میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO)

میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO)

میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO)

نمایندگی نیکون امروز با نام تجاری رود یکی از تولید کنندگان معروف از میکروفن در جهان ارائه شده پرداخت می شود. در این ویدیو ما جعبه را باز می کنیم و میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO) را بررسی می کنیم. اندازه بسیار کوچک و وزن بسیار کم این میکروفون مهم ترین نکات برجسته است که شما قبل از هر چیز دیگری متوجه خواهید شد.

کمپانی Rode

در طول دهه های گذشته میکروفون های کمپانی Rode در حوزه ی رسانه بسیار محبوب بوده اند، از بخش های ضبط و استودیوهای خانگی گرفته تا ساخت فیلم های مستقل. این میکروفن ها استحکام بالایی دارند و صدای آن ها فوق العاده است، همچنین قیمت بسیار مناسبی هم دارند. امروزه بیشتر از هر زمان دیگری میکروفون ها و تجهیزات جانبی این کمپانی گسترده شده است.

برترین نوآوری در تکنولوژی موسیقی با توجه به نیاز شکل, و سوار میکروفن این قاعده مستثنی هستند.ریشه های این شرکت به تاریخ ۱۹۶۷ برمی گردند. طراحی این محصول بسیار ساده است که تقریبا هر کسی با هر سطح دانش جامد می تواند آن را بلافاصله و به سرعت راه اندازی کند.

به سادگی محصول را از کیسه حذف کنید ، دکمه روشن را فشار دهید و آن را پایین نگه دارید. گیرنده و فرستنده بلافاصله با هم جفت خواهد شد و یا جفت, و آنها را به سرعت آماده برای ارسال و دریافت صدا خواهند کرد.

میکروفن بی سیم وایرلس رود

میکروفن بی سیم وایرلس رود برای ضبط صداهای Foley ، به صورت زنده ، به ازای هر صحنه ، در هر برداشت بسیار عالی است! فرستنده را از دید دوربین پنهان کنید ، اما به اندازه کافی به منبع صدا نزدیک نگه دارید ، و به همین سادگی شما در حال ضبط Foley به صورت زنده هستید که بعداً می توانید آنها را با ویدیو هماهنگ کنید. اگر در قاب دوربین، فرستنده را نمی توانید پنهان کنید ، میکروفون lavalier را به میکروفون پردازنده متصل کنید و به جای آن ازش استفاده کنید. به دنبال مکان هایی برای استفاده از سیم مانند زیر میز ، طاقچه ها ، گوشه ها و غیره باشید.

از آنجا که فرستنده بی سیم است ، شما می توانید آن را تقریباً در هر جایی از فریم قرار دهید و سپس بهترین راه برای پنهان کردن کابل را پیدا کنید. اگر سیم را نمی توان پنهان کرد ، می توانید از میکروفون های شاتگان روی بوم استفاده کنید. فرستنده را به میکروفون وصل کنید و آن را به برق متصل کنید ، در نتیجه میکروفن شاتگان کابلی را به یک بی سیم تبدیل کرده اید.

لوازم جانبی میکروفن
این مقاله را بخوانید

پس از فرستنده های بی سیم شما می توانید آن را تقریبا در هر نقطه در قاب و سپس پیدا کردن بهترین راه برای مخفی کردن کابل. اگر سیم را نمی توان پنهان کرد ، می توانید از میکروفن های تفنگ ساچمهای روی بوم استفاده کنید. فرستنده را به میکروفون وصل کنید و آن را به منبع تغذیه وصل کنید ، میکروفون سیمی را به یک میکروفون بی سیم تبدیل کنید.

شما می توانید از حداکثر ۸ واحد Wireless GO در یک منطقه مشخص استفاده کنید ، به راحتی می توانید در یک صحنه تمام Foley مورد نیاز را ضبط کنید. دانستن اینکه می توانید این قطعه های صوتی را بگیرید و آنها را به صورت ردیف درآورید ، همانطور که برای دیالوگ انجام می دهید ، در زمان پس از تولید صرفه جویی زیادی می کند. اگر صدایی به دلخواه شما نیست ، جایگزینی یک صدا بسیار آسان تر از چند صدا در صحنه است.

 

میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO)ویژگی فیزیکی میکروفن بی سیم

طراحی فیزیکی این محصول هم بسیار جالب است. میکروفن‌های یقه‌ای قدیمی را که تقریبا اندازه یک گوشی موبایل با ضخامت چندین سانتی‌متر بودند فراموش کنید. گیرنده و فرستنده میکروفن بی سیم مدل Rode Wireless Go با ابعادی تقریبا ۴ در ۴ سانتی‌متر و با قطری حدود ۲ سانتی متر، آن‌قدر کوچک هستند که فرد مصاحبه شونده یا گوینده، به سرعت فراموش می‌کند که حتی در حال استفاده از آن است!

دو ماژول این میکروفون بی‌سیم که به طور پیش‌فرض به یکدیگر متصل‌ شده‌اند، از طریق باند ۲٫۴ گیگاهرتزی به هم متصل می‌شوند و با یک بار شارژکه تقریبا دو ساعت زمان میبرد تا ۷ ساعت در حالت روشن کار می‌کنند. البته از طریق همین درگاه می‌توانید به‌وسیله یک پاور بانک هم دستگاه را شارژ کنید یا برای آپدیت نرم‌افزار آن اقدام کنید.براساس گفته سازنده، دستگاه می‌تواند در حدود ۲ ساعت، به طور کامل شارژ شود، یا در حین استراحت بین مصاحبه یا ضبط، می‌توانید برای چند ساعت ضبط آن را شارژ کنید.

میکروفن های بی سیم
این مقاله را بخوانید

میکروفون داخلی این سیستم صداها را از تمام جهات و با یک میزان دریافت می‌کند. می‌توانید سیگنال خروجی این میکروفون را بین  سه حالت ، صفر، منفی ۱۲ و منفی ۲۴ دسی‌بل تغییر دهید. وزن هر ماژول دستگاه ۳۱ گرم  است و این خود به تنهایی یکی از مزیت های مدل میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO) است. و درگاه شارژ آن USB-C است.

میکروفون  بی سیم Rode Wireless GO همراه با ۲ خز مخصوص روی میکروفون ارائه می‌شود که به شما کمک می‌کند در شرایطی که باد نسبتا شدید هست هم بتوانید صدایی باکیفیت را ضبط کنید. همچنین یک ورودی ۳٫۵ میلی‌متری در کنار دستگاه برای اتصال میکروفون‌های یقه‌ای قرار دارد ولازم به ذکر است که میکروفون‌های شات‌گان هم میتوانید به این مدل وصل کنید.

هم گیرنده و هم فرستنده این میکروفون دارای طراحی جالبی است. گیره روی هر دوی آن‌ها به گونه‌ای طراحی شده که علاوه بر عملکرد عادی خود، می‌توانند روی کفشک استاندارد فلاش دوربین‌های DSLR هم قرار گیرند. به این ترتیب برای نصب آن‌ها روی دوربین نیاز به هیچ وسیله جانبی دیگری ندارید و می‌توانید بدون نگرانی از افتادن، می‌توانید آن را روی لباس گوینده، روی پایه‌ای که برای ضبط از راه دور در نظر گرفته‌اید یا حتی کنار ساز یک نوازنده موسیقی قرار دهید و از راه دور درهنگام فیلم‌برداری یا ضبط تکی صدا، صدای بسیار با کیفیت را دریافت و ضبط کنید.

گیرنده و فرستنده این میکروفون هر دو دارای یک طراحی جالب است. گیره در هر دو به گونه‌ای طراحی شده است به طوری که علاوه بر عملکرد طبیعی آن ، آنها همچنین می توانند بر روی کفش فلش استاندارد دوربین های DSLR قرار گیرند. این راه برای نصب آنها بر روی دوربین نیازی به لوازم جانبی دیگر ندارد و شما آنها را بدون نگرانی از افتادن ندارید ، می توانید آن را بر روی لباس ، تبلیغ کنندگان و غیره انجام دهید. بر این اساس است که برای ضبط از راه دور مشاهده و بالعکس و یا حتی در کنار تولید یک نوازنده موسیقی و قرار دادن کنترل از راه دور در فیلمبرداری یا ضبط صدا تنها با صدای بسیار بلند و با کیفیت دریافت و ضبط شده است.

میکروفن رومیزی
این مقاله را بخوانید

برد میکروفون  بی سیم Rode Wireless Go چقدر است؟

گیرنده و فرستنده این میکروفون می‌توانند از فاصله‌ای حدود ۷۰ متر با هم ارتباط مستقیم داشته باشند که برای صدابرداری در اغلب شرایط بسیار کافی و شاید حتی زیادتر از نیاز معمول است. نکته مهم درباره ارتباط بی‌سیم این میکروفون ارتباط آن از طریق امواج با فرکانس ۲٫۴ GHz است که برخلاف ارتباط UHF دارای تداخل نمی‌باشد و به راحتی می‌توانید در سمینار‌ها و کنفرانس‌هایی که صدابرداران مختلف از میکروفون‌های بی‌سیم مختلف استفاده می‌کنند، با آن کار کنید و صدایی بدون نویز را منتقل کنید.

میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO)علاوه بر این، Rode Series III از ارتباط کد‌گذاری شده ۱۲۸ بیتی استفاده می‌کنند که امکان دریافت و پردازش اطلاعات توسط گیرنده‌های دیگر را به صفر می‌رساند.بنابراین می‌تواند از نظر امنیتی هم خیالتان را آسوده کند که هرگز مکالمات شما و مصاحبه‌هایتان توسط شخصی غیر مجاز دریافت و شنود نمی‌شود. اگرچه این میکروفون می‌تواند از راه دور و بدون نویز، صدا را منتقل کند، اما شرکت سازنده تاکید دارد که بهتر است گیرنده و فرستنده در راستای مسیر دید همدیگر قرار داشته باشند تا صدایی بدون نویز و تداخل را منتقل کنند.

در جعبه میکروفن بی سیم رود مدل(WIRELESS GO) چه لوازم جانبی وجود دارد؟

در بسته این دستگاه، دو کابل جداگانه USB-C به USB-A قرار دارد تا بتوانید به صورت همزمان هر دو دستگاه را شارژ کنید. همچنین دو پد پشمی نویزگیر هم در بسته‌بندی میکروفن بی سیم Rode Wirelss Go (میکروفن بی سیم رود وایرلس)وجود دارد که به‌وسیله آن می‌توانید در محیط‌های باز که صدای باد می‌تواند روی ضبط تأثیر بگذارد از آن‌ها استفاده کنید.

اگر خیلی خلاصه و ساده بگوییم، میکروفون بی سیم رود وایرلس گو بهترین گزینه در گستره قیمتی خودش است.

از نظر کارایی، کیفیت صدا، طراحی و راحت بودن استفاده، این مدل میکروفون نسبت به میکروفون‌های هم رده قیمتی یک سر و گردن بالاتر است. پرفروش و پرطرفدار بودن این مدل خودش گواهی بر این ادعاست.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی