عکاسی از ستارگان

عکاسی از ستارگان

عکاسی از ستارگان

با تنوع زیاد دوربین‌ها و لنزهای جدید، هیچ وقت تا به اندازه‌ی امروز، عکاسی آسمان شب و عکاسی از ستارگان آسان نبوده است. با این تجهیزات جدید است که شما می‌توانید تصویری شارپ و تمیز از کهکشان راه شیری ثبت کنید.باید بدانید در شب چگونه برای داشتن یک تصویر خوب از آسمان، نوردهی کنید. در ادامه‌ی این مقاله از نمایندگی نیکون با جزئیات بیشتری در رابطه با این موضوعات گفتگو خواهیم کرد.

بهترین تنظیمات دوربین

ممکن است متوجه شده باشید که تنظیمات بهینه برای عکاسی منظره شامل کمترین ISO ممکن و دیافراگم بین f/7.1 و f/13 است اگرچه ممکن است این مقدار متفاوت باشد. بسته به موضوعی که انتخات کرده اید.اما برای عکاسی در شب ، این تنظیمات یا به یک تصویر سیاه منجر می‌شوند یا به سرعت شاتر چند ساعتی نیاز دارند.

از آنجایی که به احتمال زیاد هنگام عکاسی از آسمان شب کاملا تاریک است، برای گرفتن عکسی با نوردهی خوب، مدت زمان بیشتری طول می کشد تا مقدار نور مناسب به سنسور دوربین برسد. این به این معنی است که یا باید از دیافراگم بزرگ، ISO بالا یا سرعت شاتر آهسته استفاده کنید – یا ترکیبی از این سه.

عکاسی از ستارگاندیافراگم بهینه

برای ثبت هر چه بیشتر جزئیات ممکن در آسمان، بهترین دیافراگم برای عکاسی در شب تا حد امکان باز است. این بدان معنی است که اگر حداکثر دیافراگم شما f/4 است. باید از آن استفاده کنید. اگر f/2.8 باشد – که حتی بهتر است!

بهترین دیافراگم برای عکاسی در شب تا حد امکان باز است. این بدان معنی است که اگر حداکثر دیافراگم شما f/4 باشد. باید ازش استفاده کنید.اگر f/2.8 باشد . که حتی بهتر است.استفاده از دیافراگم باز به این معنی است که نور بیشتری از لنز عبور می کند و به سنسور می رسد و به شما امکان می دهد از سرعت شاتر آهسته تر یا ISO کمتری نسبت به آنچه که در غیر این صورت نیاز داشتید استفاده کنید.

عکاسی کرلیان چیست؟
این مقاله را بخوانید

میزان جزئیاتی که می‌توانید با دیافراگم f/2.8 ثبت کنید، باورنکردنی است و هنگامی که به درستی تصویری از آسمان شب بگیرید، از بین می‌روید.هنگام عکاسی از آسمان شب می‌توانید از دیافراگم‌هایی مانند f/8 استفاده کنید، اما این به سرعت شاتر بسیار بیشتری نیاز دارد، که منجر به چیزی می‌شود که به عنوان دنباله‌های ستاره‌ای شناخته می‌شود.

تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی ستارگان

اواخر، دوربین‌های عکاسی حرفه ای ، پیشرفت شگفت‌انگیزی در بهبود کیفیت عکس‌ها و بویژه رزولوشن آنها بدست آورده‌اند؛ و شما نتایج فوق‌العاده‌ای با دوربین‌های (APS-C) / (Micro Four Thirds) و لنزهای فوق عریض سرعت بالا بدست می‌آورید. اما همچنان بهترین انتخاب برای عکاسی ستارگان ، دوربین‌های فول فریم هستند.

دوربین‌های فول فریم مدرن امروزی همچون نیکون D850 با کارایی بالا (High ISO Noise) بسیار فراتر از انتظار شما و دوربین‌هایی که تنها چند سال قبل تهیه کرده‌اید، عکس‌هایی بی‌نظیر از آسمان برای شما به ثبت می‌رسانند. اعتراف می‌کنم، من شاهد نتایج فوق‌العاده‌ای با دوربین‌های سری جدید (Crop) و (Mirrorless) یا همان دوربین های بدون آینه نیز بوده‌ام.

عکاسی از ستارگانلنزها

مطئنن مهمتر از دوربین‌ها در عکاسی از آسمان شب ، لنزها هستند. زیرا در غالب مواقع دوربین شما تنها توسط لنزتان محدود می‌شود. برای داشتن یک عکس تاثیرگذار از آسمان و ستارگان، شما نیازمند یک دیافراگم کاملا باز بهمراه یک لنز عریض هستید، که قابلیت این را داشته باشند که در بالاترین تنظیمات دیافراگم نیز همچنان تصویری بدون نویز به شما ارائه دهند. یا حداقل بر روی تنظیمات f/2.8 بتوانند این مشکل را به حداقل برسانند.

به این مشکل در اصطلاح عکاسی نجومی و عکاسی آسمان شب (Coma Distortion) می‌گویند. در عکاسی آسمان شب ، شما در یک فرصت محدود ۳۰ ثانیه‌ای و یا حتی کمتر برای نوردهی، نیاز دارید لنزی فوق‌العاده شارپ و تمیزی داشته باشید؛ تا توان ارائه‌ی یک تصویر شفاف و صحیح را در هنگامی که دیافراگم در بازترین حالت خود قرار دارد، داشته باشد.

سیستم های دوربین بدون آینه نیکون و کانن
این مقاله را بخوانید

راهنمایی سریع

هیچ ستاره ای به اندازه ستاره شمالی در جنوب نیست. برای پیدا کردن قطب جنوب، صلیب جنوبی را پیدا کنید و یک خط خیالی از بالا به پایین بکشید، سپس آن را حدود چهار بار گسترش دهید.
از یک لنز با زاویه فوق‌العاده استفاده کنید تا قسمت بیشتری از آسمان را در عکس‌های خود قرار دهید، و فراموش نکنید که مقداری پیش‌زمینه اضافه کنید تا حس محیطی را به تصاویر خود اضافه کنید.
به‌جای عکاسی از صدها نوردهی کوتاه و ترکیب آنها در فتوشاپ، می‌توان یک نوردهی فوق‌العاده طولانی یک ساعت یا بیشتر را عکاسی کرد، اما هر چه نوردهی طولانی‌تر باشد، نویز بیشتری در تصویر وجود دارد.
این به این دلیل است که سنسورهای تصویر از مدارهای الکتریکی خود گرما تولید می کنند و سنسور این تداخل گرما/الکتریکی را به عنوان نویز ثبت می کند. بنابراین، بهتر است نوردهی را زیر یک دقیقه نگه دارید و سپس عکس را در نرم افزار ویرایش تصویر قرار دهید.

سه پایه

داشتن سه پایه پایدار برای کاهش حرکت و سر و صدا ضروری است. همچنین اندازه‌گیری فاصله و فاصله می‌تواند به شما در شفاف‌تر کردن تصویر پیش‌زمینه کمک کند. البته برخی از دوربین ها دارای منظره یاب داخلی هستند. اما یک دوربین دوچشمی قابل برنامه ریزی مانند (Promote) یا (Vello ShitterBoss) می تواند عکاسی از آسمان شب و عکاسی از ستاره ها را برای شما بسیار آسان کند. مترهای قابل برنامه ریزی بسیار مفیدتر از تایمرها و تایمرها هستند.
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی