آموزش نورپردازی برای تولید محتوا

آموزش نورپردازی برای تولید محتوا

آموزش نورپردازی برای تولید محتوا

اگر شما به دنبال برای نورپردازی حرفه ای برای تولید محتوای ویدئویی, شما باید نور تنها در موضوع خود تمرکز نمی کند. هنگامی که شما حداقل سه منبع نور در واقع هنگامی که نور خود را درست است.این مقاله از نیکون دقیقا برای شما نوشته شده است تا بیشتر درباره ی آموزش نورپردازی برای تولید محتوا برسی کنیم. نورپردازی ویدیو اگر به درستی انجام شود، کیفیت محتوایی که تولید می‌کنید ۱۰ برابر خواهد شد.

اهمیت نورپردازی در تولید محتوا

ساخت محتوای ویدئویی جذاب و موثر نیاز به بسیاری از عوامل کلیدی. یکی از بهترین چیزهایی که شما می توانید برای یک حرفه ای سبک ویدیو انجام روشنایی خوب است. اهمیت تجهیزات روشنایی و روشنایی چیزی است که شما هرگز نباید برای پیشرفت کسب و کار خود را فراموش کرده ام است. این موضوع فقط می تواند تفاوت بین کیفیت و محتوای آماتور را نشان دهد.

تجهیزات روشنایی در طول زمان

درک و تکیه ما بر روشنایی در تولید محتوای ویدئویی در طول زمان پیشرفته تر شده است. با توسعه تکنولوژی و فن آوری ، تجهیزات نورپردازی نیز با توجه به سرعت و تقاضا توسعه یافته است.

تجهیزات نورپردازی با اندازه کوچکتر و قابل حمل آسان تر ، متنوع تر و مناسب برای ژانرهای خاص طراحی شده است. به عنوان مثال ، نور مورد نیاز برای مصاحبه تا حد زیادی با نور مورد نیاز برای یک شات چشمگیر از راه دور است که می گیرد در شب متفاوت است. تنوع تجهیزات موجود و قابلیت های آن ، روشنایی و ویدئو موثر را آسان تر و قابل دسترس تر از گذشته ساخته است.

لنز‌های نیکون برای عکاسی عروسی
این مقاله را بخوانید

مزایای استفاده از روشنایی صحیح

داشتن یک منبع نور خوب در هنگام عکسبرداری زمان ویرایش ویدئو را کاهش می دهد. هنگام کار با نورپردازی مصنوعی ، بسیار مراقب باشید زیرا در طول فیلمبرداری بسیار ساده تر است تا در طول تدوین است.

روشنایی کمک می کند تا داستان. هنگامی که آن را به داستان سرایی می آید, روشنایی بزرگ می تواند نقش ظریف اما قدرتمند بازی. شما می توانید کنترل کنید که چگونه داستان توسط مخاطبان توسط روشنایی جهت پذیرفته شده است ، با دقت تعیین موضوع. شما به راحتی می توانید بیننده را با نور کم منحرف کنید و لحظات مهم را از دست بدهید یا به چیزهای جعلی نگاه کنید.

در هنگام عکسبرداری ، شما سعی می کنید برای نشان دادن یک فضای سه بعدی در نیمه است. نور و سایه را وزن و عمق به اشیاء ، و چراغ های مختلف می تواند شکل و معنا را تغییر دهید.

انواع تجهیزات نورپردازی

آموزش نورپردازی برای تولید محتوانورهای تنگستن

نورهای تنگستن نورهای قوی اما گران قیمت هستند. این نورها گرمای زیادی تولید کرده و برای استفاده در استودیو مناسب هستند. بسیاری از افراد حرفه‌ای همچنان ترجیح می‌دهند از نورهای تنگستن استفاده کنند. توان خروجی با توجه به نوع مدل متفاوت است.

پنل های ال ای دی LED 

نورهای LED از لامپ ها ایمن تر هستند و زیاد داغ نمی‌شوند. اکثر آنها هم با جریان برق و هم با باتری کار می‌کنند.

شما باید نور ال ای دی را با نور کلی صحنه تطبیق دهید، بنابراین می توانید LED های هم رنگ با نور روز(Day Light) خریداری کنید. امروزه ال ای دی های دو رنگ نیز بسیار محبوب هستند. نورهای LED با توجه به وزن بسیار کمی که دارند می‌توانند در هر شرایطی، استودیو و فضای باز، همراه شما باشند.

آموزش عکاسی خبری
این مقاله را بخوانید

آموزش نورپردازی برای تولید محتوا

نورهای ال ای دی کم مصرف بوده و همچنین خیلی داغ نمی‌شوند. در نتیجه لمس و حرکت این نورها راحت تر و ایمن تر است. البته تا حدودی گرم می‌شوند اما منجر به سوختگی نخواهند شد. مهمتر از همه، نورهای ال ای دی، فیلترهای استفاده شده بر روی خود را ذوب نمی‌کنند. بنابراین، اگر در ویدئو های خود از فیلترهای رنگی زیاد استفاده می‌کنید، بدون شک از کار با پنل های LED لذت خواهید برد.

از دیگر مزایای نورهای ال ای دی عمر آنها نسبت به نورهای فلورسنت است. به طور میانگین ۳۰ تا ۵۰ هزار ساعت عمر مفید دارند و این یک امتیاز ویژه محسوب می‌شود.

رینگ لایت ها

نور حلقه در میان تولید کنندگان محتوا محبوب است. علاوه بر این ، آن را فراهم می کند یک منبع نوری جذاب برای طیف گسترده ای از مخاطبان. نور حلقه حذف ترین سایه ها و ایجاد یک “هاله” در چشم. بر خلاف فلش عکاسی ، این ابزار نور متوالی را منتشر می کند.  نور حلقه کوچک و قابل حمل است و تنظیم آن بسیار آسان است. به سادگی آن را به پریز برق وصل کنید و آن را در مقابل شما یا موضوع خود قرار دهید.

به جای استفاده از منابع نوری متعدد به یک موضوع فراگیر صورت و از بین بردن سایه ها به شکل دایره بازتاب منحصر به فرد رینگ این کمک می کند تا با ارائه یک منبع نور است که شما می توانید ساخت در بهترین حالت. سوراخ میانی مانع تمرکز نور در مرکز صورت می شود تا از ظاهر صاف موضوع جلوگیری شود.

اموزش عکاسی در نور کم
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی