دنده عکاسی ماکرو

دنده عکاسی ماکرو

دنده عکاسی ماکرو

یکی از ساده ترین و لذت بخش ترین راه برای گسترش افق از عکاسی است که با استفاده از دوربین خود را به اکتشاف جهان در مقیاس بسیار کوچک استفاده کنید. نزدیک و یا عکاسی ماکرو می توانید اشیاء روزمره به تصاویری جذاب تبدیل و یک بعد جدید به عکاسی خود را به ارمغان آورد.امروز ما بیشتر در مورد تجهیزات عکاسی ماکرو و دنده عکاسی ماکرو توضیح دادیم پس با ما همراه باشید.

مانند تقریبا همه چیز در جهان عکاسی ، بیش از یک راه برای ورود به دنیای عکاسی ماکرو وجود دارد. در اینجا ما لنزهای ماکرو ، لوله های فرمت و فیلترهای نزدیک را مورد بحث قرار خواهیم داد.

لنزهای ماکرو

لنز ماکرو به طوری طراحی شده است که عکاس در لوله در فاصله متمرکز شده است از آن اجازه می دهد در تصویر دایره از همان اندازه و یا کمی کوچکتر بازتولید شود. ا اگر لنز بتواند تصویر را در اندازه واقعی بازتولید کند یک لنز ماکرو ۱: ۱ گفته می شود . اگر آن را در نیم اندازه تولید یک لنز ماکرو ۱: ۲ است.

برعکس این نسبت ، Canon MP-E 65mm f/2.8 می تواند در ۵: ۱ کار کند و اشیاء را در اندازه ۵ برابر اندازه واقعی بازتولید کند!

توجه به این, ضروری است که اگر چه لنز دارای حداقل فاصله تمرکز, آن را بسیار کوتاه است, اما ممکن است یک لنز ماکرو واقعی نباشد. لنزهای طراحی شده به طور خاص برای عکاسی ماکرو معمولا ویژگی های تخصصی است که آنها را از دیگر لنزهای عمومی متمایز می کند.

دنده عکاسی ماکروتفاوت لنز ماکرو با لنز “معمولی” چیست؟

یکی از ویژگی های بسیاری از لنزهای ماکرو است که آنها یک میدان تمرکز تخت بر خلاف زمینه تمرکز منحنی لنزهای غیر ماکرو با یک لنز میدان منحنی ، مرکز تصویر در تمرکز است در حالی که لبه های نرم هستند. این نرمی معمولاً با استفاده از دیافراگم برای تنظیم عمق میدان جبران می شود ، اما هنگام عکاسی در فواصل بسیار نزدیک و هنگام عکاسی از اجسام دو بعدی ، این اثر افزایش می یابد. میدان مسطح لنز ماکرو طوری طراحی شده است که بدون افزایش عمق میدان ، تمام تصویر در فوکوس باشد.

استفاده از تعادل و عدم تعادل در عکاسی
این مقاله را بخوانید

بیشتر تولیدکنندگان بزرگ لنز چندین مدل لنز ماکرو عرضه می کنند . نکته ی اصلی که باید به یاد داشته باشید این است که می توانید به بازتولید ۱: ۱ در فواصل کانونی مختلف دست پیدا کنید. برای تولید مثل ۱: ۱ نیازی به یک لنز ماکرو بزرگ تله فوتو ندارید.

نمایندگی نیکون، به عنوان مثال، لنزهای ماکرو (نیکون آنها را می نامد “خرد”) است که تکثیر در ۱: ۱ در فاصله های کانونی زیر است: درایو ۴۰mm ، ۶۰mm ، ۸۵MM ، برای ۱۰۵mm و ۲۰۰mm استبه بنابراین ، اگر همه آنها تصاویر را با وضوح ۱: ۱ تولید کنند.

علاوه بر فاصله کانونی و قیمت ، تفاوت چیست؟

تفاوت این است که یک لنز ماکرو ۲۰۰ میلی متری به شما امکان می دهد با فاصله بیشتر بین جلوی لنز و سوژه ، که به عنوان “فاصله کار” شناخته می شود ، نسبت ۱: ۱ را نسبت به لنزهای ماکرو ۴۰ یا ۶۰ میلی متری بدست آورید.

تفاوت در این است که یک لنز ماکرو ۲۰۰mm اجازه می دهد تا شما را به فاصله بیشتر بین لنز جلو و موضوع که به عنوان “کار از راه دور” شناخته شده است. نسبت ۱: ۱, در مقایسه با لنز های ماکرو ۴۰ یا ۶۰ mm به دست آورید

فاصله لنز ماکرو

خوب ، یک لنز ماکرو ۶۰ میلی متری باید ۸ اینچ از سوژه فاصله داشته باشد تا نسبت ۱: ۱ داشته باشد ، در حالی که یک لنز ماکرو ۱۸۰ میلی متری در حدود ۱۹ این اندازه را به دست می آورد. چرا این موضوع اهمیت دارد؟ خوب ، اگر از یک سوژه زنده ، مانند یک حیوان کوچک عکاسی می کنید ، فاصله کمتر از یک پا از آن ممکن است رفتار او را تغییر داده یا باعث فرار ، لغزش ، خزیدن یا پرواز او شود.

آموزش نورپردازی برای تولید محتوا
این مقاله را بخوانید

همچنین ممکن است روی سوژه سایه افکنده باشید. فاصله بیشتر کار ممکن است سوژه شما را مبهوت نکند و به شما در گرفتن عکس دلخواه کمک کند. از سوی دیگر ، لنزهای ماکرو کوتاهتر کانونی به طور کلی ارزان تر ، کوچکتر و سبک تر از برادران فاصله کانونی بیشتر هستند.

لنز ماکرو

اگر لنز ماکرو به دوربین با یک سنسور کوچکتر از فول فریم سنسور APS-C تغییر  کند. مثلا APS-C سنسور کار از راه دور, لنز, ماکرو, ثابت باقی خواهد ماند اما تصویر تولید شده به عنوان یک سنسور قطع بزرگنمایی می شود.

در حال ضبط یک منطقه کوچکتر در مرکز حلقه تصویر است – یک میدان دید باریک تر با حدود ۱٫۵ برابر. به عنوان مثال ، آن ماکرو ۲۰۰ میلی متری نیکون به طور م ،ثر تبدیل به یک لنز ماکرو ۳۰۰ میلی متری در دوربین DX نیکون می شود و در هر عکسی که با یک لنز ماکرو ۳۰۰ میلی متری واقعی بر روی یک دوربین سنسور فول فریم گرفته شود ، میدان دید یکسانی را نشان می دهد. این جلوه می تواند عقب نشینی از سوژه را برای پر کردن درست قاب ضروری کند.

هنگام در نظر گرفتن لنزهای ماکرو با فاصله کانونی ، یک نکته دیگر را نیز باید ذکر کرد مانند لنزهای غیر کلان ، هرچه فاصله کانونی بیشتر باشد ، “فشرده سازی” بیشتری در تصویر شما ایجاد می شود ، زیرا لنزهای تله دورنما را “مسطح” می کند. بین آنچه در یک تصویر نزدیک و دور است. اگر این لنز ماکرو با فاصله کانونی کوتاه تر است ، به تصاویر شما اجازه می دهد عمق ظاهری بیشتری داشته باشند ، اگر این همان اثری است که سعی می کنید به دست آورید.

دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR
این مقاله را بخوانید

بدون شک ، لنزهای ماکرو بهترین راه برای غرق شدن در دنیای عکاسی نزدیک هستند. با این حال ، آنها نیز گران ترین از سه گزینه است که ما در اینجا مورد بحث قرار دادیم.

دنده عکاسی ماکرولوله های فرمت

یکی از راه های ورود به دنیای عکاسی ماکرو بدون خرید لنز ماکرو ، استفاده از لوله های افزودنی است. لوله فرمت یک لوله توخالی است که می توانید بین دوربین و لنز نصب کنید. آنها در انواع مختلف پایه های اختصاصی فروخته می شوند تا با سازنده لنز/دوربین شما مطابقت داشته باشد. برخی حتی دارای اتصالات الکتریکی لازم برای انتقال داده ها بین لنز و دوربین و کنترل فوکوس خودکار یا دیافراگم هستند ، در حالی که برخی دیگر به سادگی لوله هایی با پایه لنز/دوربین هستند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی