عکاسی از پاییز

عکاسی از پاییز

عکاسی از پاییز

پاییز اسرار زیادی دارد که دانستن هر یک از آنها می تواند به ما کمک کند عکس های شگفت انگیز را بگیریم. از پاییز نباید عکس بگیرد ، زیرا فصل های دیگر این فصل ترفندها و اسرار خاص خود را دارد. در ادامه با نیکون به نکاتی از عکاسی از پاییز اشاره می‌کنیم که با آنها می‌توانید حتی با دوربین‌های معمولی عکس‌های حرفه‌ای بگیرید.

عمیق ترکیب بندی کنید

عکس های چشم انداز معمولا با نفوذ ترین زمانی که آنها انتقال یک حس قوی از عمق ان دارد. برای انجام این کار شما به طور عمده نیاز موثر فاصله کانونی ۲۸ میلی متر یا کمتر بنابراین شما باید یک میدان دید گسترده که با آن به کار می کنند. سپس شما باید در هنگام نزدیک شدن به پیش زمینه تاکید کنید ، بنابراین یک چشم انداز چشمگیر وجود دارد که در آن ویژگی های پیش زمینه بر ترکیب تسلط دارد.

دوربین خود را یک تا چند متری دور تر از تخته سنگ های روی ساحل برپا کنید و ببینید چه اتفاقی می افتد – از نتیجه آن شگفت زده خواهید شد. در نهایت، شما باید لنز را بر روی یک دیافراگم کوچک مانند f/16 یا f/22 تنظیم کنید و عمق میدان را به حداکثر برسانید به طوری که همه چیز در تصویر با فوکوس واضح و شارپ ثبت شود. نتیجه یک ترکیب بندی چشمگیر خواهد بود که یک حس قوی از عمق و مقیاس را منتقل می کند – و شما می توانید همین تکنیک را بارها و بارها استفاده کنید.

راهنمای فیلترهای لنزها
این مقاله را بخوانید

عکاسی از پاییز

شرایط آب و هوایی

مهم ترین شرایط برای عکاسی از مناظر همواره در آب و هوا از “بد” اتفاق می افتد — معمولا زمانی که خورشید در میان جریان آسمان طوفانی ، و غیره.، شما باید یک پیش زمینه روشن ، تحت ابرهای تیره و تار. نزدیک تر است شما به طلوع یا غروب آفتاب بهتر این شرایط خواهد بود چرا که نور طلایی و نتیجه کلی خواهد بود و حتی بیشتر شگفت انگیز است.

شما واقعا نمی تواند پیش بینی زمانی که آن را به احتمال زیاد به رخ می دهد اما می توانید شانس موفقیت با از بین بردن تجهیزات و ترک خانه خود را برای به دست آوردن تغییر به طوری که هنگامی که یک شکاف از نور ایجاد شده است, شما آماده خواهد شد.

خشک نگه داشتن دوربین در هنگام باران

از یک چتر بزرگ استفاده کنید. چترهای بزرگ برای خشک نگه داشتن شما و دوربینتان ایده آل هستند، هرچند شما حداقل به یک دست برای نگه داشتن آن نیاز دارید و دو دست وقتی که باد می وزد (هوای طوفانی) – بنابراین دوربین باید بر روی یک سه پایه نصب شود. همچنین می توان زاویه چتر را طوری تنظیم کرد که از دوربین در برابر باد محافظت کرده و از لرزش جلوگیری کند.

عکاسی از پاییزکاور های دوربین ضد آب

شما می توانید محافظ های فانتزی که برای این منظور ساخته شده اند بخرید، اما اگر صادقانه بگویم، یک کیسه پلی اتیلن مناسب کافی خواهد بود مگر اینکه قصد داشته باشید مدت طولانی در باران سیل آسا عکاسی کنید – که بعید است. تنها کیسه را بر روی دوربین و لنز قرار دهید، یک سوراخ برای لنز ایجاد کنید و با نوار کش آن را محکم کنید.

ژست های خلاقانه برای عکس زمستانی و برفی
این مقاله را بخوانید

یک هود لنز تهیه کنید

شما باید جلوی لنز خود را بدون پوشش نگه دارید، اما این بدان معنی است که قطرات باران می تواند روی آن قرار گرفته و کیفیت تصویر را کاهش دهند. یک نورگیر شفاف یا فیلتر UV از المان جلویی لنز محافظت خواهد کرد، درحالیکه یک سایبان یا هود لنز (Lens hood) به محافظت از قسمت جلویی لنز از قطرات باران کمک خواهد کرد.

چند پارچه همراه داشته باشید

پارچه جیر برای پاکسازی قطرات باران از روی دوربین و لنز بسیار جذب کننده و ایده آل است. پارچه لنز میکرو فایبر نیز می تواند برای همین منظور و برای پاک کردن قطرات باران از جلوی لنز بدون خش انداختن بر روی المان جلویی یا فیلتر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین یک پارچه همراه داشته باشید تا بتوانید دست های خود را خشک نگه دارید.

لنزها را زیر کاور عوض کنید

شما به هیچ وجه نمی خواهید که قطرات باران بر روی سنسور – یا هر جایی داخل دوربین شما – بریزند، بنابراین برای جلوگیری از این اتفاق، همیشه لنزها را زیر کاور تعویض کنید، یا کلا از زیر باران خارج شوید یا از یک چتر بزرگ یا کت برای فراهم کردن کاور استفاده کنید.

لباس ضد آب بپوشید

اگر قصد ماندن در زیر باران را دارید، باید از خودتان مراقبت کنید – هیچ چیزی بدتر از سرد و مرطوب بودن در حین تلاش برای تمرکز بر روی عکاسی نیست. بنابراین، با پوشیدن یک ژاکت ضد آب، شلوار راحت و یک جفت چکمه مناسب، راحت باشید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی