راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌

راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌

راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌

راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌ در نبکون: مهم نیست که اگر شما یک عکاس مبتدی یا نیمه حرفه ای در اینجا برخی از نکات طلایی و بسیار کاربردی راهنمایی که برای شما آورده ایم که با کمک او می تواند به دست آوردن مهارت و توانایی را به عکاسی خود را به سطوح بالاتر ارتقا دهید؛ و عکاسی حرفه ای کنید. سرعت شاترهای مختلف , مقادیر مختلف ISO, چگونه به عکاسی در شب, چگونه به افشای در فضاهای مختلف و حتی استفاده از فیلتر مانند فیلتر پلاریزه و مزایای استفاده از آنها را خواهید توضیح دهید.

نوردهی (exposure)

برای اینکه عکس های شما از نظر نوردهی (exposure) و ظاهر کلی عالی به نظر برسند، در عکاسی حرفه ای باید سه اصل را به کار بگیرید: دیافراگم، سرعت شاتر و ایزو (ISO). از سوی دیگر شما نیاز به درک و یادگیری ارتباط بین این سه. هنگامی که شما می خواهید به استفاده از دیافراگم, سرعت شاتر و ISO, شما باید حداقل تنظیم یکی از آنها برای دریافت نتایج مورد نظر خود برسید.

وقتی که در عکاسی از حالت خودکار (Auto Mode) استفاده می کنید، سه مورد ذکر شده در بالا به صورت خودکار تنظیم می شوند. اما مشکل استفاده از حالت خودکار این است که اکثر اوقات ممکن است عکس های شما به شکلی که می خواهید از آب درنیایند؛ و باعث ناامیدی شما شود. ایده بهتر این است که یاد بگیرید چگونه از حالت تقدم دیافراگم یا حالت تقدم شاتر استفاده کنید و در نهایت در حالت دستی (Manual mode) عکس بگیرید.

آموزش عکاسی با دوربین
این مقاله را بخوانید

راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌

راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌

 در تصاویر خود حس عمق ایجاد کنید

هنگامی که شما عکس مناظر, شما می توانید ایجاد یک حس عمق در تصاویر که باعث می شود عکس های خود را بسیار جذاب است. به طوری که بیننده دارای یک حس است که در این محل وجود دارد. استفاده از یک لنز گسترده ای را به تصرف عکس های پانوراما. همچنین ، برای به دست آوردن یک پیش زمینه تیز و پس زمینه در این قالب عکس ، استفاده از یک عدد دیافراگم بزرگ مانند f/16 یا بالاتر. قرار دادن یک موضوع یا فرد در پیش زمینه از عکس می تواند کمک به شما یک حس مقیاس را در تصاویر خلق شده و وجود دارد بیش از حد فاصله بین موضوع و چشم انداز نشان می دهد.

همچنین اگر قرار است در فضای بسته کار عکاسی انجام دهید بهتر است برای جذابیت تصویر ازبک دراپ ها و فون عکاسی استفاده کنید. زمانی که از سرعت شاترهای پایین استفاده می کنید، باید مراقب باشید که دستتان نلرزد؛ چون باعث می شود که عکس های شما تار بیافتد. برای حل این مشکل، بهتر است که در صورت امکان از یک سه پایه دوربین استفاده کنید.

خوداری از فلاش داخلی دوربین 

با استفاده از فلش داخلی دوربین می توانید عکس های خود را غیر طبیعی و ناخوشایند را, به خصوص عکس های پرتره گرفته شده در یک فضای بسته می باشد. راه های مختلفی برای عکس بدون استفاده از فلش در یک فضای بسته وجود دارد. یکی از این راه به شرح زیر است.

روش های نورپردازی در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

راز‌ عکس حـرفـه‌ای‌

ابتدا دکمه ایزو را فشار دهید. معمولا اگر مقدار ایزو را بین ۸۰۰ تا ۱۶۰۰ تنظیم کنید، سرعت شاتر انتخابی شما باید بالا باشد. سپس از بازترین دیافراگم ممکن استفاده کنید. به این ترتیب نور بیشتری به سنسور دوربین می رسد و شما یک پس زمینه تار خوب در عکس خواهید داشت. استفاده از یک سه پایه عکاسی یا یک لنز دارای لرزشگیر هم یک راه عالی برای جلوگیری از تاری عکس است.

اگر شما باید در استفاده عمومی خارجی سر چرخان چشمک زدن به استفاده از به طوری که شما می توانید سر به چرخش آنها و نور آنها را به سقف در محیط زیست است… به نور به طور مستقیم به موضوع شما با معامله نیست.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی