اصول عکسبرداری از گیاهان

اصول عکسبرداری از گیاهان

اصول عکسبرداری از گیاهان

اصول عکسبرداری از گیاهان : عکاسی از این نوع صحنه‌های کوچک‌تر از عکاسی از مناظر، حساس تر است، چون که این فرآیند معمولا شامل کاهش سرعت، جستجوی جزئیات و صرف زمان برای ساختن عکس‌های سوژه‌های کوچک است. یکی دیگر از مزایای اصلی جستجوی این نوع موضوعات، شیوع آنهاست. با نمایندگی نیکون در ادامه همراه باشید.

اگرچه یکی از دشوارترین انواع نور برای عکاسی است، نور پس‌ زمینه هنگامی که منبع نور پشت سوژه شما قرار دارد معمولا می‌تواند به یک عکس جذابیت و حالت بدهد.

سوژه های مبهم، مثل این بید بیدمشک، کاکتوس و بسیاری از گل ها، نور پس زمینه را به خوبی جذب می کنند و به سوژه درخششی طبیعی می بخشند که می تواند به خوبی به عکس تبدیل شود. این تصاویر احتمال دارد به آزمایش، پشتکار و تکمیل تکنیک شما لازم داشته باشند تا در کنار هم قرار گیرند، در نتیجه اگر اولین تلاش شما آن طور که انتظار داشتید به نتیجه نرسید، خود را اماده کنید که دوباره تست کنید.

نزدیک شدن به سوژه

می توان گفت که در همه موارد در زمان عکاسی از گیاهان، من کاملاً به سوژه خود نزدیک می شوم (اغلب درست در حداقل فاصله فوکوس لنز). نزدیک شدن می تواند به حذف حواس پرتی کمک کند، سوژه خود را برای ترکیب بندی بهتر جدا کند و بر عناصر انتزاعی سوژه تأکید کند. در مورد موضوع بالا، هر گل سرخ کوچک به اندازه یک مداد پاک کن است و خود گیاه به اندازه یک مشت توسط سنگ و خاک احاطه شده است.

عکاسی از ستارگان
این مقاله را بخوانید

اصول عکسبرداری از گیاهان

یک چشم‌انداز نزدیک‌تر به حذف همه ی آن حواس‌ پرتی‌های اطراف کمک می‌کند، و به سوژه عکس – روزت‌های تکراری – اجازه می‌دهد کادر را پر کند. این عکس همچنین اهمیت نگاه کردن به اطراف را برای جزئیات برجسته می کند. این گیاهان به صورت تکه‌های ریز روی دیواره‌های دره و در پارک ملی رشد می‌کنند و بدون هیچ تلاشی برای جستجوی آنها، اکثر مردم بدون هیچ فکری از کنارشان عبور می‌کنند.

تجربه‌ی حرکت

حرکت می‌تواند برای افزودن خلاقیت به تصویر مورد استفاده قرار بگیرد. توضیه میکنم در روزهایی که هوا آرام است به عکاسی از گیاهان بپردازم اما در شرایطی که باد در حال وزیدن باشد ما دو روش متنوع  در اختیار داریم:

برای گرفتن عکس‌های واضح می‌توانیم حساسیت را افزایش دهیم تا بتوانیم از سرعت شاتر خیلی سریع استفاده کنیم. من برخی اوقات با خودم یک کیسه و کمی سیم حمل می‌کنم تا با اتصال آن‌ها به ریشه گیاه از حرکت آن مقابله کنیم. در شرایطی که باز هم گیاه حرکت کند از فوکوس پیوسته و عکاسی پیاپی استفاده می‌کنم و چند عکس پشت سر هم می‌گیرم که معمولا یکی از آن‌ها واضح است.

در عکس هایتان از باد استفاده کنید

همچنین می‌توانید از باد برای افزایش خلاقیت در عکس‌های خودتان استفاده کنید. دوربین خودتان را روی سه پایه قرار دهید و از حساسیت و سرعت شاتر پائین استفاده کنید. من برخی اوقات یک فیلتر ND هم به لنز خودم وصل می‌کنم. به این صورت گیاه در طول مدت نوردهی حرکت می‌کند و باعث خلق یک افکت تاری زیبا می‌شود.

ایده‌ عکاسی در زمستان
این مقاله را بخوانید

اصول عکسبرداری از گیاهان

می‌توانید از این روش برای عکس‌های کلوزآپ انتزاعی سرشار از حرکت استفاده کنید. همچنین می‌توانید یک عکس با پیش زمینه گیاهی تار و یک منظره واضح در پس زمینه داشته باشید.

می‌توانید از سرعت شاتر پائین به همراه حرکت دوربین هم استفاده کنید. ممکن است همه شما عکس‌هایی را از درختان دیده‌اید که در طول مدت نوردهی دوربین از پائین به بالا حرکت کرده است. همچنین عکس‌های منظره با حرکت افقی هم برای مدتی محبوب شده بودند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی