاق، ایجاد بلاگ هایی متناسب با موضوع شما است. حتی ممکن است متوجه شوید روزنامه‌ها یا وب سایت‌های محلی علاقه مند به انتشار چنین تصاویری هستند.

تأثیر عکاسی بر حفاظت از محیط زیست

ولی واقعا چه نوع عکس هایی باید بگیریم؟

قبلا هم اشاره کردیم، لازم نیست حتما از مشکلات بزرگ طبیعت که تمام دنیا از آن‌ها آگاه هستند عکاسی کنید. البته که چنین تصاویری به افزایش آگاهی مردم کمک می‌کنند اما شاید چیزی در نزدیکی خانه تان وجود داشته باشد، که تاثیر دیدن آن روی مردم کمتر از مشاهده یخ‌های در حال آب شدن قطب نیست.

با موضوعات قابل مدیریت شروع کنید

اینکه عکس‌های شما در مورد یک حوضچه غیر مجاز یا یک سری از عکس‌های غیر معمول حیات وحش باشند خیلی در اصل داستان ، یعنی کمک به حفظ محیط زیست متنوعی ایجاد نمی‌کند. همه ی عکس‌های زیست محیطی به شیوه ویژه خود به حفاظت از مناطق اطراف شما کمک می‌کنند. عکس گرفتن می‌تواند مشکلات منطقه را برجسته کند و آگاهی بیشتری به مردم بدهد.

بستر، اغلب به یک مشکل اساسی تبدیل می‌شود. به ویژه اگر منطقه مورد نظر، پر طرفدار باشد. مردم برای بازدید یا تفریح به آنجا می‌آیند، و خیلی هم خوب است. اما گاهی اوقات زباله‌های خود را، با خودشان نمی‌برند و اینجاست که فاجعه اتفاق می‌افتد. این تنها از نظر محیطی غیر مسئولانه است، بلکه لذت بردن را برای دیگران خراب می‌کند.

اغلب مردم به دنبال نبود سطل زباله، پسماند‌های خود را در طبیعت رها می‌کنند. غالبا رنگ و شکل این سطل‌ها نگاه حیوانات وحشی را به سمت خودشان جلب می‌کنند و باعث بروز انواع مشکلات برای خودشان یا بازدید کنندگان می‌شود. به همین جهت لازم است قبل از اینکه از خانه خارج شوید فکری به حال زباله‌های خود بکنید، تا محیط اطرافمان را آلوده نکنیم. خیلی هم سخت نیست.

تکنیک‌های مدرن

با استفاده از تکنیک‌های مدرن مستند، می‌توانید به حفظ محیط زیست کمک کنید.

بعصی از زمان ها داستان پردازی روایت، به تنهایی کافی نیست. به خصوص اگر مسئله خاصی از طریق رسانه‌ها همه گیر نشده باشد. مخاطب اگر احساس جذابیت یا اطلاع کافی نکند، از تفکر در مورد ادامه داستان شما منصرف می‌شود. در این موارد، آزمایش روش‌های جدید مستند سازی می‌تواند تاثیر بهتری داشته باشد. امروزه نقشه برداری هوایی از مناطق بزرگتر که به نوعی تحت تاثیر قرار گرفته اند امکان پذیر است.

تأثیر عکاسی بر حفاظت از محیط زیست

برای مثال این شیوه در تالاب‌های ساحلی در امتداد اقیانوس اطلس، اقیانوس آرام، خلیج مکزیک و دریاچه‌های بزرگ انجام شده است که آمار ناپدید شدن هشتاد هزار هکتار از این تالاب‌ها در سال واقعا تکان دهنده است.

هم اکنون شاهد عکاسی یا فیلم برداری هواپیما‌های بدون سرنشین بیشتری هستیم که می‌توانند مناطق جغرافیایی و تاثیرات زیست محیطی را به خوبی نمایش دهند. به لطف آن ها، تصویر برداری از مکان هایی که امکان ندارد از لحاظ جسمی در آن‌ها حضور داشته باشیم، میسر شده است. همچنین تصویر برداری از جنگل هایی که آتش سوزی‌های غول پیکر در آن‌ها رخ داده با همین تکنیک قابل مشاهده و اشتراک است.

سیستم‌های اطلاعات جغرافیایی می‌توانند انواع داده‌های جالب درباره زمین را ضبط، تجزیه و تحلیل، درک و ارائه کنند. در حالی که برای جمع آوری، استفاده و به اشتراک گذاری این اطلاعات مهم است تا درک بهتری از آنچه در حال دیدن آن هستیم به ما ارائه شود.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی