اصول عکسبرداری از شیشه

اصول عکسبرداری از شیشه

اصول عکسبرداری از شیشه

ظروف شیشه‌ای یکی از سخت‌ترین سوژه‌هایی است که شما می‌توانید با آن‌ها کار کنید. عکاسی از اشیاء بازتاب دهنده به اندازه کافی مشکل است. ولی وجود شیشه شفاف کار شما را دشوا تر می‌کند.در ادامه این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است ما به اصول عکسبرداری از شیشه بپردازیم و با استفاده از دوربین نیکون D3300 این مشکل را حل کنیم. پس با ما همراه باشید.

مبارزه با بازتاب نور

بزرگترین مشکل عکاسی از اشیاء شیشه ای بازتاب آن‌ها است. همچنین همه ی بازتاب‌ها بد نیستند. درست مثل سایه‌ها، ما در عکاسی از بازتاب نور برای نشان دادن شکل موضوع خود استفاده می‌کنیم. ولی در عکاسی از شیشه باید از بازتاب نور دوری کنیم. و درست مانند نور پیش زمینه که سایه‌ها را از بین می‌برد، نور پس زمینه بازتاب‌ها‌ را از بین می‌برد. تفاوت آن‌ها این است که نور پس زمینه جذاب‌تر است .

کنترل انعکاس 

اگر قصد دارید بازتاب های متفاوت و رنگارنگ را روی شیشه ی خود داشته باشید، می‌توانید با آزمون و خطا مشاهده کنید که کدام اثر انعکاس را بیشتر می پسندید. دقت داشته باشید منبع نور شما خود جسم را روشن نمی‌کند، بلکه سطوح جانبی آن را روشن می‌کند.

اصول عکسبرداری از شیشه

نور مستقیم اغلب باعث میشود تا درخشش زیاد در حاشیه‌ی جسم شیشه‌ای ایجاد شود، اما می‌توان با آن یک درخشش جزئی ایجاد کرد. برای کم‌ کردن این درخشش از یک دیفیوزر یا کم کننده شدت نور، یا یک ورق کاغذ بافت دار، استفاده کنید. نور را با زاویه حدود ۴۵ درجه نسبت به دوربین قرار دهید و کاغذ بافت دار را جلوی نور خود بگیرید. این کاغذها، بهترین گزینه برای کم‌کردن انعکاس های مزاحم هستند.

راهنمای خرید دوربین نیکون برای مبتدی‌ها
این مقاله را بخوانید

روشنایی از پشت ( بک لایت ) می‌تواند انعکاس را کاهش دهد، اما نیاز به یک مانع دارد تا از انعکاس خود در شیشه مقابله کند.

ایجاد پس زمینه خلاق

تصویر پس‌زمینه سیاه ممکن است بسیار پیچیده‌تر به نظر برسد، اما در اصل به سادگی بریدن یک سوراخ در مقوای سفید است که به عنوان یک پنجره باز برای پس‌زمینه سیاه عمل می‌کند.

تنظیمات دوربین و فلاش یکسان است، اما مقوای سفید به عنوان یک بازتابنده عمل می کند و خط سفید اطراف شیشه را مشخص می کند. فقط مطمئن شوید که چیزی پشت مقوا نداشته باشید یا از مقداری مخمل مشکی به عنوان پس زمینه استفاده نکنید که نور را منعکس نمی کند و رنگ مشکی خالص را برای شما تضمین می کند

در نتیجه، یک روش ساده و در عین حال بسیار کاربردی  برای تولید تصاویر شیشه‌ای شگفت‌انگیز با پس‌زمینه سفید یا سیاه، و جلوه بازتاب پایین بدون داشتن استودیو ، تجهیزات نورپردازی فانتزی و یا تعداد زیادی لوازم جانبی که هزینه بالایی داشته باشد.

پیش از هر چیز دیگری قطعه را تمیز کنید  اثر انگشت، لکه و گرد و غبار می تواند واقعاً در عکاسی ظاهر شود، در نتیجه قبل از شروع آنها را زیبا و درخشان کنید. ممکن است پس از آن، قطعه را با دستکش های نخی به کار بگیرید تا تمیزی آن را در طول عکاسی حفظ کنید.

اصول عکسبرداری از شیشهاول ایمنی

به دلیل این که این اشیاء شکستنی هستند، ممکن است بخواهید در صورت افتادن چیزی در اطراف میز چند کوسن قرار دهید. اگر مایعات الکلی را برای اثر مشتعل می کند  این کار را در بیرون و در نزدیکی اجسام قابل اشتعال در صورت شکستگی انجام دهید.

فاصله هایپرفوکال لنز
این مقاله را بخوانید

ایجاد یک افکت رنگین کمان  اگر سی دی یا دی وی دی دارید، نگه داشتن آن در زاویه مناسب باعث می شود جلوه رنگین کمان روی شیشه ظاهر شود. این یک جلوه خوب است که باعث می شود چیزهای شما برجسته شود. پس‌زمینه‌های خلاقانه هنگام عکاسی از کلاس واضح، پس‌زمینه‌هایی با رنگ‌ها و جلوه‌های مختلف واقعاً می‌توانند به تصاویر جلوه ی زیبایی بدهند.

ریختن مایعات 

وجود آب یا سایر مایعات درون  شیشه ها باعث از بین رفتن نور زیاد و شکل دادن به ظروف شیشه‌ای می‌شود.و کمک بسیاری در تنظیم نوری عکس هایتان میکند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی