انعکاس دریاچه ها و رودخانه ها در عکاسی

انعکاس دریاچه ها و رودخانه ها در عکاسی

عکاسی از انعکاس کوه ها در دریاچه

انعکاس دریاچه ها و رودخانه ها در عکاسی منظره بسیار شگفت انگیزی است ، به ویژه هنگامی که با کوه های باشکوه پوشیده از برف احاطه شده باشند که از نور خورشید در حال غروب می درخشند. ادامه مقاله را با نمایندگی نیکون همراه باشید تا روش هایی که من در هنگام عکاسی از انعکاس های خیره کننده دریاچه و رودخانه در عکاسی استفاده کرده ام  یاد بگیرید.

عکاسی واید نکنید

صرف نظر از این که دوربین شما فول فریم، APS-C یا MFT (میکرو چهار سوم) باشد،نکته ی مهمی است که باید بدانید که در زمان عکاسی از انعکاس کوه ها ممکن است برای ثبت مطلوب ترین ترکیب بندی، نیازی به وایدترین لنز خود نداشته باشید.

بیشتر زمان ها من با لنز بسیار واید عکاسی میکنم ولی این لنزها در زمان عکاسی از انعکاس کوه ها چندان مناسب نیستند و عکس های مطلوبی نمیگیرند. یک لنز بسیار واید اغلب اندازه عظیم کوه های دوردست را کاهش داده و پیش زمینه را بزرگ می کند.

انعکاس دریاچه ها و رودخانه ها در عکاسیانعکاس را قطع کنید

یک نکته برای انعکاس قطع شده وجود دارد. من به این پی برده ام که جالب تر است که انعکاس کوهم را توسط تکه های یخ، پیچ و خم رودخانه ها، صخره ها و یا شاخه ها قطع کنم تا اینکه یک انعکاس کامل و یک دست داشته باشم. تلاش کنید از این انعکاس واضح و معمولی اجتناب کنید. کمی خلاقیت داشته باشید و در مورد این که چطور می توانید انعکاس را جالب تر کنید، فکر کنید.

اپلیکیشن های دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

دو نوع عکس بگیرید

اگر از صحنه های دریاچه ای بدون فیلتر پلاریزه عکس بگیرید، یک انعکاس آینه مانند دوست داشتنی خواهید داشت، اما احتمال دارد برخی از جزئیات جالب زیر آب را در پیش زمینه از دست بدهید. من دوست دارم حداقل دو عکس با فیلتر پلاریزه ام در موقعیت های مختلف بگیرم (با چرخش در زوایای مختلف). تا یک عکس را با حداکثر انعکاس بگیریم و عکس دیگر را با کاهش انعکاس تا جزئیات زیر آب را نشان دهد.

المان های کادربندی در پیش زمینه

در حد امکان، سعی کنید المان هایی جالب و مرتبط را در پیش زمینه جای دهید و سپس صحنه را کادربندی کنید. این کار پنجره ای رو به صحنه شما ایجاد می کند که برای ما انسان ها بسیار جذاب و خوشگل به چشم می اید.

انعکاس دریاچه ها و رودخانه ها در عکاسیخطوط هدایتگر

همچنین تلاش کنید عواملی را در پیش زمینه پیدا کنید که نگاه بیننده را به مرکز تصویر جذب کند. از صخره ها، کنده های درخت و شاخه ها برای اشاره آشکار به کوه ها در تصویر خود استفاده کنید. مشخص است که باید با چیزهایی که دارید کار کنید، اما حدودا همیشه چیزی در آنجا هست.

روزهای طوفانی

اگر شما در یک روز بادی و طوفانی بیرون رفته اید، منتظر هیچ انعکاس دریاچه ای را نداشته باشید. برای به دست آوردن انعکاس های خوب نیاز دارید که آب کاملا ساکن و بی حرکت باشد. وزش باد ملایم و گاه به گاه مشکلی ندارد، فقط همان اطراف باشید و منتظر بمانید تا به شیوه دوره ای متوقف شود. شما تنها چند دقیقه وقت نیاز دارید. یک صندلی راحتی و یک قمقمه با خود بیاورید و منتظر لحظه مناسب بمانید. بالاخره زمان مناسب فرا خواهد رسید.

ژست های خلاقانه برای عکس زمستانی و برفی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی