تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزی

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزی

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزی

ما در این مطلب از نمایندگی نیکون قصد داریم تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزی را به شما معرفی کنیم تا با دیدی بهتر دست به خرید میکروفون بپردازید.

انتخاب نوع میکروفون اولین گزینه هدف به شما در تنظیم است. شما ممکن است یک انتخاب بهتر در مورد اطلاعات شما در این بخش ارائه شده است. هر نوع میکروفون دارای مزایا و معایب آن است ؛ این شما هستید که بسته به هدف شما تعیین می کند که کدام جنبه مثبت یا منفی محصول بیشتر شکوفا می شود.

میکرفن سیمی

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزیمیکروفن های سیم دار مستقیما توسط کابل به دستگاه آمپلی فایر متصل می شوند و نیروی مورد نیاز برای راه اندازی خود را نیز از دستگاه می گیرند و آماده به کار می شوند. میکروفن های سیمی انواع مختلفی دارند، اعم از میکروفن های داینامیک و خازنی که هریک از آن ها نیز انواع دیگری از جمله میکروفن های دستی، میکروفن های یقه ای، میکروفن های هدمیکی، میکروفن رومیزی، میکروفن کنفرانس و… را شامل می شوند. به طور معمول، میکروفن های سیم دار قیمت کمتری از نوع بی سیم خود دارند و در شرایط گوناگون، همانند نوسانات الکتریکی هنگام استفاده از ژنراتور های برق، به خوبی عمل می کنند.

میکروفن بی سیم

می توان گفت که تقریبا تمام میکروفن سیمی با نمونه های بی سیم نیز می تواند مانند میکروفن های بی سیم دستی، یقه ای، هدمیکی و… اما نوع میکروفن عملکرد, فرستنده بی سیم پایه و گیرنده هستند,به این شکل که میکروفن، اصوات را به سیگنال های صوتی تبدیل می کند و سپس آن را به کمک فرستنده به گیرنده فاصله نسبتا دور و بسیار دور است. با توجه به برد میکروفون واقع می دانیم که از طریق آنتن دریافت و نیاز به کمک کابل از گیرنده به تقویت کننده منتقل می شوند.

نرم افزار های ویرایش عکس در عکاسی
این مقاله را بخوانید

تفاوت میکروفون های بی سیم و سیم دار و رومیزیبرای مقابله از تداخل سیگنال های رادیویی در میکروفن های بیسیم، معمولا چندین کانال فرکانسی برای فرستده و گیرنده در نظر می گیرند که باید در هر دو دستگاه هماهنگ باشد تا ارتباط برقرار گردد. این کانال ها در برخی میکروفن ها روی باند VHF و در برخی دیگر روی UHF تعریف می شود که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت. میکروفن های بی سیم در قسمت فرستنده نیاز به باطری یا شارژ الکتریکی دارند تا راه اندازی شوند، چرا که دیگر به کمک کابل به دستگاه مرکزی متصل نیستند و نیروی الکترونیکی آن ها از طریق کابل تامین نمی شود. حال ممکن است این سوال پیش آید که چرا برخی میکروفن های سیمی، مخصوصا نوع هدمیکی و یقه ای به باطری نیاز دارند ؟ که در ادامه پاسخ خود را خواهید یافت.

کاربرد میکروفن بی سیم و سیم دار

ما باید بگوییم که میکروفن های بی سیم و بی سیم کاربردی با یکدیگر تفاوت دارند. میکروفن سیمی به طور عمده در استودیو استفاده می شود ، اما میکروفن های بی سیم در فضاهای پر ترافیک استفاده می شود. البته این یکی از مزایای یک میکروفون بی سیم است. زیرا اگر در یک میکروفون سمینار استفاده می شود قطعا باید از میکروفون های بی سیم را در اولویت قرار داد به دلیل رابط کاربری بهتر و آسان اسفنج و سیم این نوع از میکروفون نمی رفت و آمد مردم مشکل ایجاد نمی کند.

میکروفون رومیزی

میکروفون‌های رومیزی دسته‌ای دیگر از میکروفون‌ها هستند که شاید به دلیل کاربری محدودترشان کمتر شناخته شده و مورد استفاده قرار بگیرند. این میکروفون‌ها هم به‌صورت بی‌سیم و هم به‌صورت باسیم طراحی و عرضه می‌شوند و بیشترین کاربری را زمانی دارند، که فرد برای تولید محتوا یک مکان مشخص را انتخاب کرده باشد.

رنگ در عکاسی کودکان
این مقاله را بخوانید

این محصولات عمدتا برای ضبط پادکست ها ، محتوای صوتی ، بازی های آنلاین ، سخنرانی ها ، ضبط استودیو و آواز استفاده می شود. از آنجا که میکروفون بر روی پایه است ، درگیری برای ضبط کمتر است. اما به طوری که کیفیت صدا متفاوت نیست ، زاویه سر و فاصله تا میکروفون باید ثابت شود.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی