عکاسی از شیشه

عکاسی از شیشه

عکاسی از شیشه

جنس بلور از شیشه شفاف تر است و انعکاس نور بیشتری نسبت به شیشه دارد. در عکاسی از بلور زاویه بی اندازه تاثیرگذار است و خود بلور زاویه ی منحصر به فرد خود را دارد. یکی از مهمترین تکنیک ها در عکاسی از شیشه انجام عکسبرداری به صورت بک لایت است، بدین صورت است که انعکاس کمتر می شود و شکل بلور یا شیشه با شکست ها و انحناهایی که دارد به خوبی در تصویر نمایش داده می شود.برای جلوه ی بیشتر عکس از شیشه یا بلور بهتر است.

عکاسی صنعتی از شیشه و بلور به دلیل درخشندگی و براق بودن جنس آن، مهارت زیادی در نورپردازی و نمایان سازی ظرافت های ساخت آن در عکس می بایست داشت که تنها توسط تیم عکاسی حرفه ای قابل انجام می باشد. نمایش شکست های شیشه بدون بازتاب اضافی نور هنری است که تنها یک عکاس حرفه ای قادر به انجام آن است. در نظر داشته باشید عکاسی صنعتی از بلور با عکاسی صنعتی از شیشه اندکی تفاوت دارد.پس برای اطلاعات کافی از این سبک با نمایندگی نیکون همراه باشید.

عکاسی از شیشهاز  فاصله نزدیک عکاسی کنید.

اگر تلاش میکنید از چیزی که پشت یک شیشه یا پنجره قرار دارد عکس بگیرید، سعی کنید دوربین را به شیشه بچسبانید. این کار باعث می‌شود که لنز دوربین از ثبات بیشتری برخوردار شود. همچنین، باعث می‌شود که سرعت شاتر دوربین پایین تر بیاید و نور بیشتری وارد دوربین شود. اگر نمی‌توانید دوربین را کاملا در نزدیکی شیشه قرار دهید، سعی کنید قسمتی از آن شیش ه یا پنجره را پیدا کنید که کمی‌ سایه روی آن افتاده باشد.

حالت‌های عکاسی در دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

دوربین را به گونه ای قرار دهید که زاویه ۹۰ درجه با شیشه یا پنجره ایجاد شود. اگر این زاویه برخورد, شما خواهید دید که شکست نور رخ می دهد و عکس خود را تیره میکند. هنگام قرار دادن دوربین در نزدیکی پنجره یا شیشه ای, مراقبت از زاویه خود را به طور کامل دقت کنید. دوربین باید کاملا به پنجره عمود باشد. در این صورت عکس شما واضح تر خواهد بود.

از یک پس زمینه خام استفاده کنید.

برای عکاسی صنعتی از شیشه و کریستال بهتر است از یک پس زمینه خام و ساده استفاده کنید. این پس زمینه نباید خیلی روشن یا خیلی تاریک باشد. برای مثال می توانید یک دیوار خاکستری یا کرمی پیدا کنید. شما همچنین می توانید یک دسکتاپ از همان رنگ استفاده کنید.

عکاسی از شیشهتعداد رنگ‌ها را کاهش دهید.

اگر می‌خواهید از یک جسم شیشه ای در یک پس زمینه رنگی استفاده کنید، و یا می‌خواهید که در کنار جسم شیشه ای مورد نظرتان اجسام رنگی دیگری نیز قرار دهید، سعی کنید از حداقل رنگ‌های ممکن استفاده نمایید. به محض این که رنگ‌های دوم و سوم را وارد کادر عکس کنید، متوجه می‌شوید که شکست نور با شدت بیشتری اتفاق می‌ افتد و حالت ناخوشایند تری به خودش می‌گیرد. این موضوع باعث خواهد شد که توجه بیننده عکس شما از سوژه عکاسی پرت شود. بنابراین سعی کنید از تعداد رنگ‌های کمتری در عکس خود استفاده کنید.

تکنیک پارچه

به هنگام عکاسی از شیشه، و یا از پشت پنجره یا محفظه‌های شیشه ای، امکان این که شکست نور اتفاق بیفتد زیاد است. یک راه بسیار کاربردی و خوب برای کاهش میزان شکست نور این است که از این روش استفاده کنید:

عکاسی در ساعت آبی
این مقاله را بخوانید

اگر می خواهید از پشت شیشه یا پنجره عکس بگیرید لنز دوربین را به شیشه چسبانید. سپس لنز دوربین را با یک پارچه تیره رنگ بپوشانید. این پارچه از ورود نور به شکاف کوچک بین لنز و شیشه جلوگیری می کند. به این ترتیب شما می توانید بیشتر بر روی موضوع عکاسی خود تمرکز کنید.

نکاتی برای عکس گرفتن از شیشه های شکسته

اول از همه، مطمئن شوید که سرعت شاتر شما با سرعت همگام سازی فلاش شما برابر است. اگر در یک محیط تاریک عکاسی می کنید (باید!) مدت زمان فلاش به سرعت شاتر شما تبدیل می شود. نور فقط زمانی به سنسور دوربین شما برخورد می کند که فلاش روشن می شود. فرقی نمی کند که سرعت شاتر روی ۱/۲۵۰ ثانیه یا نیم دقیقه تنظیم شده باشد. اگر نوری در محیط وجود نداشته باشد، فلاش تنها منبع نور مرئی می شود. سنسور دوربین فقط در طول فلاش در معرض نور قرار می گیرد.
دوم، دیافراگم را تا جایی که ممکن است بدون تیره شدن تصویر ببندید. ما باید مطمئن شویم که همه مشکلات را داریم. پمپاژ آب با دست دشوار است زیرا شما کنترل واقعی بر جریان آب ندارید. به همین دلیل است که می توانید یک اسپلش خوب اما غیر مستقیم دریافت کنید. برای به حداقل رساندن این موضوع، عمق میدان را تا حد امکان کاهش دهید.

تنظیمات ایده ال

۱۰۵mm, ƒ/۷٫۱, ۱/۱۶۰ s, ISO 250.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی