مزایای استفاده از حالت های خودکار در دوربین دیجیتال

مزایای استفاده از حالت های خودکار در دوربین دیجیتال

مزایای استفاده از حالت های خودکار در دوربین دیجیتال

در نمایندگی نیکون ، مزایای استفاده از حالت های خودکار در دوربین دیجیتال قرار است بررسی شود. علاوه بر حالت های کاملا اتوماتیک ، Dslr ها و بسیاری از دوربین های نقطه و ساقه دارای اولویت دیافراگم ، اولویت شاتر و حالت های عکسبرداری دستی هستند.

من در چند سال گذشته با بیش از چند کاربر مبتدی DSLR و کارگاه عکاسی  ملاقات کرده ام که در حالی که با پیچیدگی های دوربین جدید خود دست و پنجه نرم می کردند ، ادعا کردند که “عکاسان حرفه ای” به آنها گفته اند که باید عکس را در حالت دستی شروع کنند . انتخاب سرعت شاتر و دیافراگم برای هر عکس و این که آنها هرگز نباید از حالت های خودکار استفاده کنند. به آنها توصیه شد که با عکسبرداری نکردن در حالت دستی “تمام کنترل خلاقانه” عکاسی خود را کنار می گذارند.

عکاسان جدید ناگهان آنطور که فکر می کردند از DSLR های خود بیشتر می ترسند ، برای اینکه شبیه “حرفه ای ها” باشند ، باید از حالت های خودکار دوربین صرف نظر کنند و فقط در حالت دستی عکاسی کنند.

سرعت و شاتر دیافراگم

من با این منطق مخالفم. بله ، شما ممکن است سرعت و شاتر دیافراگم را به دوربین کنترل کنید ، اما آیا این بدان معناست که عکس خوبی دریافت نخواهید کرد؟ قطعا نه. چگونه من می دانم؟ خوب ، اولاً دوربین های زیادی در جهان وجود دارد که به عکاس اجازه نمی دهد سرعت شاتر و/یا دیافراگم را کنترل کند و با این ابزارها عکس های فوق العاده ای گرفته شده است.

مزایای استفاده از حالت های خودکار در دوربین دیجیتالعکاسی DSLR

هنگام آموزش اصول عکاسی DSLR به دانش آموزان ، متوجه شدم که سخت ترین کار برای بسیاری از دانش آموزان دستکاری کنترل های دوربین برای کنترل سرعت شاتر یا دیافراگم است.

میکروفن Rode Wireless Go II
این مقاله را بخوانید

عکاسی با DSLR بسیار پیچیده نیست ، اما هنگام کار با دانش آموزانی که سالها از دوربین های نقطه ای و دوربین های عکاسی و گوشی های هوشمند استفاده می کنند. کنترل دستی اضافه شده اغلب گیج کننده و ترسناک است. این را به این واقعیت اضافه کنید که اعداد و ریاضیات (توقف f ، سرعت شاتر و مقادیر نوردهی) اکنون در این فرآیند دخیل هستند و شما دستور آشفتگی دارید.

و اکنون ، بشارت دهندگان عکاسی “دستی” به این افراد تازه کار می گویند که باید هر بار که شاتر را فشار می دهند ، سرعت شاتر و دیافراگم مورد نظر خود را مشخص کنند ، در غیر این صورت عکس های خوبی به دست نخواهند آورد. اوه ، به هر حال ، فراموش نکنید که حالت های فوکوس خودکار ، مناطق اندازه گیری نوردهی ، ISO و سایر تنظیمات متغیر را در دوربین قبل از اینکه کودک شما از قاب خارج شود یا خورشید پشت آن ابر بعدی پنهان شود ، بررسی کنید.

“هنگام کار با دانش آموزانی که سالها از دوربین های عکاسی و دوربین گوشی های هوشمند استفاده می کنند ، افزودن کنترل دستی اغلب گیج کننده و ترسناک است.”

آیا رانندگان اتومبیلرانی فرمول ۱ امروزه از این جهت که دیگر گیربکس دستی ندارند که بتواند دنده ها را انتخاب کند ، دچار مشکل شده اند؟ آیا باید از فوکوس خودکار نیز چشم پوشی کنیم؟

بسیاری از کارگاه های عکاسی که عکاسی حالت دستی را تشویق و آموزش می دهند با شعارهایی مانند “رسیدن به پتانسیل کامل خود به عنوان یک عکاس” ، “واقعاً کنترل بر نتیجه عکس های خود” ، “عکاسی خود را به عکس سطح بعدی ، ” به صورت دستی بروید یا به خانه بروید “یا” عکس های خلاقانه تری بگیرید “. این دوره های عکاسی دستی ، که برخی از آنها برای مبتدیان در نظر گرفته شده است ، از گردشهای یک روزه تا کارگاه های هشت هفته ای متغیر است.

