عکاسی حرفه ای از ماه

عکاسی حرفه ای از ماه

عکاسی حرفه ای از ماه

یکی از افکار نادرست عکاسان مبتدی ، گران قیمت دانستن تکنیک عکاسی از ماه است آن ها تصور می‌کنند برای این کار نیاز به لنزهای گران قیمت با فاصله کانونی بیشتر از لنزهای عادی دارند؛ اما شما با فهمیدن چند نکته ساده می توانید با دوربین فعلی خود، از ماه عکاسی کنید.عکاسی حرفه ای از ماه نکات ریزی دارند که باید اشنایی کامل با دوربین نیکون داشته باشید.در نتیجه با نمیاندگی نیکون هرماه باشید.

بهترین زمان برای عکاسی ماه

قشنگ ترین زمان برای عکاسی از ماه در هوای گرگ و میش است ( درست قبل از طلوع آفتاب یا بعد از غروب خورشید ) که ماه نزدیک به افق است.می توانید جذاب ترین عکس هارا تهیه کنید.

عکاسی حرفه ای از ماه

در این مدت کئوتاه از نور روز در آسمان باقی مانده است که جزئیات بیشتری را در محیط اطراف نمایان و رنگ های جالبی را به آسمان و ابرها اضافه می کند. این فضا، برای خلق یک عکس بی نظیر عالی است. همان‌ گونه که می دانید سطح نور در طول شب ثانیه به ثانیه در حال تغییر است، پس برای تنظیم دوربین خود یک زمان چند ساعته در نظر بگیرید.

این نکته را فراموش نکنید که فازهای ماه در نورهای مختلف نمایش بهتری دارند و به خاطر داشته باشید که برای گرفتن یک عکس خوب مانند قوانین ریاضی فرمولی وجود ندارد! شما به عنوان یک عکاس باید سرعت شاتر خود را تنظیم کرده و نورسنجی صحیح را انجام دهید.

تنظیمات مناسب دوربین

دوربین را به گونه ای دستی تنظیم کنید زیرا نوردهی خودکار دوربین شما قادر به نورسنجی صحیح یک شی کوچک روشن مانند ماه در آسمان تاریک نخواهد بود؛ پس هرگز فراموش نکنید که تنطیمات دوربین خود را به صورت دستی انجام دهید. از دیافراگم f / 11، پایین ترین مقدار ایزو (یعنی ایزوی ۱۰۰) و سرعت شاتر ۲۵۰/۱ ثانیه، شروع کنید. از فوکوس اتوماتیک دوربین خود برای تمرکز روی ماه استفاده کنید، سپس به فوکوس دستی بروید تا فاصله فوکوس را قفل کنید.

لنز کنترل پرسپکتیو
این مقاله را بخوانید

یک عکس تستی بگیرید و آن را بر روی صفحه نمایشگر (LCD) دوربین خود بررسی کنید، روی عکستان زوم کرده تا جزئیات آن مشخص شود. تنظیمات را دوباره و دوباره انجام دهید و روند را تکرار کنید. هنگام استفاده از لنزهای بزرگ، سعی کنید سرعت شاتر خود را کمتر از ۲/۱ ثانیه نگه دارید تا تاری تصویر را کاهش دهید.

لنز مناسب برای عکاسی

اگر شما یک لنز سوپرتله تهیه کنید، می توانید با ثبت جزئیات کامل تصاویری فوق العاده ای را از ماه بگیرید و با کراپ کردن تصویر یا استفاده کامل از آن، مهارت عکاسی خود را نشان دهید. لنز هایی با فاصله کانونی ۸۰۰ – ۳۰۰ میلیمتری از جمله مناسب ترین لنزها برای عکاسی ماه هستند.

عکاسی حرفه ای از ماه

برای کمترکردن هزینه های ناشی از خرید انواع لنزها می توانید از مبدل های لنز استفاده کنید. مبدل تله ابزاری نورشناختی است که مابین لنز و بدنه دوربین عکاسی قرار گرفته و باعث افزایش فاصله کانونی لنز می‌شود. به طور مثال شما با قرار دادن مبدل تله x2 برای یک لنز ۲۰۰ میلیمتری، عملکرد آن را به لنز ۸۰۰ میلیمتری تبدیل می کنید. این کار شاید کیفیت تصویر نهایی را کاهش دهد اما برای بزرگنمایی عکس گرفته شده با لنز استاندارد بهتر است.

اگر شما می خواهید از سطح ماه کامل با جزییات بیشتری عکس بگیرید غالبا به لنز تله ای با فاصله کانونی بیشتر از ۲۰۰ میلیمتر نیاز دارید. طبیعتا هر چه قدر که لنز تله تر باشد برای عکاسی ماه مناسب‌تر است.

نحوه عکاسی کلوزآپ از ماه

گرفتن یک عکس دقیق و نزدیک از ماه بسته به این‌ که چقدر می‌خواهید دارای جزئیات باشد و بزرگ به‌ نظر برسد، ممکن است سخت باشد. یک نمای کاملاً نزدیک از ماه به یک لنز سوپر تله‌ فوتو طولانی یا یک تلسکوپ متصل به دوربین دیجیتال با وضوح‌ بالا نیاز دارد.

حالت فوکوس دستی در فیلمبرداری
این مقاله را بخوانید

همچنین میتوانید ، برای عکاسی کلوزآپ از ماه باید برنامه‌ریزی دقیقی انجام داده و شرایط آب‌وهوایی و مکان مناسب عکاسی را بررسی کنید. بهترین گزینه برای عکاسی از ماه می‌تواند خارج از شهر و سفر به یک مکان دورافتاده با نور و آلودگی بسیار کم و ترجیحاً یک‌جای مرتفع باشد؛ زیرا در چنین جایی معمولاً خبری از گردوغبار، دود و رطوبت نیست و جزئیات تصویر شما حفظ می‌شود.

نحوه فوکوس روی ماه

اگر از دوربین DSLR در این سبک استفاده می کنید، بهتر است از ویژگی «نمایش زنده یا live view» برای انتقال تصویر از سنسور به LCD کمک بگیرید. پس از این‌کار تا حد امکان روی ماه زوم کرده و از سیستم فوکوس خودکار دوربین برای به‌دست آوردن فوکوس استفاده کنید.

عکاسی حرفه ای از ماه

بیشتر دوربین‌های DSLR از این سویی می توانند به فوکوس خودکار روی ماه هستند. البته فوکوس خودکار دوربینتان به هر خاطر کار نمی‌کند، تلاش کنید نقطه فوکوس را روی لبه ماه قرار داده و دوباره از آن عکاسی کنید. اگر همچنان در فوکوس با مشکل مواجه هستید، ممکن است لازم باشد فوکوس خودکار را خاموش کرده و برای رسیدن به وضوح کامل ماه حلقه فوکوس را به‌صورت دستی حرکت دهید.

بعضی از دوربین‌های DSLR ماه را به‌صورت لکه سفیدرنگی در نمایش زنده نشان می‌دهند. اگر با این مشکل مواجه شدید، در اولین قدم سرعت شاتر را طوری تنظیم کنید که کلیه ویژگی‌های ماه قابل‌مشاهده باشد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی