عکاسی در باران

عکاسی در باران

عکاسی در باران

روزهای بارانی نباید مانع عکاسی شما شوند. در عوض شما می توانید از این شرایط هوا به عنوان یک مزیت استفاده کنید و با راحتی بیشتر الگوهای قطرات باران نشان دهنده نقش پنجره است. در ادامه نکات مهمی برای عکاسی در باران را با نمایندگی نیکون مرور می کنیم.

عکاسی ماکرو

هوای بارانی یک موقعیت عالی برای عکاسی ماکرو است. با توجه به برگ های مرطوب و گل و درخشندگی خود را, شما می توانید عکس های بسیار زیبا و به صورت ماکرو بگیرید.

عکاسی از آبشار

برای عکاسی از آبشار و جاهایی از این دست ، بسته به سلیقه‌ی خودتون میتونید از سرعت شاتر آهسته (برای نرم به نظر رسیدن آب) و سرعت شاتر سریع (برای فریز کردن صحنه) استفاده کنید.

لایه بندی تصاویر

مانند هوای مه آلود، هوای بارانی دید شما را کاهش می دهد. هنگامی که ارتفاع ابر کم است، زمانی که رطوبت بسیار زیاد است، یا زمانی که باران های شدید شروع یا متوقف می شود، این اتفاق می افتد. این بدان معنی است که رطوبت بالا دید شما را محدود می کند و نمی توانید نزدیک خود را ببینید.
استفاده از این سایه طبیعی در کنار عناصر طبیعی جلوه ای چند لایه ایجاد می کند. زمانی که هوا خشک است و بی نهایت قابل مشاهده است نمی توان این کار را انجام داد. برخی از ایده هایی که می توانید امتحان کنید شامل عکس گرفتن از درختان در جنگل، گرفتن عکس از کوه های دور یا ساحل در دوردست است. با استفاده از این اشیا و آب و هوای مرطوب می توانید به عکس های خود عمق بیشتری بدهید و تصاویر جالب تری خلق کنید.

وایت بالانس دوربین 

یکی از مهم ترین نکات عکاسی در هوای بارانی ، وایت بالانس عکس هست. معمولا همه عکاسی در باران رو به فضای دراماتیک و مودی (Moody) اون میشناسند. بنابراین خیلی مهمه که میزان گرم یا سرد بودن دمای عکس شما به درستی تعیین بشه. اگر دوست دارید عکس شما ، فضای سرد و تاریک رو به نمایش بگذاره ، باید واید بالانس دوربین خودتون رو پایین بیارید (عدد کلوین رو کم کنید).

مزایای استفاده از حالت های خودکار در دوربین دیجیتال
این مقاله را بخوانید

عکاسی در باران

و اگر دوست دارید عکس های شما گرم و دراماتیک باشه ، وایت بالانس رو کمی بالا ببرید . البته لطفا زیاده روی نکنید. بهترین تن رنگی برای عکاسی در باران در روز رنگ سبز هست. اگر رنگ ها رو بیش از حد گرم کنید (تا به سمت نارنجی و قرمز بره) عکس دیگه طبیعی نخواهد بود.

عکاسی با فرمت RAW

اما اگر با فرمت خام (RAW) عکاسی می‌کنید ؛ لزومی نداره که خودتون رو درگیر تنظیم کردن وایت بالانس دوربین کنید. چرا که بعدا و در زمان ادیت عکس ، می‌تونید دمای عکس رو به راحتی تغییر بدید.

درنتیجه اگر با فرمت خام عکاسی می‌کنید ، بهترین کار این هست که یا روی یک وایت بالانس ثابت (مثلا ۵۵۰۰ کلوین) عکاسی کنید که تمام عکس ها شبیه به هم باشه؛ و یا وایت بالانس رو روی اتوماتیک قرار بدید که دوربین هر کاری میخواد برای خودش بکنه. بعدا تغییرش خواهید داد.

چند مورد وجود دارد که شما باید قبل از اقدام به بیرون بسته بندی آنها را تهیه کنید.

  •  چترها

اگر اینها را داشته باشید ، دیگر نیازی به آنها نخواهید داشت! اما اگر آنها را فراموش کنید ، آرزو می کنید که آنها ای کاش آورده بودید. چترها می توانند در عین خشک و شاد نگه داشتن سوژه ها ، مزایای فوق العاده ای را ایجاد کنند. البته ، شما همچنین می توانید از چتر خود استفاده کنید – اما ممکن است بخواهید به فکر آوردن یک دوست باشید تا آن را برای شما نگه دارد!

اگرچه بیشتر ما چترهای جذابی در دست نداریم، اگر قصد عکاسی در روزهای بارانی را دارید ارزش سرمایه گذاری در چند مورد مناسب را دارد. چترهای رنگ روشن با نقش و نگارهای سرگرم کننده می توانند رنگ و لعاب رنگ را به یک روز دلهره آور اضافه کنند.

  •  کیسه ها

حتی اگر باران متوقف شود ، زمین همچنان مرطوب خواهد بود. اگر می خواهید از سوژه هایتان به صورت نشسته عکس بگیرید ، کیسه ها می توانند به خشک نگه داشتن شما کمک کنند و اگر بخواهید برای چشم انداز منحصر به فرد پایین بیایید ، شما را خشک نگه می دارند.

  • لوازم دوربین

مهم نیست که از چه چیزی عکس می گیرید ، خشک نگه داشتن دوربین ضروری است. احتمالاً حتی از خیس شدن هم خوشتان نخواهد آمد. بارانی های مخصوص دوربین برای فروش وجود دارد ، اما اگر نمی خواهید یکی از آن ها را بخرید یا نگران شستن یک کت دیگر با خود هستید ، یک کیسه پلاستیکی با سوراخ لنز را در نظر بگیرید.

راهنمای خرید هارد اکسترنال
این مقاله را بخوانید

عکاسی در بارانهمچنین  استفاده از روپوش دوربین شما یک روش خوب برای محافظت از جلوی لنز و همچنین جلوگیری از قطرات باران مزاحم در عکس است!

  •  سه پایه

سعی کنید سه پایه به همراه داشته باشید. اگر در شرایط کم نور عکاسی می کنید ، ممکن است لازم باشد از سرعت شاتر کمتری استفاده کنید ، که برای این منظور باید دوربین خود را تثبیت کنید. اگر سه پایه در دسترس نباشد ، همیشه می توانید از یک سطح صاف و ثابت استفاده کنید.

قرار دادن اشیاء متفاوت و متضاد

ترکیب بندی های منحصر به فرد و کنار هم قرار دادن اشیاء متفاوت و متضاد می تواند زیبایی عکس های بارانی را چندین برابر کند. هنگام عکس گرفتن در یک روز بارانی، باید به دنبال الگوی خاصی باشید. در طراحی روز بارانی می توان از تم های متنوعی استفاده کرد.
یکی از راه‌های نشان دادن عکاسی عالی از منظره بارانی، داشتن سوژه‌هایی است که معمولاً جایی در این صحنه ندارند. به عنوان مثال، ترکیب باران و آتش یک عکس پویا و نمادین ایجاد می کند و یکی از جالب ترین ایده های عکاسی باران است. در تصویر پیوست تصویری از یک بسکتبالیست در حال بازی زیر قطرات باران و زیر نور چراغ را مشاهده می کنید.

کیس دوربین برای عکاسی در زیر آب

این ممکن است کمی اغراق آمیز باشد. اما اگر می خواهید ۱۰۰% راحت باشید تا دوربین شما برای عکاسی در هوای بارانی خیس نشود، به شما توصیه می کنم یک دوربین عکاسی زیر آب بخرید و دوربین خود را در آن نگه دارید.

دنبال بازتاب آب باشید

هنگامی که آسمان صاف می شود و مه ناپدید می شود و خیابان ها پر از گودال ها و گودال ها می شود، می توانید از انعکاس روی زمین عکس بگیرید. فیلمسازان و عکاسان اغلب این انعکاس ها را با ریختن آب روی زمین ایجاد می کنند تا انعکاس های دراماتیک را ثبت کنند. از موهبت طبیعت استفاده کنید و برای عکس گرفتن بیرون بروید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی