ایده‌ عکاسی در زمستان

ایده‌ عکاسی در زمستان

ایده‌ عکاسی در زمستان

زمستان هم مثل دیگر فصول، زیبایی های ویژه خودش را دارد و با کمی دقت و خلاقیت می‌توانید تصاویر بدیع و جذابی ثبت کنید. اگر به دنبال ایده‌ عکاسی در زمستان هستید، با نمایندگی نیکون در این مقاله همراه باشید تا با ایده های عکاسی در زمستان و تکنیک های عکاسی در برف آشنا شوید.

عکاسی ماکرو از دانه‌ های برف

عکس ماکرو مهارت هایتان را به چالش می‌کشد و مجبورتان می‌کند تا نزدیکتر از حد‌ معمول به جهان نگاه کنید. تفاوت یک عکس ماکرو خوب و معمولی در توجه به جزئیات است؛ جزئیاتی که در حالت طبیعی آن‌ها را نادیده می‌گیریم، مانند ساختار اشیایی که هر‌ روز از کنارشان به راحتی می‌گذریم یا حشرات و گیاهانی که با چشم غیرمسلح به سختی دیده می‌شوند.

لنزهای مخصوص عکاسی ماکرو معمولاً بهترین نتیجه را در کمترین زمان و صرف کمترین انرژی می‌دهند، چون استفاده از آن‌ها بسیار راحت است؛ ولی این نوع لنزها معمولاً به طور قابل‌توجهی گران هستند. عکاسان به عنوان جایگزین این لنزها، از اکستنشن تیوب (Extension Tube) استفاده می‌کنند که هم به‌صرفه‌تر است و هم نتیجه‌ رضایت‌ بخشی دارد. یکی‌ دیگر از مزایای این حلقه‌ها این است که روی هر لنز‌ باکیفیتی قابل استفاده‌اند.

ایده‌ عکاسی در زمستانتنظیمات عکاسی ماکرو

  • برای گرفتن عکس ماکرو نیاز دارید تا که لنز ماکروی دوربین‌تان را بر بزرگنمایی ۱:۱ تنظیم کنید.
  • بهتر است برای مقابله از لرزش عکس‌ تان از پایه کمک بگیرید.
  • به یاد داشته باشید که محدوده‌ عکاسی برای عکس‌های ماکرو بسیار کم است و به علت فوکوس کردن در فاصله‌ کم، عکس دچار کاهش نور قابل‌ توجهی می‌شود. در این شرایط بهتر است که از نور زیادی استفاده کنید.
اشتباهات عکاسان در سفر
این مقاله را بخوانید

عکاسی از منظره برفی

بی تردید یکی‌ دیگر از جذابیت های فصل زمستان، دیدن طبیعت پوشیده از برف است. انگار که طبیعت با تغییر هر فصلش به ما یادآوری می کند که ما نیز تغییر کردیم، بزرگ شده‌ایم و تجربه‌های مختلف را پشت‌ سر‌ گذاشتیم. این احساس هنگامی است که به اوج‌ می‌رسد که شما در جنگل ساعت ۷ صبح بعد از یک بارش برف‌ تازه قدم بزنید؛ حتی اگر عکس‌های حرفه‌ای نگیرید (که احتمالش کم است)، به صورت روحی بازسازی می‌شوید.

فنون کاربردی:

  • اگر قصد دارید عکس‌تان خوب شود، همان‌ در ابتدا قدم نزنید. درست است که ردپا در برف می‌تواند ایده‌ قشنگی برای عکاسی باشد، ولی بعد از انجام این کار دیگر آن برف‌ تازه و دست‌نخورده را نخواهید داشت.
  • می‌توانید بعد از گرفتن عکس، با‌ استفاده از گزینه وایت زینیت (White Vignette)، سفیدی برف را بیشتر کنید تا عکستان زیباتر شود.

عکاسی از غروب خورشید

در روزهای برفی زمستان که بارش برف ملایمی است، زیبایی طلوع و غروب خورشید دوبرابر می‌شود. برای عکسبرداری از این منظره‌ زیبا نیاز است ویژگی هایی را به‌ خاطر داشته باشیم.

تنظیمات وایت‌ بالانس:

  • وایت‌ بالانس دوربین نیکون را از حالت خودکار خارج کنید و آن را روی ابری یا سایه تنظیم کنید تا کمی حس گرما به عکس‌تان بدهد.
  • برای تنظیمات قبل از طلوع خورشید، ایزو (ISO) را روی ۱۰۰ با کمترین حدی که دوربین‌ تان می‌تواند داشته باشد بگذارید.

طوفان‌ های زمستانی

زمستان همراه با طوفان‌های ناخواسته است. اگر کنار برکه یا دریا زندگی می‌کنید، موقعیت فوق العاده و خوبی دارید که از قدرت و زیبایی این طوفان‌ها عکسبرداری کنید.

قانون یک سوم در عکاسی
این مقاله را بخوانید

ایده‌ عکاسی در زمستاننکات مهم:

  • قانون «اول امنیت بعد کار» را به‌ یاد داشته باشید.
  • حالت ذخیره‌ عکستان را به RAW تغییر دهید؛ به این ترتیب می‌توانید در آینده، ادیت‌های بیشتری روی عکستان انجام دهید.
  • اگر می‌خواهید امواج آب همراه با ابرها و مه را با جزئیات بیندازید، از سرعت شاتر پایین استفاده کنید.
  • همچنین اگر می‌خواهید برخورد دراماتیک موج با سطوح را بگیرید، سرعت شاتر خود را بالا ببرید.
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی