تحول تاریخ عکاسی با دوربین نیکون

تحول تاریخ عکاسی با دوربین نیکون

تحول تاریخ عکاسی با دوربین نیکون

تاریخ عکاسی با کدام دوربین نیکون متحول شد؟

تاریخ عکاسی از بدو پیدایش تا امروز شاهد تحولات بزرگ و کوچکی در ساختار خود بوده است. در این مقاله قصد دارم دوربینی از برند نیکون را معرفی کنم که در تاریخ پر فراز و نشیب عکاسی، پیشرو و پیش‌گام بوده‌ است.

از اولین دوربین‌های عکاسی، یعنی دوربین‌های سوراخ‌سوزنی که به آنها آبسکورا یا جعبه‌ی تاریک هم گفته میشد، گرفته تا فیلم‌ ۳۵ میلی‌متری و دوربین گوشی‌های هوشمند امروزی، تجهیزاتی که عکاسان برای ثبت تصویر بکار برده اند، همگی مسیر تکاملی بسیار طولانی را پیموده تا به امروز رسیده است.

درک ما از عکاسی و کاربرد آن در زندگی ما، روزبه‌روز در حال تغییر و پیشرفت است و سازندگان تلاش می کنند تا تجهیزات جدیدی تولید کنند تا نیازهای روزافزون عکاسان را برآورده نمایند. دوربین‌های جدید، هر روز و به‌صورت پیوسته به بازار عرضه می شوند، اما نشانه‌ی زیادی از پیشرفت و تکامل جدی در آن‌ها مشاهده نمی‌کنیم و کمتر دوربینی را سراغ داریم که بتواند جایگاه محکمی در تاریخ عکاسی برای خود بوجود آورده باشد. در این مقاله دوربینی از برند نیکون را معرفی می کنیم که برخلاف این مسیر گام برداشته است. این دوربین‌، انقلابی در صنعت عکاسی ایجاد کرده است. هنوز هم درباره‌ این دوربین و سهم به‌سزایی که در رونق و پویایی صنعت عکاسی داشته‌ است، به نیکی‌ یاد می‌کنند.

تحول تاریخ عکاسی با دوربین نیکون

 

نیکون F  (سال ۱۹۵۹ )

تحول تاریخ عکاسی با دوربین نیکون ؛ در سال ۱۹۵۹ نیکون با اولین دوربین SLR تک لنزی بازتابی خود را معرفی نمود، که نیکون F نامیده میشد. تمامی امکانات این دوربین، مانند منظره‌یاب پنتاپریسم یا منشور پنج‌وجهی آینه‌ای ، آینه‌ی بازگشت فوری، و لنزهای مانت تعویض‌پذیر، قبلاً در محصولات سایر شرکت‌ها نیز استفاده شده بود.

لایت باکس عکاسی
این مقاله را بخوانید

چیزی که نیکون F را از بقیه متمایز ساخت این بود که این دوربین تمامی این ویژگی‌ها را با هم و در یک دوربین بکار گرفته بود و درواقع نیکون Fدوربین پیشرویی بود که تمامی امکانات صنعت عکاسی تا به آن روز بکار بسته بود، را یکجا در خود جای داده بود.

بزرگ‌ترین شاهد کیفیت بالای این دوربین، دوام و طول عمر زیاد و امکان استفاده آن در شرایط مختلف می باشد. تولید نیکون F تا سال ۱۹۷۳ ادامه یافت و به‌طور گسترده‌ای مورد استقبال عکاسان ‌خبری در سراسر جهان قرار گرفته بود.

از مشهورترین آن‌ها می‌توان به دان مک‌کولین، عکاس برجسته‌ی جنگ اشاره کرد که در خلال جنگ ویتنام گلوله‌ای به دوربین نیکون F او اصابت کرد و جانش را نجات داد. در ضمن اوایل دهه۷۰ میلادی، نمونه‌ی اصلاح شده این دوربین، در مأموریت ایستگاه فضایی اسکای‌لب نیز مورد استفاده قرار گرفت.

تأثیرات نیکون F را حتی در دوربین‌های مدرن امروزی نیز دیده می شود. به‌عنوان مثال، مانت F نوعی لنز مانت است که هنوز هم در دوربین‌های DSLR نیکون مورد استفاده قرار می گیرد.

این دوربین‌ که در این مقاله به آن‌ اشاره شد، همان‌طور که چرایی و چگونگی عکاسی را متحول کرد، تعریف تازه‌ای از ماهیت و مفهوم عکاس نیز به‌وجود آورد و نیم‌نگاهی به گذشته، به ما کمک می‌کند که ببینیم چه راه طولانی و سختی را طی کرده ایم.

مشخصات فنی و هر اطلاعاتی که برای خرید ارزان‌ و آگاهانه‌ی دوربین‌های DSLR ، دوربین های بدون آینه و دیگر محصولات نیکون نیاز دارید را در بخش محصولات نمایندگی نیکون بیابید. همچنین شما می توانید از طریق شماره تلفن های درج شده در سایت نمایندگی نیکون با کارشناسان فروش تماس گرفته و هرگونه سوال در مورد خرید و یا قیمت محصولات و همچنین ضمانت و خدمات پس از فروش نیکون را، جویا شوید. این آگاهی شما را در خرید مطمئن و ارزان یاری خواهد داد.

تعمیرات دوربین نیکون
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی