محافظت از لنز در برابر قارچ خوردگی

آموزش محافظت از لنز در برابر قارچ خوردگی

اموزش نکات مهم محافظت از لنز دوربین 

قارچ یک میکرو ارگانیسم زنده و با ویژگی رشد میباشد که امکان دارد درون لنز دوربین عکاسی شما به وجود بیایید و رشد بکند. برای جلوگیری و محافظت از لنز در برابر قارچ خوردگی نیاز است تا عواملی را که در این بخش به شما عزیزان آموزش می دهیم را به خوبی یاد بگیرید.و از انها استفاده کنید.

محافظت از لنز دوربین در برابر قارچ خوردگی

پاک کردن مرتب لنز

بیشترعکاس‌ها فقط عنصر جلویی لنز و یا فیلترهایی که روی آن‌ها قرار می‌گیرند را پاک می‌کنند. ولی تمیز کردن تمام لنز با استفاده از یک پارچه میکروفایبر خیس روش خیلی مناسب تری است. به ویژه اگر در شرایط خشک و مرطوب مشغول عکاسی بوده‌اید. رطوبت جو و عرق دست‌های شما تاثیر زیادی روی رشد قارچ دارند.

بهره گیری از پارچه‌ی میکروفایبر از باقی ماندن پرزهای پارچه روی لنز جلوگیری خواهد کرد. سپس بعد از این که لنز خودتان را با استفاده از یک پارچه‌ی نم‌دار پاک کردید، از یک پارچه‌ی خشک هم برای پاک کردن بیشتر آن استفاده کنید.جالب است بدانید که استفاده از سشوار با دمای پائین هم به تبخیر هرگونه رطوبت از روی بدنه‌ی لنز شما کمک می‌کند.

قرار دادن لنزها در اتاق دارای تهویه

اگر امکان داشتن یک اتاق با تهویه مطبوع را نیز دارید هم می‌توانید از آن برای نگه‌داری لنزها و دیگر وسایل خودتان استفاده کنید. تهویه مطبوع به غیر از اینکه هوای داخل اتاق را خنک نگه می‌دارد بلکه باعث کاهش رطوبت هم خواهد شد. معمولا نباید دمای اتاقی که وسایلتان داخل آن قرار دارد خیلی سرد باشد. در صورتی که در مناطق گرم زندگی می‌کنید، این مسئله ممکن است مشکل ‌ساز باشد و پس از بیرون بردن لنزها از منزل، دچار مه گرفتگی شوند.

معرفی میکروفون برای تولید محتوا
این مقاله را بخوانید

استفاده از رطوبت‌گیر

رطوبت ‌گیر یکی از وسایل منزل است که رطوبت هوا را جذب می‌کند. این دستگاه باعث سرد شدن هوای اتاق نخواهد شد ولی هرگونه رطوبت موجود در هوا را از بین می‌برد. روشن کردن رطوبت‌گیر برای چند ساعت در یک اتاق کوچک که داخل مناطق مرطوب قرار دارد، اغلب برای  خشک کردن رطوبت کافی است. این وسیله معمولا قابل حمل است و خیلی از وسایل تهویه مطبوع ارزان‌تر است. همچنین این وسیله برق کمتری هم مصرف می‌کند.

نگه‌داری از لنز داخل یک جعبه‌ی خشک با ژل سیلیکا

آموزش محافظت از لنز در برابر قارچ خوردگی

یک جعبه ‌ی محفوظ از هوا مکان خیلی خوبی برای نگه‌داری لنزهای خودتان است. نگه‌داری تمام تجهیزاتی که دارید داخل کیف دوربین عکاسی کار راحتی است ولی در حالتی که آن‌ها را همان جا نگه‌داری کنید احتمال قرار گرفتن آن تحت تاثیر رطوبت خیلی زیاد است.

قرار دادن مقداری ژل سیلیکا هم کمک می‌کند تمام رطوبت باقی مانده جذب شود. اغلب داخل وسایلی که می‌خرید بسته‌های کوچکی از ژل سیلیکا وجود دارد ولی این بسته‌ها برای محافظت از لنز در برابر قارچ کافی نیست.

ژل سیلیکا

ژل سیلیکا را می‌توانید به صورت آنلاین در حجم‌های بیشتر تهیه کنید. توصیه می‌کنیم ژلی را تهیه کنید که چند بار قابل استفاده باشد. رنگ این ژل پس از جذب رطوبت از آبی به نارنجی تغییر می‌کند. سپس می‌توانید با چند دقیقه قرار دادن آن داخل مایکروفر با دمای متوسط آن را خشک کنید.

حدودا یک فنجان ژل سیلیکا که داخل یک جوراب قرار گرفته است و به صورت محکم گره زده شده به شما کمک می‌کند تجهیزات خودتان را داخل جعبه خشک نگه دارید. البته باید مطمئن شوید که داخل جوراب هیچگونه سوراخی وجود ندارد.

آموزش فیلمبرداری با دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی