بیوتی دیش چیست؟

بیوتی دیش چیست؟

بیوتی دیش چیست؟

بیوتی دیش چیست؟ استفاده صحیح از تجهیزات نورپردازی در عکاسی پرتره از اهمیت زیادی برخوردار است. در عکاسی در فضای باز ، روشنایی به دلیل حضور خورشید طبیعی و جذاب بسیار دشوار نیست. اما در عکاسی پرتره ، چگونه به استفاده از راننده نور و تنظیم آنها را به درستی کار آسانی نیست. بیوتی دیش, یکی از انواع تجهیزات روشنایی مناسب برای پرتره با وجود انواع برنامه های کاربردی است که در میان عکاسان است که کمتر شناخته شده است.

بیشتر بیوتی‌دیش‌ها از فلز ساخته شده‌اند. یک بیوتی دیش می‌تواند از داخل سفید و یا نقره‌ای باشد و از بیرون، سفید یا سیاه. تعدادی از تولیدکنندگان بیوتی‌دیش‌ها، نسخه‌ای تاشو را برای سهولت ذخیره‌سازی و حمل‌ونقل نیز تولید می‌کنند.در ادامه با نیکون همراه باشید تا اطلاعات بیشتری راجب بیوتی دیش بدانیم.

نحوه کارکرد بیوتی دیش

نور از پشت به این اصلاح کننده نور متصل است. هنگامی که شما بر روی فلش به نوبه خود, نور بازدید صفحه جلو, را برمی گرداند به کاسه و بیرون می آید دوباره. این اصلاح کننده ها نور بسیار نرم و متمرکز را فراهم می کنند و در میان عکاسان مد و زیبایی بسیار محبوب هستند.
بیوتی‌دیش‌ها معمولا برای روشنایی فاصله کوتاه استفاده می شود و در صورت موضوع خود را متمرکز شده است. برخی از این اصلاح لوازم جانبی که تغییر کیفیت نور است.

بیوتی دیش چیست؟کاربرد بیوتی دیش 

بیوتی‌ دیش‌ها کاربردهای متفاوتی دارند. اما کاربرد اصلی آن‌ها، تهیۀ منبع نور متمرکز برای عکاسان است. این اصلاح‌کنندۀ نور به طور معمول در عکاسی پرتره و فشن استفاده می‌شود؛ چرا که بهترین تغییردهنده تمرکز نور روی یک سوژه و ایجاد تصویر بهتر است.

مثلث نوردهی برای عکاسی بهتر
این مقاله را بخوانید

غذاهای زیبایی ، اغلب برای تهیه تصاویر پرتره سر و شانه ها استفاده می شود ، بیشتر از آنچه که مردم فکر می کنند ، کار می کنند. ترکیب این اصلاح کننده با سایر اصلاح کننده ها همچنین می تواند اثرات جذاب و منحصر به فرد بر روی عکس ایجاد کند.

استفاده در فضای خارج از استودیو 

بیوتی دیش‌های جمع‌شونده یک اصلاح کننده عالی برای عکاسی در فضای باز است. آنها جمع و جور تر و راحت تر از سایر اصلاح کننده های نور حمل می کنند. شما می توانید آن را به عنوان یک منبع نور اصلی و یا به عنوان یک نور پر استفاده کنید.

استفاده بیوتی با یک توری

تمرکز نور بر روی یک الگوی خاص و ایجاد اثرات جدید با قرار دادن یک شبکه و یا همان در یک ظرف زیبایی. فقط مطمئن شوید که نقاط شبکه به طور مستقیم در موضوع ، در غیر این صورت الگوی نوری به صورت صحیح برخورد کند.

مزایای بیوتی دیش:

  • موجود در رنگ‌های سفید و نقره‌ای
  • قابلیت ارائه نور سخت و نرم
  • برجسته‌سازی ایده‌‌آل سوژه
  • تنوع بسیار زیاد
  • توانایی استفاده از آن با چراغ‌های استودیو و اسپلیت لایت
  • موجود در اندازه‌های متفاوت
  • قیمت مناسب و مقرون‌به‌صرفه

بیوتی دیش چیست؟تأثیر بیوتی دیش در کیفیت عکس‌های پرتره

با وجود این واقعیت است که چتر و جعبه نور اصلاح نسبتا انعطاف پذیر هستند، بیوتی دیش‌ها یک ابزار مهم برای عکاسی پرتره محسوب می‌شوند. همان‌طور که از نام آن مشخص است، بیوتی دیش در وهلۀ اول روی زیبایی تصویر متمرکز است؛ بنابراین می‌توان گفت که اساساً برای عکاسی پرتره ایجاد شده است. نوری که اصلاح‌کنندۀ بیوتی دیش تولید می‌کند، جزئیات پوست و صورت را برجسته می‌سازد؛ بنابراین این اصلاح‌کننده، اغلب انتخاب عکاس‌ها برای عکاسی مد و آرایش است.

محافظت از لنز در برابر قارچ خوردگی
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی