عکاسی مفهومی در خانه

عکاسی مفهومی در خانه

عکاسی مفهومی در خانه

عکاسی مفهومی بخشی از عکاسی فاین آرت است و دقیقا هم مثل عکاسی فاین آرت هر فردی تعریف متفاوتی از آن دارد. هنر مفهومی یک فرم هنری است که تقریبا به اندازه‌ی خود هنر قدمت دارد با این وجود به نظر می‌رسد که حدودا ده سال گذشته مردم با آن آشنا شده‌اند.در این مقاله نمایندگی نیکون چند ایده ی جذاب راجب عکاسی مفهومی در خانه برای شما تهیه کرده با ما همراه باشید.

تخیلات شما

تفکربخش بزرگی از عکاسی مفهومی است. این سبک عکاسی تا حدود زیادی در مورد تخیلات و ایده‌های شما، برنامه‌ریزی و به دست آوردن مواردی که برای گرفتن عکس واجب هستند و در نهایت خلق تصویر است.

اکثر عکس‌های مفهومی در سبک پرتره ساخته می‌شوند. عکاس‌های خیلی زیادی در سطح دنیا هستند که تخصص آن‌ها عکاسی پرتره هنری است. این عکاس‌ها نیز به عنوان هنرمند مفهومی شناخته می‌شوند. شما نمی‌توانید یک نفر را بیرون ببرید و از او عکس بگیرید. بلکه باید تمام موارد مربوط به جلسه‌ی عکاسی را از قبل برنامه‌ریزی کنید. خیلی قبل‌تر از اینکه به دنبال مدل بگردید باید یک ایده کلی از کارهایی که قرار است انجام دهید داشته باشید؛ به چه لباس‌هایی نیاز دارید، در چه مکانی قرار است عکاسی کنید و… عکاسی پرتره به این شکل آغاز می‌شود و تقریبا شبیه به عکاسی مفهومی است.

درک خودتان از زمان را نمایش دهید

زمان برای شما چه معنایی دارد؟ آیا مثل آبشار بی پایان است یا به آهستگی حرکت می‌کند؟ درک هر فردی از زمان متفاوت است. به خاطر اینکه زمان یک مفهوم انتزاعی است، می‌تواند شما را وادار کند تا ایده‌های سورئال را با استفاده از آن تست کنید. در عکس زیر ریزش دانه‌های شن از وسط انگشت‌های مدل نمایش داده شده است و می‌تواند نشانه‌ی از دست رفتن زمان باشد.

اصول عکسبرداری از گیاهان
این مقاله را بخوانید

عکاسی مفهومی

شما می‌توانید از کلمات کلیدی مختلفی استفاده کنید. برای مثال می‌توانید چیزی که در حال رشد است را نشان دهید و یا نشان دهید که ظاهر یک فرد یا مکان در زمان‌های مختلف روز چگونه تغییر می‌کند.

 نشان دادن بازتاب سورئال 

بازتاب‌ها یک سوژه‌ی فوق‌العاده برای عکاسی مفهومی هستند. می‌توانید از بازتاب برای نشان دادن شخصیت، نشان دادن ظاهر و باطن و موضوعات مختلف دیگر استفاده کنید. هر نوع ماده‌ی بازتابی برای این سبک عکاسی کاربرد دارد. شما می‌توانید از یک تکه آینه معمولی و یا یک چاله‌ی آب استفاده کنید. حتی صفحه نمایش گوشی شما هم می‌توانید یک سوژه خوب برای عکاسی مفهومی باشد.

خلق عکس‌های سورئال 

تاری ناشی از حرکت (به انگلیسی Motion Blur) یک تکنیک محبوب و پرطرفدار است. استفاده‌ی درست از تاری ناشی از حرکت می‌تواند باعث شود عکس‌های شما وهم‌آور و سردرگم کننده به نظر برسند. خیلی از عکاس‌های مفهومی عاشق استفاده از این دو مفهوم در آثار خود هستند. شما می‌توانید بلافاصله پس از فشار دادن کلید شاتر عکس خود را ثبت کنید و یا در حالی که دوربین روی سه پایه نصب شده است از سوژه بخواهید حرکت کند.

تکنیک‌های ساده فتوشاپ

برخی پرتره‌های مفهومی رمزآلود و مبهم هستند. در اکثر این عکس‌ها افرادی حضور دارند که صورت آن‌ها با عناصر یا رنگ‌های مختلف مخفی شده است. شما می‌توانید این افکت‌ها را در نرم‌افزارهای ادیت عکس خلق کنید. از براش، Texture و دیگر منابع برای خلق این افکت‌ها استفاده کنید. شما می‌توانید این منابع را به صورت رایگان دانلود کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی