راهنمای خرید دوربین نیکون برای مبتدی‌ها

راهنمای خرید دوربین نیکون برای مبتدی‌ها

راهنمای خرید دوربین عکاسی

دوربین ورودی شما به دنیای بزرگ عکاسی اولین دوربین عکاسی شما است این دوربین یک وسیله نیست و خرید گران قیمت ترین دوربین بازار حتی در شرایطی که بودجه ی کافی هم داشته باشید در این قسمت پاسخگو نیست.راهنمای خرید دوربین نیکون برای مبتدی‌ها به شما این را توصیه می کند تا مناسب ترین دوربین را انتخاب کنید .دوربین عکاسی مناسب برای شروع عکاسی باید تنها امکانات لازم را داشته باشد و نه چیزی بیشتر. در این راهنمای خرید دوربین مبتدی نیکون ما چند دوربین مختلف نیکون را به شما معرفی می کنیم.

۱) دوربین DSLR چیست؟

خرید دوربین نیکون برای مبتدی‌ها دوربین های عکاسی که قابلیت جدا شدن لنز را دارند هستند مثل دوربین‌های( DSLR (Digital Single Lens Reflex این دوربین های بی نقص برای انتقال نور از لنز به منظره‌یاب اپتیکال نیز از آینه استفاده می‌کنند.همه ی دوربین های Point And Shoot اغلب  بزرگتر و حجیم‌تر از دوربین‌های DSLR هستند و قابلیت این را دارد تا تحت شرایط نوری مختلف و به خصوص در نور کم عکس هایی با کیفیت فوق‌العاده ای ثبت کنند.از لحاظ طراحی این دوربین نیز تفاوت زیادی با دوربین های انالوگ با لنزی که می توان ان را عوض کرد که SLR شناخته شده اند ندارند. و یکی از تفاوت های بزرگ و اصلی این است که فیلم مورد استفاده در این دوربین های با سنسور های الکترونیکی که توانایی ثبت نور را دارند جایگزین شده است.

عوامل اصلی که در پایه موجود در یک دوربین DSLR موثر است:

  • لنز
  • آینه بازتابی
  • شاتر
  • سنسور تصویر
  • صفحه فوکوس مات
  • لنز متراکم‌کننده
  • منشور ۵ وجهی
  • چشمی/منظره‌یاب
انحراف کروماتیک چیست؟
این مقاله را بخوانید

تهیه ی خرید دوربین نیکون برای مبتدی‌ها

راهنمای خرید دوربین نیکون برای مبتدی‌ها

یکی از مبتدی ترین دوربین های عکاسی نیکون دوربین D40 که عملکردی چشمگیر داشت. ولی از لحاظ فنی این دوربین حتی زمان عرضه در سال ۲۰۰۶ نیز دوربین خیلی پیشرفته‌ای نبود. در این دوربین از یک سنسور ۶ مگاپیکسلی نسبتا قدیمی استفاده شده بود در حالی که انتظار می‌رفت از یک سنسور با بیش از ۱۰ مگاپیکسل رزولوشن در آن استفاده شود.

با وجود همه ی این ها دوربین مبتدی نیکون عملکرد خیلی خوبی داشت. کمتر پیدا میشد که قبلا در ان شرایط بتوانید  یک دوربین بهتر با قابلیت‌های بیشتری نسبت به این دوربین پیدا کنید. نکته ی اصلی ما در اینجا «امکانات کافی» است. بروز ترین  جایگزین آن یعنی نیکون D3400 هم چنین فلسفه‌ای را در پیش گرفته است.

دوربین نیکون D3400 دارای یک حسگر APS-C با رزولوشن ۲۴٫۲ مگاپیکسل و پردازشگر تصویر EXPEED 4 است و قابلیت هایی مثل فیلمبرداری ۱۰۸۰p با نرخ فریم ۶۰fps، عکاسی پیاپی با سرعت ۵ فریم بر ثانیه دارد. سیستم اتوفوکوس ۱۱ نقطه‌ای، امکان ارتباط از طریق بلوتوث و باتری قدرتمند نیز قابلیت‌های دیگر این دوربین هستند. ایده‌ی ابتدایی دوربین‌های رده مبتدی خیلی تغییر نکرده است. این دوربین کوچک و سبک است و استفاده از آن نیز خیلی راحت می‌باشد. در صورتی که خیلی با عکاسی DSLR آشنا نیستید، این دوربین توانایی‌های زیادی دارد و مطمئنا بیشتر از نیازهای شما است.

دوربین نیکون D5600

راهنمای خرید دوربین نیکون برای مبتدی‌ها

در شرایطی که به دنبال یک دوربین جدی‌ تر هستید، نیکون D5600 یکی از جدیدترین دوربین مبتدی رده بالای نیکون است. در این دوربین عکاسی از حسگرهای APS-C با رزولوشن ۲۴٫۲ مگاپیکسل و همان پردازشگر EXPEED 4 مورد استفاده در نیکون D3300/D3400 استفاده شده است.

لنز کنترل پرسپکتیو
این مقاله را بخوانید

این دوربین به جای تقویت کیفیت تصویر، تلاش کرده است ویژگی هایی که در اختیار شما قرار می‌دهد را بهبود ببخشد . برای مثال در آن از یک سیستم اتوفوکوس ۳۹ نقطه‌ای، صفحه نمایش لمسی متحرک ۳٫۲ اینچی با رزولوشن بیشتر، وای‌فای داخلی و توانایی فیلمبرداری تایم لپس و براکت‌بندی تصاویر استفاده شده است. همانطور که انتظار می‌رود این دوربین کمی سنگین‌تر است ولی ابعاد آن از D3400 کوچک‌تر می‌باشد.

اصلی ترین دلیل برای خرید و تهیه دوربین نیکون D5600 سیستم اتوفوکوس بهتر آن است. تفاوت خیلی زیادی بین ۳۹ نقطه‌ی فوکوس و ۱۱ نقطه‌ی فوکوس وجود دارد. شما گزینه‌های بیشتری در اختیار دارید، سیستم اتوفوکوس سریع‌تر است و دقت آن نیز به خصوص زمان استفاده از نقاط خارج از مرکز، بهتر می‌باشد. حالا اگر می خواهید از سوژه‌های سریع مثل ورزش یا حیات وحش عکاسی کنید، نیکون D5600 مطمئنا گزینه‌ی خیلی بهتری است.

و یکی دیگر از عوامل  برای انتخاب این دوربین صفحه نمایش متحرک لمسی آن است که برای عکاسی با زوایای مختلف مناسب‌تر است. به نظر ما صفحه نمایش لمسی این دوربین عملکرد خیلی خوبی، به خصوص برای زوم کردن در عکس‌های ثبت شده داشت. در مقابل استفاده از این دوربین کمی پیچیده است. البته این پیچیدگی خیلی زیاد نیست.

گزینه دیگری که در اختیار شما قرار دارد، خرید دوربین‌های قدیمی‌تر سری D5x00 مثل نیکون D5500 و D5300 است. در صورتی که نمی‌توانید این دوربین‌ها را به صورت نو در سطح بازار پیدا کنید، گزینه‌های دست دوم با کیفیت خیلی زیادی در سطح اینترنت وجود دارد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی