بهترین میکروفن ها برای تولید محتوا

بهترین میکروفن ها برای تولید محتوا

بهترین میکروفن ها برای تولید محتوا

شاید شما نوع از افرادی هستید که می خواهید برای تولید محتو آگاه باشید از توانایی های خود را و در عین حال هدف شما این است که به کار برای شرکت ها و شما می خواهید به سرمایه گذاری در خودتان باشد. یکی از ابزار شما نیاز به شروع میکروفون است. این که آیا محتوای شما ویدئو یا صوتی است یا خیر ، چنین ابزاری می تواند از ابتدا به شما یک مرور حرفه ای از سطح کار شما بدهد.بهترین میکروفن ها برای تولید محتوا را امروز قرار است در نیکون معرفی کنیم.

Comica BoomX-D

Comica BoomX-D میکروفونی کوچک، بی‌سیم و باکیفیت است که شما را به یک حرفه‌ای در تولید محتوا تبدیل می‌کند. در سری BoomX-D برند کامیکا عنوان D2 به معنی داشتن دو فرستنده است. همین گزینه امکان ضبط همزمان صدای دو نفر را برایتان فراهم می‌کند. سایر مدل‌ها دارای یک میکروفون یا درگاه‌های اتصال متفاوت هستند. این میکروفون از طریق وایرلس صدای ضبط شده دیجیتالی در باند فرکانسی ۲٫۴GHz را به گیرنده می‌فرستد.

الگوی قطبی این میکروفون، Omnidirectional یا ضبط صدا با حساسیت یکسان در تمام جهات است. ویژگی فیلتر نرم‌کنندگی صدا با حذف فرکانس‌های بالا و پایین و فیلتر پاپ، کیفیت صدای ضبط شده در هنگام ضبط پادکست یا گفتگو را افزایش می‌دهد تا گوش شنونده اذیت نشود.

قابلیت خروجی صدای ضبط شده به صورت مونو یا استریو، مانیتورینگ و کنترل بلندی (gain) در این میکروفون قابل توجه است.

بهترین میکروفن ها برای تولید محتوامیکروفون با یک باتری لیتیوم داخلی کار می کند و تا ۵۰ متر صدای شما را بدون افت کیفیت ضبط می کند. بر روی صفحه نمایش ، شما می توانید اطلاعات مانند مونو یا استریو ، شارژ باتری ، حساسیت و اتصال به گیرنده را نمایش دهد.

رنگ‌ها چقدر در عکاسی اهمیت دارند؟
این مقاله را بخوانید

گیره منعطف پشتی آن، اجازه می‌دهد تا آن را به لباس، موبایل یا دوربین متصل کنید. برای اتصال به دوربین یا گوشی کابلی جداگانه با پورت type-c دارد. در بسته‌بندی این مدل، کابل‌های سیم‌پیچی کوچک با جک ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال به دوربین، USB مدل C به همراه یک میکروفون باسیم (Lavalier) وجود دارند.

BOYA BY-WM3D

کوچکترین و بهترین میکروفن های بی سیم موجود در بازار برای تولید محتوای صوتی و تصویری. میکروفون دارای قیمت نسبتا پایین است و برای کسانی که می خواهند کار تولید محتوا را اخیرا شروع کنند مناسب است.

گیرنده وزن ۱۰ گرم, و فرستنده وزن ۱۱ گرم, که باعث می شود آن را غیر ممکن به استفاده از آن به هیچ وجه. این ۳ پورت های مختلف است که به راحتی گیرنده به دوربین و آی فون اتصال می دهد.

مدل U این میکروفن، جدای از اتصال به آیفون، به دیگر گوشی‌های هوشمندی که درگاه Type-c دارند هم متصل می‌شود. فرستنده آن میکروفون داخلی دارد. در پشت قسمت فرستنده، گیره منعطفی برای اتصال آن به یقه لباس وجود دارد.

قسمت پشتی گیرنده هم بخش اتصال انواع پورت‌ها وجود دارد. جک ۳٫۵ میلی‌متری ۲ کاناله و ۳ کاناله با یک درگاه ارتباطی Type-c دارد. دو خز فومی و بادگیر دارد که به فرستنده وصل شده و از نویزهای اطراف می‌کاهد. الگوی قطبی آن هم از همه جهت است. دکمه خاموش/روشن گیرنده، کار Mute هم انجام می‌دهد.

قدرت این مدل از میکروفون بویا تا ۲۰ متر بوده و باتری داخلی آن ۴٫۵ تا ۸ ساعت بدون شارژ کار می‌کند.

شیوه عکاسی از مناظر زمستانی
این مقاله را بخوانید

BOYA BY-WM4 Pro-K6

یکی از حرفه ای ترین میکروفن های بی سیم یک یقه برای ضبط صدا و پادکست ها و بهترین میکروفون برای تولید محتوا با گوشی های آندروید است. دو فرستنده های بی سیم خود را یک پورت اتصال ۳٫۵ mm برای اتصال به میکروفن lavalier. دیگر مدل های مشابه دارای پورت اتصال های مختلف و فرستنده های بیشتر. باند فرکانس آن ۲٫۴ GHz است ، که ، اگر شما از Wi-Fi و یا امواج بلوتوث در محیط های فروشگاه ، شما هیچ سر و صدا داشته باشد. گیرنده آن دارای دو کانال جداگانه برای اتصال به دو فرستنده. برای شارژ این میکروفون ، شما نیاز به دو باتری نیمه AA دارید که تا ۶ ساعت کار می کنند. برای عملیات مناسب ، فرستنده و گیرنده می تواند از یکدیگر تا ۶۰ متر حرکت کند.

Rode Wireless GO Compact Digital Wireless

بدون شک یکی از بهترین میکروفون ها برای تولید محتوا در بازار همین میکروفون حرفه‌ای Rode Wireless GO است. هرکسی که می‌خواهد بدون دردسر ویدیو با صدای عالی ضبط کند فقط به یک Rode Wireless GO نیاز خواهد داشت.

دو قسمت کوچک گیرنده و فرستنده به راحتی با هم و در عرض ۳ ثانیه جفت می‌شوند. این دو قسمت ۳۱ گرم وزن دارند و با گیره به دوربین، گوشی و یقه لباس متصل می‌شوند.

گیرنده جک خروجی ۳٫۵ میلی‌متری دارد که با کابل دو کاناله به دوربین یا گوشی وصل می‌شود. فرستنده هم درگاه ورودی ۳٫۵ میلی‌متری برای اتصال میکروفن یقه‌ای باسیم دارد. الگوی قطبی ضبط صدای یکسان در همه جهات، حساسیت ۷۴ دسی‌بل و فرکانس پاسخگویی ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز از مشخصات فنی این میکروفون است.

زوم اپتیکال و زوم دیجیتال در عکاسی
این مقاله را بخوانید

هر دو با باتری لیتیومی و برای ۷ ساعت مداوم کار می‌کنند. برای شارژ گیرنده و فرستنده، دو کابل USB Type-C و USB Type-A در پک آن وجود دارد.

برد بلند و ضبط صدای واضح و شفاف با فیلترهای نرم‌کننده و برش فرکانس‌های پایین، آن را به بهترین میکروفون برای تولید محتوا در یوتیوب، اینستاگرام یا برنامه‌های تبلیغاتی تبدیل کرده است.

EW 112P G4 G Sennheiser

بهترین میکروفن ها برای تولید محتوااز نمونه‌های حرفه‌ای موجود در بازار، مدل سنهایزر EW 112P G4 است. مدلی که به صدابرداران این امکان را می‌دهد که تا برد ۱۰۰ متر و بدون نویز و ارتعاش، صدای باکیفیتی ضبط کنند. این دستگاه به طور اتوماتیک فرکانس‌های اطراف را اسکن کرده و برای طیف UHD بهترین فرکانس را انتخاب می‌کند. مدل ۱۱۲P آن از الگوی قطبی omnidirection پیروی می‌کند.

از ویژگی های اصلی این میکروفون باید کار در فرکانس فاصله ۵۱۶ به ۵۵۸ مگاهرتز ممکن است برای اتصال به ۱۲ گیرنده های جداگانه ، سازگار با مدل های همان شرکت قبلی با نام G و منو بسیار آسان برای استفاده از اوست.

 

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی