صدابرداری حرفه ای با میکروفون

صدابرداری حرفه ای با میکروفون

صدابرداری حرفه ای با میکروفون

ما می‌توانیم از بهترین تجهیزات برای ضبط صدا یا ویدئو استفاده کنیم. می‌توانیم از نرم‌افزار گران‌قیمت برای ایجاد پادکست استفاده کنیم. اما کیفیت پایین صدا می‌تواند همه چیز را خراب کند. بهترین ویدئوها نیز در شرایطی که صدای نامناسبی داشته باشند، احتمال دارد بی‌استفاده شوند. با این که می‌توان فایل‌های صوتی را به کمک برنامه‌ها و نرم‌افزارهای مختلف به روش‌های مختلف بهبود بخشید.در ادامه یادگیری نکاتی برای صدابرداری حرفه ای با میکروفون با نمایندگی نیکون همراه باشید.

اما راحت ترین روش برای ارائه ی صدایی با کیفیت مناسب این است که در اولین گام ها واضح‌ ترین صدای ممکن را ضبط کنیم. با به خاطر سپردن این نکته، در ادامه فهرستی از نکات اساسی که برای بهبود ضبط صدا ضروری هستند را ارائه می‌کنیم.

کنترل فاصله میکروفون

هر وقتی که مشغول ضبط یک پادکست هستید، صدای شما از یک سری بخش‌های با صدای بلند و بخش‌هایی با صدای کم تشکیل یافته است. در مورد بخش‌هایی که صدای بلندتر دارند، می‌توانید از میکروفون فاصله بیشتری بگیرید و در بخش‌هایی که به صدای آرام‌تر نیاز هست، به میکروفون نزدیک‌تر شوید. در نتیجه می‌توان نوسان‌های صوتی را در صدای ضبط‌شده کاهش داد که به نوبه خود مقدار فشرده‌سازی مورد نیاز برای فایل صوتی را کاهش می‌دهد.صدابرداری حرفه ای با میکروفون

قابلیت زوم دوربین استفاده نکنید

قابلیت زوم در دوربین در مواردی که می‌خواهید روی اشیای مختلف در مسافت‌های گوناگون فوکوس کنید به کار می‌آید. با این وجود، مشکل این قضیه آن است که صدای لنز در زمان زوم کردن به صورت واضح در ویدئو شنیده می‌شود.

آموزش عکاسی در طبیعت
این مقاله را بخوانید

تلاش کنید در زمان ضبط یک سخنرانی تاجایی که ممکن است از زوم کردن دوری کنید. اگر مجبور هستید زوم کنید، منتظر بمانید تا گفتگو به نقطه‌ای برسد که سخنران صحبت نمی‌کند، بدین ترتیب می‌توانید بعدها در زمان ویرایش ویدئو این بخش را از آن خارج کنید و لطمه‌ای نیز به سخنرانی وارد نشود.

کنترل تنفس

صدای نفس کشیدن یکی دیگر از عواملی است که می‌تواند دلیل خراب شدن کامل یک سخنرانی عالی شود. به همین خاطر است که باید در زمان ضبط یک سخنرانی، زمانی را صرف یادگیری زمان مناسب برای نفس کشیدن بکنید. این عادت را در خود ایجاد کنید که هر زمان می‌خواهید نفس را به داخل بکشید، سر خود را از میکروفون دور کنید. بدین ترتیب صدای نفس کشیدن شما از سوی میکروفون ضبط نمی‌شود.

پیگیری یک روال خاص برای ضبط صدا

امروزه ضبط اغلب ویدئوها و پادکست‌ها در محلی خارج از استودیوهای ضبط صدا صورت می‌گیرد. افراد حرفه‌ای امروزه ترجیح می‌دهند که صدا را در خانه‌های خودشان ضبط کنند. با این که این وضعیت موجب صرفه‌جویی زیادی در هزینه‌ها می‌شود؛ اما یک عیب نیز دارد.

صدابرداری حرفه ای با میکروفون

خانه فضای مناسبی برای ضبط صدا نیست و شامل نویزهای بسیار زیادی است که موجب کاهش کیفیت صدای ضبط‌ شده می‌شود. برای مقابله با این مشکلات می‌توانید یک روال ضبط صدای خاص را پیگیری کنید. به همین ترتیب باید از یک اتاق خاص برای ضبط صدا استفاده کنید، تجهیزات خود را به روشی معین تنظیم کنید و روش ضبط صدای شما نیز از رویه خاصی پیگیری کند. با این شیوه هنگامی که مجبور شوید یک بخش خاص از صدا را چندین بار ضبط کرده و اشتباه‌های پیش آمده را حذف کنید، پس‌زمینه صوتی یکنواخت می‌ماند و از این رو کیفیت صدا حفظ می‌شود.

استفاده از نسبت طلائی و قانون یک سوم برای ثبت عکس‌های بهتر
این مقاله را بخوانید

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی