بوکه در عکاسی چیست و راهنمای ساخت آن

بوکه در عکاسی چیست و راهنمای ساخت آن

بوکه در عکاسی چیست و راهنمای ساخت آن

بوکه در عکاسی چیست و راهنمای ساخت آن ؟؟ در عکاسی ، بوکه چراغ های مستقیم یا منعکس شده در پیش زمینه یا پس زمینه نامیده می شود که در تمرکز نیستند و مات هستند. بوکه می تواند شکل (دایره ای یا چند ضلعی) و شکل آن بستگی به دیافراگم لنز شما و تعداد تیغه ها دارد. چند راه ساده برای ایجاد بوکه پس زمینه با کیفیت بالا وجود دارد، که در این مقاله از نیکون به شما آموزش خواهیم داد.

دریچه دیافراگمی که تیغه های بیشتری داشته یا تیغه های آن منحنی شکل باشند، بوکه های دایره شکل بیشتری تولید می کند. شما حتی می توانید بوکه هایی با شکل دلخواهتان ایجاد کنید، مثلا شکل قلب.

بطور کلی, بوکه تاری پس زمینه ایجاد شده توسط لنز است. با این حال ، دو نوع بوکه وجود دارد که من می خواهم در اینجا تمرکز کنم. اولی چیزی است که من آن را بوکه هندسی می نامم. بوکه هندسی برجسته (قطعات نور) خارج از تمرکز است که در واقع یک شکل هندسی است. این شکل خاص بستگی به ماهیت لنز, اما محافل, شش ضلعی, هفت ضلعی و هشت ضلعی نسبتا شایع هستند.

بوکه در عکاسی چیست و راهنمای ساخت آن

یک فاصله خوب را بین سوژه و پس زمینه حفظ کنید

یکی دیگر از جنبه های مهم ایجاد بوکه های دلپذیر، نگه داشتن یک فاصله خوب بین سوژه و پس زمینه است. مانند نکته اول، این مورد نیز هم برای بوکه خامه ای و هم بوکه هندسی به کار می رود، اما در اینجا من بر بوکه خامه ای تمرکز می کنم. هنگامی که من در مورد فاصله سوژه تا پس زمینه صحبت می کنم، منظورم فاصله بین آن دسته از المان های عکس که در فوکوس قرار دارند – سوژه شما – و آن دسته از المان های عکس که خارج از فوکوس هستند، یعنی پس زمینه، می باشد.

هر آنچه که باید قبل از خرید فون عکاسی بدانید
این مقاله را بخوانید

چرا داشتن یک فاصله خوب بین سوژه و پس زمینه کیفیت بوکه خامه ای را افزایش می دهد؟

باید ربطی به عمق میدان داشته باشد. یک فاصله بیشتر بین سوژه و پس زمینه به این معنی است که عمق میدان (ناحیه ای از تصویر که شارپ است) خیلی قبل از پس زمینه به پایان می رسد. در نتیجه پس زمینه به شکل یک تاری دوست داشتنی ظاهر می شود، و نه به صورت یک شلوغی که بیشتر در فوکوس قرار دارد. بنابراین ، به منظور افزایش حالت بوکه خامه ، افزایش فاصله بین موضوع خود را و پس زمینه خود را بیشتر کنید.

هایلایت های زیبا در پشت سوژه پیدا کنید

بوکه های هندسی تاثیرگذار توسط هایلایت ها (قسمت های روشن و نورانی) ایجاد می شوند. یک راه برای به دست آوردن بوکه های هندسی قوی این است که به دنبال نورهای روشن در پس زمینه بگردید.

شما با چند روش می توانید نوع بوکه هندسی را به دست آورید. به عنوان مثال، می توانید به دنبال اشیایی مانند برگ ها بگردید که نور خورشید را فیلتر می کنند. آنها اشعه های خورشید را شکسته و آنها را به نقاط کوچک نور تبدیل می کنند که پس از آن بوکه های هندسی تاثیرگذاری می شوند.

همچنین می توانید به دنبال المان هایی بگردید که نور را منعکس می کنند. آب یک گزینه عالی است. یک گزینه دیگر قطرات آب است. سطوحی که با شبنم صبحگاهی خیس شده اند، زمانی که پشت سوژه قرار داده می شوند می توانند بوکه های زیبا ایجاد کنند.

قطعات اصلی دوربین
این مقاله را بخوانید

گزینه سوم این است که می توانید به دنبال منابع نور کوچک در پس زمینه بگردید. نور ماشین ها، چراغ های خیابانی، یا نورهای کریسمس (لامپ های رشته ای) همه عالی هستند، به خصوص اگر بعد از غروب آفتاب از آنها عکس بگیرید.

گزینه چهارم، اگر واقعا می خواهید بوکه ایجاد کنید اما پیدا کردن شرایط مناسب برای شما سخت است، می توانید خودتان آن شرایط را ایجاد کنید. هنگام عکاسی یک رشته چراغ های تزئینی با خودتان بیاورید، و آنها را در پشت سوژه قرار دهید. یا یک فویل آلومینیومی از قبل مچاله شده را در پس زمینه نورپردازی کنید. این نوع بوکه اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، می تواند زیبایی قابل توجهی به تصاویر شما ببخشد.

بوکه در عکاسی چیست و راهنمای ساخت آن

سوژه را در سایه، با یک پس زمینه روشن قرار دهید

این روش ایجاد زمان خیره کننده بوکه. منحصر به فرد است که هنگامی که یک روش مورد استفاده می توانید کرم بوکه باعث شگفت انگیز, و هنگامی که راه معکوس برای استفاده از بوکه هندسی زیبا ایجاد می شود.

در هر دو جهت ، شما باید مطمئن شوید که موضوع خود را در سایه است. علاوه بر این ، در هر دو جهت شما باید یک پس زمینه روشن داشته باشید. در حالت ایده آل شما باید عکس در اوایل صبح یا اواخر بعد از ظهر خورشید است که در واقع در پایین از آسمان است.در در زمان استقرار (طلوع آفتاب) این دو تکنیک متفاوت است.

اگر شما با نورپردازی قوی از جلو عکاسی می کنید – یعنی، اگر خورشید از پشت سر شما می آید، نه از روی شانه شما – سوژه خود را طوری قرار دهید که نور طلایی زیبا بر روی پس زمینه پشت سوژه شما بتابد (در حالیکه سوژه در سایه باقی می ماند).

سبک شخصی در عکاسی
این مقاله را بخوانید

در این مورد ، این نور طلایی اغلب پس زمینه همان رنگ طلایی را به ارمغان می آورد و خواهید دید که بوکه شما شگفت انگیز و خامه ای است. اگر نور در پشت قوی باشد ، عکس ها برای تصمیم گیری-یعنی اگر خورشید پشت موضوع شما باشد موضوع برای آن خورشید بین درختان و …است. برگ ، شاخه یا گیاهان استفاده می شود. همانطور که در بالا ذکر شد ، این باعث ایجاد برجسته روشن در پشت موضوع ایجاد می کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی