عکاسی انتزاعی
عکاسی انتزاعی می تواند برای عکاسان عجیب و مبهم باشد، زیرا میزان آزادی به همراه دارد.هیچ قانونی وجود ندارد! این ضرب المثل را می دانید که زیبایی در چشم بیننده است، خوب عکاسی انتزاعی دقیقاً همان چیزی است که بیننده آن را می سازد و می تواند تفسیرها، دیدگاه ها و نظرات مختلفی را در خود داشته باشد.
هر موقعه ای که شما یک عکس می گیرید، دوربین خود را به سمت یک دنیای سه بعدی گرفته و یک عکس دو بُعدی تخت می گیرید. شما یک بُعد را از دست می دهید. این یک لایه از انتزاع است با وجود این که ما به این تبدیل عادت کرده ایم. همچنین ، احتمال دارد شما یک عکس رنگی بگیرید و آن را به سیاه و سفید تبدیل کنید، و اطلاعات رنگ را از دست بدهید. این لایه دیگری از انتزاع است. اما معنای مورد نظر عکاسی انتزاعی فراتر از انتزاع های ساده ای که تصور می کنید باشد. در ادامه نمایندگی نیکون نکاتی برای گرفتن عکس های انتزاعی بهتری را برایتان توضیح داده است.
توجه بر روی شکل ها
عکاسی انتزاعی بیشتر در مورد گفتن داستان از طریق افراد زیبایی و ترکیب عناصر به استفاده از موضوع است; بنابراین کمی ذهنتان را باز کنید جهان را به عنوان چیزهای منحصر به فرد نبینید و سعی کنید به عنوان اشکال و خطوط و رنگ و بافت و سایه ها و چراغ ها را ببینید.
به آسمان نگاه کنید و به جای ابر، حبابهای روشن را ببینید. به ساختمانها نگاه کنید و تکرار اشکال هندسی را به جای پنجره و تراس ببینید. به زمین نگاه کنید و به جای دیدن گیاه، یک نوار سبز ببینید که میتوانید از آن برای ساخت ترکیب خودتان استفاده کنید. از این شکلها و رنگها برای کاملکردن یکدیگر استفاده کنید. در اینجا میتوانید از ابزارهایی که پیشتر گفته شد (نور، رنگ، بافت، ترکیب و احساسات)استفاده کنید. هنگامی که قادر باشید فراتر از سوژه فکر کنید، تصاویر انتزاعی شما بهتر و بهتر میشوند.
انتزاع با حرکت
روشی دیگر برای کاهش اطلاعات، و در نتیجه ایجاد یک عکس انتزاعی با استفاده از حرکت است. این حرکت می تواند حرکت سوژه، حرکت عکاس، حرکت دوربین، یا ترکیبی از آنها باشد.
احتمال دارد با حرکت دادن دوربین خود به سمت بالا در حین عکاسی از یک دسته درخت آزمایش کرده باشید. اگرچه این کار ممکن است کمی از اطلاعات را حذف کند، اما هنوز هم درختان را به عنوان عناصر غالب، البته به صورت امپرسیونیستی تر حفظ کند. من دارم در مورد حرکتی صحبت می کنم که اطلاعات را به طور عمده از بین برده، و تنها کمی رنگ، الگو، و خط به جای می گذارد.
هارمونی و هماهنگی
المانهای موجود در یک تصویر انتزاعی محدود است، اما رعایت هارمونی در آن میتواند به تمرکز بیشتر بیننده روی سوژه اصلی کمک کند. برای مثال رنگهای تند و قوی با رنگهای نرم متعادل میشوند.رعایت هارمونی در تصویر شما باعث میشود چشم بیننده تنها سوژه اصلی را دنبال کند.
سه نکته اصلی که عکاسی انتزاعی شامل فرم ، رنگ و بافت است .
-
فرم:
فرم شکل(های) شیء(ها) است که بخش اصلی تصویر را ایجاد می کند – آن را به روشی مشابه ترکیب بندی در نظر بگیرید و این را به عنوان مسیر اصلی در نظر بگیرید.
-
رنگ:
رنگ بیننده را به سمت خود می کشاند و توجه را برای مدت طولانی تری حفظ می کند. رنگ های هیجان انگیز به تصویر کلی عمق و هیجان می بخشند.
-
بافت:
بافت علاقه می افزاید، سردرگمی و دسیسه ایجاد می کند. شما می توانید تصویر را با بافت های متضاد شکسته و مخاطبان خود را وادار به سوال در مورد آنچه می بینند. بافت هایی را بگنجانید که مخاطبان شما را وادار به تماس و لمس کنند.