عکاسی مفهومی
این مقاله را بخوانید

حالت های نیمه دستی

من نحوه استفاده از حالت های نیمه دستی (دیافراگم و اولویت شاتر) و همچنین حالت دستی را به دانش آموزان آموزش می دهم ، اما همیشه تأکید می کنم که بازگشت به حالت خودکار هنگام عکسبرداری ، به ویژه اگر در اصطلاح هوانوردی نیروی دریایی ، ضرری ندارد. حتی “حالت های تصویر” (پرتره ، منظره ، ورزش و غیره) می توانند ابزارهای ارزشمندی برای هر عکاسی باشند که تمایل دارد به جای مبارزه با کنترل های دوربین ، تمرکز بیشتری روی ترکیب بندی و لحظه داشته باشد.

بسیاری از عکاسان حرفه ای با دوربین های خود را در حالت نیمه اتوماتیک کار حالت اولویت دیافراگم یا اولویت شاتر و اولویت این بخش از قرار گرفتن در معرض مسئولیت خود را با کامپیوتر خود دوربین انشعابات دادند. آنها این کار را انجام می دهند ، زیرا آنها می خواهند آزادی تمرکز بر موضوعات و ترکیبات خود را داشته باشند و زمان چرخش صفحات جهت یا حلقه های باز را در هنگام ضبط تصاویر صرف نکنند.

تشویق عکاسان جدید برای کنترل دیافراگم و سرعت شاتر برای دستیابی به نتیجه دلخواه به هیچ وجه چیز بدی نیست ، اما ترساندن عکاسان در استفاده از حالت دستی با گفتن اینکه عکس های آنها کم عکس خواهند بود ، یک تکنیک آموزشی مفید نیست. در برخی موارد ، این آسیب بسیار بیشتر از فایده آن است ، زیرا تنظیمات دستی منحنی یادگیری را بسیار تیز می کند. برای عکاسان جدید مهم است بدانند که بسیاری از عکاسان حرفه ای درجه یک در جهان هستند که با استفاده از رایانه دوربین برای کمک به آنها عکس می گیرند.

عکاسی از ابر ها
این مقاله را بخوانید

بسیاری از عکاسان حرفه ای درجه یک در جهان هستند که با استفاده از کامپیوتر دوربین برای کمک به آنها عکس می گیرند.

مزایای استفاده از حالت های خودکار در دوربین دیجیتالمزایای تنظیمات دستی

یکی از مزایای تنظیمات دستی این است که ممکن است باعث شود که یک عکاس جدید سرعت خود را کاهش داده و عکس را بیشتر ارزیابی کند ، اما هنگامی که فقط دوربین جدید خود را یاد می گیرید و راه خود را در پیچیدگی عکاسی DSLR احساس می کنید ، گاهی اوقات بهتر است فقط با جریان کار پیش بروید و عکس بگیرید. تقویت مغز بسیار هوشمند داخل دوربین.

یکی از مزایای تنظیمات دستی این است که ممکن است یک عکاس جدید داده ها و تصاویر سرعت خود را کاهش دهد تا آنها را بیشتر ارزیابی کند. اما ، هنگامی که فقط دوربین جدید خود را ، شما یاد بگیرند به کار راه خود را از طریق پیچیدگی عکاسی DSLR احساس می کنید، و غیر از زمانی که بهتر است فقط با گردش کار ، پیش بروید و یک عکس بگیرید.

من شخصاً دوربین DSLR خود را سالها در حالت خودکار ضبط کردم و اکنون تقریباً به طور انحصاری از اولویت دیافراگم استفاده می کنم – از حالت دستی برای عکاسی در شب استفاده می کنم. من چندین سال تصاویری دارم که نمونه کارهای من را پر می کنند از روزهایی که در حالت خودکار زندگی می کردم.

اگر شما یک تازه وارد به دنیای عکاسی و شما در حال خواندن این مطلب هستید به یاد داشته باشید که هیچ راه مناسب برای دریافت عکاسی نتیجه مورد نظر شما نیست. اگر حالت های اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک دوربین شما به شما در دستیابی به نتایج مطلوب ، لبخند ، گرفتن عکس و لذت بردن از عکاسی کمک کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی