اشتباهات عکاسان در سفر

اشتباهات عکاسان در سفر

اشتباهات عکاسان در سفر

با نمایندگی نیکون در این مقاله همراه باشید تا در رابطه با اشتباهات عکاسان در سفر اشنا شوید. تا از انجام دادن انها خودداری کنید.

سال‌هاست که عکاسی در سفر اکثر افراد را مجذوب خود کرده است. به گونه ای که خیلی ها اصلا برای سفر رفتن به فکر خرید دوربین افتادند و در سفر انگیزه‌های عکاسی شان قوت گرفت برای خرید دوربین به شما دوربین نیکون را پیشنهاد میکنم.

اما از خرید دوربین که گذشت و وقتی از جعبه درش آوردید و کمی با تنظیماتش بازی کردید، آن وقت قسمت سخت ماجرا شروع می‌شود. عکس‌های ابتدایی یا خراب می‌شوند و فوری پاکش می‌کنید و یا آن چیزی که می‌خواهید از آب در نمی‌آیند. پس از کمی درخواهید یافت که یک عکس خوب در سفر آن قدرها هم آسان نیست.

اشتباهات عکاسان در سفر

سفر با دیگران

یکی از نکاتی که مدت‌هاست آن را از تجربیات یاد گرفته ام این است که عکاسی در حین سفر با سفر رفتن به قصد عکاسی کاملا متفاوت است. هر چند دومی دشوار تر است، اما چالش های عکاسی به هنگام سفر با دوستان، خانواده و دیگران نیز کم نیست. چرا که معمولا افراد حوصله و علاقه‌ای برای همراهی کردن ندارند و یا منتظر شدن برای آن که شما عکاسی کنید، برایشان راحت  نیست. طوری که به زودی پس از دیدن چشمان خسته و شنیدن غرغرها، مجبور می‌شوید دست از عکاسی بکشید و آن‌ها را بیش از این منتظر نگذارید. و در این وضعیت نه شما کاری که می‌خواهید را انجام می‌دهید و نه دیگران از مسافرت لذت می‌برند.

خطوط ضمنی در عکاسی
این مقاله را بخوانید

بهترین راه جدا کردن این دو از هم است. به گونه ای که در سفر با دوستان و آشنایان به خوشگذرانی بپردازید و در سفرهای تکی به عکاسی حرفه‌ای. و یا تلاش کنید چندین ساعت و یا چند روز، همراهی با دیگران را تجربه کنید تا وقتی که این امکان را ساعاتی چند به تنهایی زمانی را به عکاسی اختصاص دهید.

فقط یک عکس نگیرید

نخستین ترکیبی که می کنید همیشه بهترین نخواهد بود. اکثر مواقع اوقات کلیشه خواهد بود. کسی که هر کس دیگری می گیرد.با زوایای مختلف و فاصله کانونی لنز آزمایش کنید . آهنگ های افقی و عمودی بسازید. یک یا دو زاویه هلندی را امتحان کنید.همیشه به فکر پر کردن قاب خود باشید. چه چیزی در لبه های منظره یاب یا مانیتور شما وجود دارد؟

آیا همه چیزهایی که می توانید مربوط به موضوع اصلی خود باشید و از آن پشتیبانی می کنید چیست؟ اگر اینطور نیست ، در مورد آن کاری انجام دهید.زاویه ، دیافراگم یا لنز خود را تغییر دهید. یا صبر کنید گاهی اوقات شما باید مکث کنید تا افراد یا ترافیک از فضای پس زمینه خارج شوند. این کار به شما کمک می کند تا موضع شاتر شما از موضع خود جدا شود.

اشتباهات عکاسان در سفردر اولویت قرار ندادن ایمنی

اشتباه دیگری که من دیدم عکاسان مرتکب می شوند فراموشی مراقبت از امنیت شخصی یا عدم انجام اقدامات احتیاطی مناسب برای محافظت از وسایل خود در برابر سرقت است. اکثر عکاسان بدون هیچ مشکل امنیتی به اکثر مکان‌ها سفر می‌کنند، اما همیشه این احتمال وجود دارد که مشکلی پیش بیاید، به خصوص اگر به ایمنی شخصی خود و امنیت دوربین و تجهیزات رایانه خود فکر نکنید.

نکات عکاسی از کوهستان
این مقاله را بخوانید

استفاده از ISO بالا

بسیاری از عکاسان مبتدی از عملکرد دقیق ISO و تنظیم حساسیت دوربین خود آگاهی ندارند. تنظیمات ISO در هر دو حالت دستی و خودکار و روند تاثیرگذاری آن بر سرعت شاتر دوربین از جمله مهمترین مهارت هایی هستند که هر عکاس باید آنها را فرا بگیرد .

به طور ساده در زمان کار با دوربین های DLSR نیکون هرچه ISO شما بالاتر باشد حساسیت سنسور دوربین نسبت به نور بیشتر است. نکته منفی این موضوع این است که هرچه ISO شما بالاتر باشد ، نویز بیشتری در تصویر خود مشاهده خواهید نمود .

عکاسی در حالت خودکار

بعضی از افراد فکر می‌کنند که دوربین‌های امروزی و جدید آنقدر هوشمند هستند که با قرار گرفتن در حالت خودکار، عکس‌هایی باورنکردنی و جذاب برای شما ثبت می‌کنند، اما این تصور کاملا غلط است. بنابراین، اگر می‌خواهید تصاویر خیره‌کننده‌ای داشته باشید، باید یاد بگیرید که خودتان دوربین را تنظیم کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی