عکاسی از قطره های آب

عکاسی از آب

عکاسی از قطره های آب

شما برای شروع عکاسی از قطره های آب به تجهیزات خیلی زیادی نیاز ندارید. بهتر است قبل از اینکه مبلغ خیلی زیادی را صرف خرید تجهیزات و لوازم موردنیاز برای عکاسی از قطرات آب کنید این سبک عکاسی را امتحان کنید تا مطمئن شوید که این سبک برای شما مناسب است.

خوشبختانه ، بسیاری از افراد خلاق است که شما می توانید بدون نیاز به بیرون رفتن از خانه عکس وجود دارد. عکاسی از قطره آب حدودا ساده است ، اما می تواند عکس های عالی تولید کند.

قطره آب با رنگ ، بازتاب و شکست های نوری یک موضوع عالی برای عکاسی نزدیک یا انتزاعی است. اگر چه عکاسی قطره آب نیاز به کمی صبر دارد ، می تواند سرگرم کننده ، جذاب و جالب باشد.

افتادن قطره را طراحی کنید

عکاسی از آب

یک ظرف انتخاب کنید تا قطره های آب به داخل آن ریخته شود. ظرف‌هایی که رنگ روشن دارند خیلی بهتر هستند اما می‌توانید از یک ظرف شیشه ای استفاده کنید و یک تکه کاغذ سفید یا رنگی را پشت آن قرار دهید. دقت کنید قبل از اینکه ظرف را پر آب کنید آن را به دقت تمیز کنید، زیرا این مورد می‌تواند در عکس نهایی به شدت تاثیر گذار باشد.

دوربین خود را تنظیم کنید

یکی از مهمترین نکات استفاده از سه پایه است. سه پایه برای عکاسی قطره آب ضروری است. سه پایه لرزش را سرکوب می کند و عکس شما تار نخواهد شد و قطره در داخل جعبه باقی خواهد ماند.

کادر خود را طوری تنظیم کنید که قطره نزدیک مرکز آن بیفتد تا بازتاب خوبی از پس زمینه و سطح آب دریافت کنید. فقط سعی کنید بیش از حد نگران ترکیب بندی نباشید، زیرا می‌توانید در انتها عکس خود را برای بدست آوردن یک ترکیب‌بندی بهتر کراپ کنید.

پرتره های دراماتیک
این مقاله را بخوانید

دوربین خود را بر روی مود دستی تنظیم کنید و روی نقطه‌ای فوکوس کنید که قطره شما قرار است آنجا با سطح آب برخورد داشته باشد. برای درست فوکوس کردن می‌توانید انگشت خود را در آب فرو کنید تا روی آن فوکوس کنید.

سرعت شاتر خود را حدود ۱/۲۰۰ ثانیه تنظیم کنید و از دیافراگم f/4 یا f/5 برای بدست آوردن یک عمق میدان مطلوب استفاده کنید. در نهایت فلاش خود را روشن کنید و نور اتاق را کم کنید. حالا شما آماده‌ی عکاسی از قطره آب هستید!

انتخاب تجهیزات

در حالی که هیچ دستورالعملی برای عکاسی از قطره آب وجود ندارد ، برخی موارد مهم هستند. در میان آنها ، دوربینی که سرعت شاتر سریع ، لنز ماکرو و سه پایه را امکان پذیر می کند. زمان بندی در عکاسی از قطرات آب ضروری است. سرعت شاتر سریع به شما کمک می کند تا لحظه مناسب را بگیرید. می توانید تایمر دوربین را برای بازکردن شاتر تنظیم کنید یا می توانید از یک شاتر از راه دور استفاده کنید.

همچنین ، اگر از فلش خارجی استفاده می کنید ، مطمئن شوید که همزمان و سریع است. می توانید از فلاش داخلی دوربین خود استفاده کنید ، اما گاهی اوقات به بیش از یک منبع نور نیاز دارید.

همه چیز در مورد زمان

زمان بندی کردن سخت ترین قسمت عکاسی از قطره آب است. با استفاده از یک قطره چکان یا یک لوله استوانه‌ای، قطره خود را رها کنید و سعی کنید در زمان برخورد شاتر را فشار دهید. سپس عکس و زمان بندی قبلی را بررسی کرده و سعی کنید بر اساس آن عکس بعدی خود را تنظیم کنید.

نحوه کار اکتاباکس
این مقاله را بخوانید

نورپردازی برای عکاسی از قطرات آب

نورپردازی در عکاسی از اهمیت خیلی بالایی برخوردار است. در صورتی که نور کم باشد شاهد نوبز خواهید بود و اگر نور خیلی زیادی هم داخل صحنه داشته باشید، عکس شما خیلی سفید خواهد شد. متداول‌ترین تنظیماتی که من استفاده می‎کنم عبارتند از ایزو ۱۰۰-۲۰۰، تاخیر نوردهی ۰٫۰۵ ثانیه برای اینکه پروسه اجرا شود و دیافراگم (معمولا) f/14 تا نور و عمق میدان کافی در اختیار داشته باشم.

استفاده از رنگ در عکاسی از قطرات آب

عکاسی از آب

قطرات آب معمولا با استفاده از رنگ مواد غذایی تولید می شود. برای پس زمینه های رنگی ، من هم ژل چشمک زن رنگی و یا نورگیرهای سقف رنگی استفاده کنید. به تازگی ، من همچنین شیر را با یک رنگ غذای زرد رنگ می کنم و قطرات چند رنگ را با استفاده از یک ژل چشمک زن رنگ می کنم.

شما با استفاده از قطرات آب می‌توانید اشکال منحصر به فرد مختلفی ایجاد کنید که هیچکدام از آن‌ها شبیه به یکدیگر نیستند. قطرات ذهن خودشان را دارند و شما باید این موضوع را در نظر داشته باشید. به گفته یکی از همکارانم «این کار هنر است نه ریاضیات». برخی از ما محدودیت‌ها را با وسایل الکترونیکی پشت سر می‌گذاریم و شما می‌توانیم برخی آثار جادویی را مشاهده کنید اما من همیشه از شکل قارچی پایه استفاده می‎کنم که یکی از محبوب‌ترین اشکال من است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی