میکروفن رود(میکروفن RODE)

میکروفن رود(میکروفن RODE)

میکروفن رود(میکروفن RODE)

نام تجاری استرالیایی رود Rode همواره سعی در واردات میکروفن کلاسیک به استودیوهای خانگی که تا حد قابل قبول بوده. رودخانه بیش از نیم قرن در زمینه تولید میکروفن و لوازم جانبی است. میکروفن های رود در سطح جهانی تولید می شوند و به عنوان میکروفن های با کیفیت بالا و کم هزینه شناخته می شوند. نمایندگی نیکون ارائه چندین مدل از میکروفن رود(میکروفن RODE) سوار معروف ترین در این مقاله پرداخته است.

رود برای کاربری‌های و استفاده‌های مختلف اقدام به تولید میکروفن کرده است که از جمله آنها می‌توان به این موارد اشاره کرد: میکروفن استودیویی رود، میکروفون بیسیم رود، میکروفن یقه ای رود، میکروفن دوربین رود، میکروفون شاتگان رود، میکروفن موبایل رود، میکروفن پادکست رود و… . محصولات این شرکت در بازار ایران نیز به فروش می‌رسد و طرفداران خود را دارد. میکروفن‌ RODE میان متخصصان و مهندسان صدا و هم میان عموم افراد همچون موزیسین‌ها، پادکسترها، گویندگان و … محبوبیت دارند.

میکروفون رود NT-USB Mini

درگاه ارتباطی میکروفون رود NT-USB Mini یو اس بی می باشد .و منبع تغذیه هم Micro usb است. یلتر نرم کنندگی صدا ندارد .و نوع میکروفون کندانسور است. فرکانس پاسخ این میکروفن ۲۰تا ۲۰۰۰۰ هزار است. وزن این مدل ۷۰۰ گرم است و عناصر این میکروفون پایه دسکتاپ ، به علاوه یک کابل USB 2 متر است .

میکروفن NT-USB یکی از بهترین فروش میکروفن USB در بازار است که در میان تولید کنندگان پادکست ، کاربران youtube و گیمرها در سراسر جهان محبوب است. این میکروفون برای ضبط صدا در محیط اتاق بسیار خوب است ، اما دارای ابعاد نسبتا بزرگ است و بنابراین برای حرکت مناسب نیست.

این میکروفون تخصصی برای ضبط صدا ، ساخت پادکست ها ، جریان های ضبط ، فیلم ها و فیلم های آموزشی ، صحبت کردن در یک استودیو حرفه ای و یا در خانه استفاده می شود. میکروفون مینی NT-USB دارای یک تقویت کننده استودیوی دوستانه و خروجی هدفون ۳٫۵ mm با کیفیت بالا است که امکان نظارت دقیق صوتی با کنترل دقیق صوتی را فراهم می کند.

گیمبال چیست و کاربرد گیمبال
این مقاله را بخوانید

میکروفن رود(میکروفن RODE)این مدل مجهز به کنترل‌ هایی ساده، یک پاپ فیلتر ساده و خروجی USB است که بدون نیاز به نصب نرم‌افزار یا درایور با انواع تبلت و کامپیوتر کار می‌کند. برای استفاده از میکروفون Rode NT-USB Min کافیست آن را با کابل USB به مک، کامپیوتر یا تبلت متصل کرده و دکمه ضبط را فشار دهید.

نقاط قوت میکروفن رود مدل Rode NT-USB Mini

کپسول کندانسور با کیفیت بالا که صدای واضح ، حرفه ای و گرم را در تمام برنامه ها و پروژه های ضبط ایجاد می کند. پاپ دارای یک فیلتر داخلی برای کاهش صدای حروف انفجاری است. این به طور کامل با پادکست ساده و قدرتمند و برنامه های پخش زنده سازگار است.

علاوه بر امکان استفاده بر روی هر میزی می‌توان به راحتی آن را به بازوی میکروفون استودیو یا استند میکروفون وصل کرد. استند میکروفون از طریق آهنربا به یک پایه چرخان ۳۶۰ درجه متصل می شود که به راحتی می‌توان آن را جدا کرده و روی بوم یا استند میکروفون نصب کرد.

استند رومیزی مغناطیسی منحصربه‌فرد که تا حد عالی مانع سبب کاهش ضربه ها و احتمال سقوط می شود و می‌توان آن را در صورت نیاز به راحتی جدا کرد. خروجی USB سازگار با انواع کامپیوتر و تبلت که بدون نیاز به هیچ گونه درایور یا نرم افزار به طور مستقیم و یکپارچه با دستگاه مقصد کار می‌کند. ساخته شده از رویه استیل و رزین نایلونی محکم، دارای روکش مشکی مات شیک و زیبا، جمع و جور و با طراحی مدرن

میکروفون  رود مدل بی سیم Wireless GO

این میکروفون یکی از مدل های میکروفن های رود (میکروفن RODE)است. درگاه ارتباطی میکروفن رود مدل بی سیم رود Wireless GOجک ارتباطی ۳٫۵ میلی متری است .و منبع تغذیه آن باتری است و فیلتر نرم کنندگی صدا دارد.

ویژگی میکروفن رود مدل بی سیم رود Wireless GO

از ویژگی های این میکروفن میتوان گفت که صدای مورد نظر را حتی تا فواصل ۲۰۰ متری به خوبی ارسال می کند. خوشبختانه دکمه های پیچیده و متعددی بر روی این دستگاه وجود ندارد و تنها با فشردن یک دکمه، دستگاه آماده استفاده است. یک نمایشگر پرنور LCD نیز اطلاعات مورد نیاز را نشان می دهد. البته در صورت نیاز به تنظیمات بیشتر، می توان از نرم افزار مخصوص این میکروفون استفاده و به توانایی های متعدد آن دسترسی پیدا کرد.

لایت باکس عکاسی
این مقاله را بخوانید

میکروفن وایرلس کوچک و فوق العاده جمع و جور است .و میکروفن حرفه ای رود  مدل وایرلس گو (Wireless GO) یک میکروفون با الگوی نمونه برداری (قطبی) تمام جهتی است. میکروفون های تمام جهتی همۀ صداها را به شکل برابر دریافت می کنند. میکروفون های تمام جهتی به ندرت روی استیج استفاده می شوند. این نوع میکروفون ها بخش زیادی از صدای محیط را دریافت می کنند.

 مدت زمان شارژ کامل باتری ۲ ساعت بوده و پس از شارژ تا ۷ ساعت می توان از آن استفاده کرد. اگر حالت ذخیره باتری را فعال کرده باشید، زمانی که از باتری استفاده نکنید، شارژ آن خالی نمی شود.

مزیت های میکروفن رود مدل بی سیم Wireless GO

از جمله مزایای خرید این میکروفون بی سیم که قابل استفاده به عنوان میکروفن یقه ای نیز هست می توان به این موارد اشاره کرد: کوچکترین سیستم بی سیم چند کاره در بازاراست. قابل حمل، بسیار کوچک و سبک وزن است. امکان استفاده در فضاهای شلوغ و پر رفت و آمد را دارد.
قابلیت استفاده از فرستنده همانند یک میکروفون یقه ای یا هدست. برخورداری از ۷ ساعت شارژ باتری و حالت صرفه جویی در مصرف باتری وجود گیره بر روی هر دو جزء گیرنده و فرستنده جهت نصب روی لباس یا بند دوربین راه اندازی بسیار آسان و سریع در مدت ۳ ثانیه امکان اتصال به گوشی های هوشمند به وسیله کابل

کلام آخر در مدل میکروفن RODE مدل WIRELESS GO با انتخاب این میکروفن تخصصی ضبط صدا هم یک میکروفون بی سیم و وایرلس دارید، هم یک میکروفن یقه ای ، هم یک میکروفون دوربین و هم یک میکروفن مناسب برای موبایل و گوشی که برای کاربری های گوناگون نیازهای شما را برطرف کرده و صدای خروجی باکیفیتی را تحویلتان می دهد.

هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون
این مقاله را بخوانید

میکروفن رود(میکروفن RODE)میکروفن کاندنسر رود مدل NT1-A

میکروفن رود مدل NT1-A درگاه ارتباطی آن XLR است و فیلتر نرم کنندگی صدا ندارد.

میکروفون کاندنسر کاردیود رود مدل NT1-A یکی از بی نویزترین میکروفون‌های جهان است. و خوشبختانه این میکروفون به همراه یک ست کامل از اساسی‌ترین ملزومات ضبط صدای حرفه‌ای ارائه می‌شود. نویز داخلی فوق‌العاده کم NT1-A به این معنی است که شما قادر خواهید بود جزئیات کامل ملایم‌ترین نجواها را هم ضبط کرده و به اثر خود پویایی شایسته‌ای بدهید.

از سوی دیگر میکروفون NT1-A قادر است تا ۱۳۷ دسیبل فشار صوتی را به خوبی مدیریت کند؛ بنابراین خیالتان آسوده خواهد بود که حتی در برابر یک آمپلی‌فایر قوی گیتار هم ضبط شما در اثر سریز شدن کپسول میکروفون دچار اغتشاش نمی‌شود. این میکروفون چه در مقابل یک خواننده‌ی جهانی، چه در مقابل یک گیتار آکوستیک و چه در مقابل یک آمپلی‌فایر پر قدرت عملکردی عالی از خود نشان می‌دهد.

ویژگی های میکروفن کاندنسر رود مدل NT1-A

  1. منبع تغذیه: فانتوم پاور ۴۸ + ولت، فانتوم پاور ۲۴ + ولت
  2. کپسول بزرگ یک اینچی با ممبران دارای روکش طلا
  3. خازنی با بایاس بیرونی
  4. نویز بسیار کم ۵dB  A
  5. محدوده دینامیکی وسیع
  6.  مدار بدون ترانس با نویز بسیار کم
  7.  اتصالات خروجی با روکش طلا

لوازم همراه میکروفن

 یک گیره‌ی ضد شوک، یک فیلتر پاپ نرم کننده‌ی صدا، یک پوشش ضد گرد و خاک و یک کابل رابط XLR بلند ۶ متری دارد و جنس بدنه‌ی زیبای NT1-A با روکش نیکل مات علاوه بر ظاهر جذاب دوام بالای آن را هم تضمین می‌کند. در مجموع میکروفون NT1-A با عملکردی بسیار ساکت و انعطاف بالا به ابزاری بسیار کارآمد برای استفاده در استودیو تبدیل شده است.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی