باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟

باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟

باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟

باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟ باتوم لایت LED های استوانه ای شکلی هستند که از آن برای عکاسی استفاده می کنند. این نور را نمی توان به عنوان نور اصلی برای روشنایی استفاده کرد ، اما برای اجرای ایده های خلاقانه ، عکاسی گزینه خوبی است. اگر چه نور آنها کم نیست ، شکل استوانه ای و کوچکی نور باتری آن را برای روشنایی اصلی مناسب نمی کند.

باتوم لایت چیست؟

باتوم لایت برای تکنیک های نقاشی با نور و خلاقانه عکاسی‌ استفاده شده است اما به دلیل اپتیک و نرم و یکنواخت تولید می شود امروزه مانند نور تکمیل‌کننده در عکاسی پرتره و عکاسی مدلینگ نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

دمای رنگ چراغ های چوب می تواند متفاوت باشد و نور گرم یا سرد تولید کند. باتری لیتیوم معمولا با باتری های لیتیوم قابل شارژ کار می کند.

مزیت‌های نور باتومی

باتوم لایت به‌خاطر مزایای متعددی که دارد، یکی از محبوب‌ترین منابع نوری برای عکاسی است. در ادامه به چند مورد اشاره می‌کنیم:

تنظیم نور محیط

لامپ چوب بسیاری از انواع مختلف ، و بسیاری از آنها می تواند تولید چراغ های رنگی و طیفی. به همین دلیل است که شما می توانید نور محیط را با توجه به نیازهای خود با کمک آنها تنظیم کنید. اگر دوست دارید عکس ها را با رنگ های گرمتر بگیرید ، خلق و خوی مناسب را با اضافه کردن نور گرم یا برعکس ، نور خنک ایجاد کنید.

برخی از انواع چراغ های چوب به راحتی با یک گوشی هوشمند کنترل می شوند. این است که ، با اتصال گوشی خود را به این منبع نور ، شما می توانید درجه حرارت رنگ را تغییر دهید و رنگ آن را تغییر دهید. با کمک این کنترل از راه دور ، شما لازم نیست که به طور منظم نور باتری دوربین را تنظیم کنید.

نکاتی برای گرفتن عکس های واضح تر
این مقاله را بخوانید

سادگی و سرعت در استفاده

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از باتوم لایت به فلاش ، آماده سازی و سهولت استفاده از آن سریع است. برای استفاده از فلش شما معمولا نیاز به ایجاد تنظیمات اولیه که وقت خود را, به عنوان مثال, شما نیاز به تنظیم پایه های اتصال باتری مناسب را انتخاب کنید آن را روی سافت باکس نصب کنید و…اما برای استفاده از باتوم لایت کافی است یک باتوم لایت شارژ شده داشته باشید و هرجایی که خواستید از این نور استفاده کنید. فقط شاید گاهی اوقات لازم باشد که آن را به سه‌پایه وصل کنید. با استفاده از باتوم لایت در وقت خود صرفه‌جویی می‌کنید.

کوچک و کاربردی

لامپ باتوم کوچک و جمع و جور هستند, و شما به راحتی می توانید آنها را در یک کوله پشتی حمل, هر جا. آنها مناسب برای استفاده هستند و توابع پیچیده ای ندارند. برخی از انواع چوب هوشمند و براق هستند و آنها حتی نمی نیاز به یک دکمه را فشار دهید و زمانی که آنها بر روی زمین آنها عمر باتری را نجات دهد.

کاربرد باتوم لایت 

نحوه استفاده از باتوم لایت خلاقیت شما بستگی دارد. با کمک این منبع نور ، شما می توانید عکس های خلاقانه و یا ایجاد انواع رنگ ها و عکس های نور ایجاد کنید.

  1. نورپردازی برای عکاسی پرتره
  2. نورپردازی نمایشی با باتوم لایت
  3. پرکردن نور محیط
  4. نورهای رنگی در عکاسی از محصول
  5. استفاده در عکاسی نجومی
  6. نقاشی با نور
  7. مکمل نورهای استودیویی

باتوم لایت یا نور باتومی چیست؟نورهای رنگی در عکاسی از محصول

اگر شما یک پس زمینه جذاب و زیبا برای عکاس محصول را ندارید ، شما می توانید تصاویر جذاب تر از محصولات با اضافه کردن چراغ های رنگارنگ را نجات دهد. استفاده از رنگ های مختلف و نترسید و آزمایش کنید. سعی کنید درجه حرارت های مختلف تست کنید و نتیجه را مقایسه  کنید. گاهی اوقات علاوه بر نور رنگی می تواند به طور کامل خلق و خوی یک عکس را تغییر دهد.

آموزش نورپردازی
این مقاله را بخوانید

برای روشنایی رنگ در عکاسی محصول ، می توانید از چرخه رنگ کمک بگیرید. به عنوان مثال ، اگر مجموعه ای از محصولات آبرنگ برای عکاسی داشته باشید ، اضافه کردن نور مکمل از طیف نارنجی و زرد می تواند یک نگاه زیبایی شناختی بر روی عکس ایجاد کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی