عکاسی از جواهرات

عکاسی از جواهرات

عکاسی از جواهرات

نخستین کاری که در عکاسی از جواهرات ، باید بکنید که مطمئن شوید قطعه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید کاملاً تمیز کنید. چیزهایی که شاید به چشم شما نیاید، هنگامی که توسط یک دوربین دیجیتال با رزولوشن بالا از آن عکس گرفته می‌شود، ممکن است عکس را خراب کند.

اگر قطعه‌ای که می‌خواهید از آن عکس بگیرید به تمیز شدن اساسی احتیاج ندارد، کافی است قبل از شروع عکاسی با یک دستمال میکروفیبر مرطوب گرد و خاک جواهر را پاک کنید. در صورت امکان شاید ایده‌ی بدی نباشد که یک دستکش پارچه‌ای نیز تهیه کنید تا اثر انگشتتان روی جواهرات نماند. برای اطلاعات و نکات کاربردی بیشتر با نمایندگی نیکون در ادامه ی مقاله همراه باشید.

عکاسی از جواهرات

نشان دادن شکوه یک سوژه

بهترین روش برای نشان دادن شکوه یک قطعه جواهر، این است که بگذارید قطعه خودش به تنهایی در عکس بدرخشد. این نکته به ویژه برای جواهراتی گفته شده است که رنگ‌های فراوان و طراحی پیچیده دارند. به جای این‌که عکس را با جواهرات دیگر پیچیده کنید و پس‌زمینه‌ای داشته باشید که ممکن است باعث پرت شدن حواس مخاطب شود، شاید بهتر باشد قطعه‌ی جواهر را در چینشی مینیمالیست قرار دهید.

کاری که باید بکنید سوژه‌ی عکاسی را بر روی یک میز چوبی ساده یا یک سطح سفید یا براق قرار دهید، یا این‌که بر روی بخشی از قطعه زوم کنید و باقی سوژه را از بیرون از عکس قرار دهید و هم‌زمان، با استفاده از یک دیافراگم باز، پس‌زمینه را تار کنید.

فوکوس 

هدف معمول در این سبک عکاسی، برجسته کردن بخش اصلی جواهر، مثلاً الماس اصلی یا نگین‌های دستبند است،, بنابراین به احتمال زیاد وجود دارد که فوکوس خودکار در استفاده از اینها جواب دهد. اما, در عکاسی نزدیک, تمرکز می تواند کمی دشوار, بنابراین شما نیاز به زوم در کمی پس از گرفتن یک عکس و نگاهی نزدیک‌تری به فوکوس داشته باشید.. اگر فوکوس دقیق نیست, دوباره فوکوس و پس از چک کردن عکس ان را قفل کنید.

در چه سبک هایی داشتن لنز واید ضروری است؟
این مقاله را بخوانید

عکس بدلیجات

با رعایت قوانین مهم عکاسی از جواهرات می توانید عکاسی از سنگ ها را به صورت حرفه ای شروع کنید. بدلیجات به دلیل قیمت مقرون به صرفه و مزایای فراوان از جمله طرح های مختلف مورد استقبال مردم به خصوص جوانان قرار می گیرد. برای عکاسی از سنگریزه ها و گرفتن عکس تخت می توانید از یک مدل (مشابه عکاسی مدلینگ) استفاده کنید. نمونه هایی از این سبک عکاسی را در زیر مشاهده می کنید:
عکاسی از جواهراتض

قبل از پایان عکاسی، حتماً اطمینان حاصل کنید که چند عکس خوب دارید که کل قطعه‌ی جواهر در آن‌ها کاملا در فوکوس قرار دارد. اگر برای یک کاتالوگ عکاسی می‌کنید، معمولاً در کاتالوگ فضای محدودی وجود دارد و بیش از یک یا دو عکس به هر محصول نمی‌رسد، بنابراین باید عکس‌هایی داشته باشید که بتواند تمامی جزییات و ظرافت‌های جواهر را نشان دهد.

شاید این کار غیرممکن به نظر برسد ولی با تکنیک انباشت فوکوس این کار ممکن است. در این تکنیک باید چندین عکس بگیرید که در هرکدام بخشی از قطعه جواهر در فوکوس قرار دارد و درنهایت با ترکیب این عکس‌ها می‌توان به عکسی رسید که کل قطعه کاملاً در فوکوس است.

عکاسی از جواهراتسه پایه محکم برای جلوگیری از لرزش دوربین

تصور کنید لرزش دوربین بدترین دشمن عکاس است.هنگام برخورد با موضوعات کوچک ، مانند جواهرات ، هر لحظه جزئی ناشی از دست گرفتن دوربین به عنوان یک تیرگی در عکس نهایی ظاهر می شود.

برای مقابله با  این تأثیر تعیین کننده ، سه پایه محکم را انتخاب کنید. آنچه در یک سه پایه باید به دنبال آن باشید یک سر توپ متحرک سه پایه ، یک سر توپ سازگار با Arca Swiss و یک سطح روح در پاها یا سر سه پایه است.

انتخاب بهترین سرعت شاتر
این مقاله را بخوانید

مزیت سر توپ سه پایه در حرکت سیال برای به دست آوردن زاویه مطلوب است. در حالی که سر قفل شده است ، می توانید قبل از چرخاندن مکانیزم قفل روی سر ، دوربین خود را آزادانه تنظیم کنید تا زاویه انتخاب شده را محکم کنید. سازگاری صفحه سه پایه Arca Swiss این اطمینان را به شما می دهد که می توانید دوربین خود را مستقیماً روی قسمت بالای سر سه پایه بکشید و سطح روح در تعیین سطح سه پایه کمک می کند.

رنگ‌های متضاد

برای ایجاد عکسی چشم نواز و قدرتمند می توانید جواهرات خود را روی سطحی رنگارنگ و چشم نواز قرار دهید و از رنگ های متضاد استفاده کنید. بهتر است ترکیب رنگ های مختلف را امتحان کنید و ببینید چه رنگ هایی مکمل جواهرات شما هستند.
استفاده از رنگ های ثابت یا چندین رنگ همرنگ به برجسته کردن سوژه شما کمک می کند. البته به یاد داشته باشید که بهتر است تعداد رنگ ها و طیف رنگ ها را به حداقل برسانید تا حواس بیننده تصویر را پرت نکنید.
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی