هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون

هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون

هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون

با معرفی نیکون D7500، عکاسانی که به دنبال ارتقاء به دوربین‌های حرفه‌ای‌تر DSLR هستند کمی مردد شدند. در واقع دوربین D7500 مدل کمی ارتقاء یافته‌ D7200 می باشد؛ باید ببینیم آیا تغییرات صورت گرفته در D7500 عکاسان را به خرید این محصول ترغیب می نماید؟
می خواهیم به بررسی هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون بپردازیم. مزایای دوربین جدید D7500 برای عکاسان و قابلیت‌های مهم نیکون D7200 را بررسی می نمائیم.

۱- سنسور
در‌حالی‌که دوربین D7200 از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی APS-C DX استفاده می‌نماید، مدل جدید‌تر یعنی D7500 به یک سنسور ۲۰.۹ مگاپیکسلی APS-DX مجهز شده که پیکسل کمتری دارد و رزولوشن کاهش یافته است. با توجه به کاهش رزولوشن در دوربین D7500 و تعدادی پیکسل را از دست می دهید ولی این میزان در تست‌های واقعی عکاسی ناچیز و بنظر نمی آید.
این درحالی است که دوربین جدید از محدوده‌ی انعطاف‌پذیرتری از ISO بهره می‌برد. درحالی‌که دوربین D7200 دارای محدوده‌ی ایزو ۱۰۰-۲۵۶۰۰ است، دوربین D7500 این محدوده را به ۵۱۲۰۰ افزایش داده است. این تمام قابلیت‌های ایزوی این دوربین نیست، چرا که فناوری محدوده‌ی وسیع بکار رفته در دوربین قادر است تا ایزو را عدد ۱۶۴۰۰۰۰ بنماید.
با وجود اینکه معمولا از حداکثر ظرفیت ایزو در دوربین استفاده نمی‌نمائیم اما قابلیت‌های ایزو در D7500 بسیار بهتر از دوربین D7200 می باشد. قابلیت عکس‌برداری با ISO 50 نیز در D7500 امکان پذیر است که این موضوع دوربین را هنگام خلق تصاویر با نوردهی طولانی یا استفاده از لنز‌های پرایم در نور روز تطبیق‌پذیر‌تر خواهد نمود.

هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون

۲- فوکوس خودکار
هر دو دوربین D7500 و D7200 مجهز به یک سیستم ۵۱ نقطه‌ای AF با ۱۵ نقطه‌ی مرکزی متقاطع گوناگون به منظور دقت فوق‌العاده می باشند. با این حال D7500 با حالت Group-Area AF ، همچنین سنسور اندازه‌گیری با رزولوشن بالاتر به منظور بهبود قابلیت‌های ردیابی در مقایسه با D7200 امکانات بیشتری را ارائه می نماید. سنسور ۱۸۰۰۰۰ پیکسل RGB روی D7500 نیز بسیار بهتر از تراشه ۲۰۱۶ پیکسلی روی D7200 عمل می نماید.
دوربین D7500 از قابلیت سیستم دقیق Auto AF استفاده می کند. این سیستم به کاربران این توانایی را می‌دهد که به صورت اتوماتیک فوکوس خودکار را با لنز‌های مخصوص در Live View کالیبره نمایند.

تعمیر اسمو
این مقاله را بخوانید

۳- سرعت عکاسی پیاپی
عکاسی پیاپی در دوربین D7200برابر ۶ فریم بر ثانیه سرعت دارد که تقریباً مناسب می باشد. اما دوربین D7500 در عکاسی پیاپی حدود ۸ فریم بر ثانیه سرعت دارد.
از آن‌جایی‌که D7500 بافر بیشتری دارد، این امکان را به شما می‌دهد که تا ۵۰ عکس پیاپی ثبت کنید. البته در دوربین D7200 تعداد ۱۸ عکس با سرعت ۶ فریم بر ثانیه یک گام بزرگ بحساب می آید.

۴- صفحه نمایش
هر دو دوربین D7100 و D7200 از یک صفحه ۳.۲ اینچ چسبیده به بدنه‌ی دوربین بهره برده اند. دوربین D7500 دارای یک صفحه نمایش ۳.۲ اینچی از نوع لمسی و متحرک دارد. قاب‌بندی عکس‌ها در Live View در صفحه نمایش متحرک D7500 راحت‌تر انجام می شود. قابلیت فوکوس دستی و بررسی تصاویر گرفته شده در این نوع از صفحه نمایش‌ها نیز قدری آسان‌تر شده است.
تنها نکته‌ی مأیوس‌کننده درباره‌ی صفحه نمایش نیکون D7500 کاهش رزولوشن آن می باشد که از ۱۲۹۰۰۰۰ پیکسل در D7200 به ۹۲۲۰۰۰ پیکسل تغییر یافته است. با این حال با وجود میزان بالای شفافیت این صفحه نمایش و نمایش طبیعی رنگ‌ها در آن، این موضوع تأثیر منفی روی تجربه‌ی کاربران نمی گذارد.

۵- کیفیت ساخت
نیکون D7500 حدود ۵ درصد از D7200 سبک‌تر می باشد و وزن ۶۴۰ گرم را روی ترازو نشان میدهد. علی‌رغم کاهش وزن جزئی، همچنان احساس دوام و راحتی را به دستان کاربر منتقل می‌نماید. گریپ D7500 در مقایسه با D7200 کمی عمیق‌تر می باشد. همچنین دوربین D7200 از قابلیت جاسازی گریپ یک باتری عمودی اختیاری بهره می‌برد که در هنگام عکاسی پرتره به صورت منظم مفید خواهد بود.
این دو دوربین در میان محصولات مقاوم در برابر آب‌وهوا دسته‌بندی میشوند. درحالی‌که D7200 از پنل‌های منیزیم و آلمینیومی استفاده شده؛ در D7500 به منظور کاهش وزن از یک ساختار تک بدنه‌ای یا مانِ‌کاک استفاده کرده اند؛ در این ساختار شاسی و بدنه یکی هستند و به صورت جداگانه قرار ندارند.
درحالی‌که ممکن است این یک پس‌رفت از جانب نیکون محسوب شود؛ اما با توجه به قیمت D7500 این محصول همچنان حس یک محصول با دوام را به دست کاربران منتقل می‌کند و حس یک محصول پلاستیکی را نمی دهد.

تحول تاریخ عکاسی با دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید

۶- فیلم‌برداری
دوربین D7200 قادر است تا با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه با کیفیت Full HD فیلم‌برداری نماید؛ اما نیکون این قابلیت را در D7500 ارتقاء بخشیده، از این رو این دوربین قابلیت فیلم‌برداری ۴K با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه تا مدت زمان۳۰ دقیقه را داراست. علاوه بر فیلم‌برداری دوربین D7500 قادر است تصاویر Full HD با سرعت ۶۰ فریم بر ثانیه را نیز ثبت نماید. این دوربین قابلیت ثبت فیلم‌های تایم‌لپس ۴K UHD را داشته و به لرزش‌گیر الکترونیکی به منظور کاهش تأثیر لرزش دوربین در دست هنگام فیلم‌برداری نیز مجهز می باشد.
هر دو دوربین به منظور ضبط و مانیتورینگ سطح صدا به صورت حرفه‌ای به جک‌های هدفون و میکروفون مجهز شده اند. دوربین D7500 علاوه بر موارد گفته شده خروجی HDMI همزمان ۴K UHD به کارت حافظه وجود دارد.

هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون

۷- ذخیره اطلاعات
دوربین D7200 دارای دو درگاه کارت حافظه SD می‌باشد که به شما اجازه ذخیره سازی محتوای گوناگونی روی هر دو کارت ذخیره می دهد. برای مثال می‌توانید روی یک کارت حافظه عکس‌ و روی دیگری فیلم ذخیره نمائید، یا روی یکی عکس‌های فرمت JPEG و روی دیگری عکس‌های فرمت RAW ذخیره کنید. درگاه دوم حافظه می‌تواند به ‌عنوان حافظه‌ی ذخیره عمل نماید؛ اما دوربین D7500 تنها دارای یک درگاه کارت حافظه SD می باشد. البته با توجه به اینکه کارت‌های حافظه با ظرفیت بالا از گذشته مقرون به صرفه‌تر بوده اند و با خرابی و خطاهای کم‌تری مواجه می شویم؛ بنابراین درگاه دوم کارت حافظه خیلی هم حیاتی به نظر نمی آید.

۸- اتصال
همانند مدل‌های اخیر دوربین‌های DSLR نیکون، نیکون D7500 نیز از فناوری SnapBridge بهره برده است. این فناوری به دوربین اجازه می‌دهد تا به طور دائمی از طریق اتصال بلوتوث یا وای‌فای به دیگر دستگاه‌های هوشمند متصل گردد. این بدین معنی است که بعد از اینکه اولین اتصال انجام شد تصاویر می‌توانند به طور خودکار از هر مکانی که عکس‌برداری می‌کنید به گوشی شما انتقال یابند.
از سوی دیگر D7200 نیز از اتصال وای‌فای و NFC پشتیبانی می نماید. در این دوربین همچنان امکان انتقال تصاویر وجود دارد؛ اما به سادگی فناوری اسنپ‌بریج موجود در دوربین D7500 نیکون نمی باشد.

نمایندگی رسمی نیکون در ایران
این مقاله را بخوانید

جمع بندی
اگر قبل از این دوربین‌های نیکون D3400 یا D5600 داشته‌اید و بدنبال ارتقاء آن‌ها می باشید، با بیان هشت تفاوت D7200 و D7500 نیکون در این مقاله؛ نیکون D7500 محصولی خواهد بود که دنبالش خواهید بود. بهبود عملکرد و کنترل نویز تصاویر در مقایسه با دوربین D7200 و همچنین صفحه نمایش متحرک مواردی هستند که باعث جذابیت بیشتر این دوربین هستند.

مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی دوربین‌های DSLR ، دوربین های بدون آینه و دیگر محصولات نیکون نیاز دارید را در بخش محصولات نمایندگی نیکون بیابید. همچنین شما می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت نمایندگی نیکون با کارشناسان فروش تماس گرفته و هرگونه سوال در مورد خرید و یا قیمت محصولات و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش نیکون را، جویا شوید. این آگاهی شما را در خرید مطمئن و ارزان یاری خواهد داد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی