آموزش عکاسی از چشم انسان

آموزش عکاسی از چشم انسان

آموزش عکاسی از چشم انسان

اگر پیش از این عکاسی از چشم انسان را تست نکرده باشید، قطعا مجذوب این نوع از عکس های زیبا شده اید. این عکس ها به دلیل ساختار پیچیده ی چشم انسان، زیبایی چشم نوازی دارد. شما با رعایت کردن نکات ساده ای می توانید از سوژه های چشمی عکس های خیره کننده ای را بگیرید . در این مقاله از نمایندگی نیکون قصد داریم نکات مهمی به شما در رابط با آموزش عکاسی از چشم انسان را به شما ارائه دهیم.پس باما همراه باشید.

ثابت کردن دوربین

زمانی که به عکاسی ماکرو از چشم می‌پردازید حتی کوچک‌ ترین حرکت هم موجب بلوری شدن عکس شما می‌شود. از یک سه پایه برای ثابت کردن دوربین و کاهش حرکات آن استفاده کنید. این کار باعث کاهش تاری تصویر می‌شود. علاوه بر این می‌توانید از یک کنترل شاتر هم برای شات کردن تصاویر استفاده کنید تا حرکات دوربین را به حداقل مقدار ممکن برسانید.

پیشنهاد میکنم که برای عکاسی های ماکرو از چشم انسان از دوربین نیکون Z7ii استفاده کنید تا عکس هایی با کیفیت فوق العاده ای به ثبت برسانید.

آموزش عکاسی از چشم انسان

دیافراگم مناسب

وقتی که در حالت ماکرو از چشم ها عکس می‌گیرید، عمق میدان کوچک‌ تر خواهد بود. به همین دلیل می باشد که برای قفل کردن فوکوس باید حواستان به دیافراگم دوربین باشد. از دیافراگم‌های خیلی باز مثل f/1.8 استفاده نکنید زیرا حتی در شرایطی هم که بتوانید خیلی به سوژه نزدیک شوید باز هم نمی‌توانید یک عکس کاملا واضح بگیرید.

به همین دلیل بهتر است از دیافراگم‌هایی مثل f/8 و f/11 استفاده کنید تا عمق میدان بهتری داشته باشید. البته در مورد عکاسی ماکرو صرف نظر از تنظیماتی که استفاده می‌کنید، عمق میدان همیشه کوچک خواهد بود.

ریتم در عکاسی
این مقاله را بخوانید

استفاده از بیشترین نوردهی

در عکاسی ماکرو از چشم بک گراند به اندازه نوردهی و نورپردازی مهم نیست. به همین دلیل در صورتی که بخواهید در منزل از سوژه عکاسی کنید، بهتر است او را نزدیک پنجره بنشانید. نور دیفیوز شده و نرم پنجره همه ی صورت را به شکل یک دست نورپردازی می‌کند و رنگ‎‌های طبیعی چشم و پوست را هم حفظ می‌کند.

در شرایطی که لازم باشد در طول شب و یا با استفاده از نورپردازی مصنوعی عکاسی کنید بهتر است به جای بهره گیری از فلاش داخلی دوربین از یک منبع نور جداگانه مثل فلاش اکسترنالی که یک سافت باکس کوچک روی آن نصب شده است استفاده کنید. همچنین می‌توانید از یک چراغ مطالعه نیز استفاده کنید.

در صورت استفاده از چراغ مطالعه، نور آن را به گونه ای به سمت صورت سوژه بتابانید که موجب ایجاد سایه‌های سخت و خراب شدن عکس شما نشود. به هیچ وجه چراغ مطالعه را خیلی نزدیک به صورت سوژه قرار ندهید زیرا پس از مدتی چشم‌ها خسته می‌شوند و به صورت بی اختیار اشک تولید می‌کنند.

سرعت شاتر در عکاسی ماکرو

در عکاسی ماکرو سرعت شاتر به اندازه‌ی دیافراگم زیاد مهم نیست در نتیجه در صورتی که به عکاسی از چشم علاقه دارید، بهتر است دیافراگم را به صورت دستی تنظیم کنید و اجازه دهید دوربین به صورت خودکار سرعت شاتر را تنظیم نماید. با این شیوه  شما زمان کمتری برای تنظیم سرعت شاتر صرف می‌کنید. با این حال باید همه ی تنظیمات دوربین از جمله سرعت شاتر را قبل از عکاسی بررسی کنید.

ژست‌های عکاسی مدلینگ آقایان
این مقاله را بخوانید

مطمئن شوید که سرعت شاتر کمتر از ۱/۶۰ ثانیه نیست. در صورتی که این مقدار کمتر باشد احتمال دارد شاهد محو شدگی در تصاویر خودتان باشید. شاید زمانی که دوربین مقداری کمتر از ۱/۶۰ ثانیه را انتخاب کرده باشد، شما باید نوردهی را تغییر دهید تا دوربین بتواند سرعت شاتر را افزایش دهد.

آموزش عکاسی از چشم انسان

افزایش درخشندگی

یکی از مرحله های مهم و ضروری برای ویرایش عکس‌های چشم افزایش درخشندگی و سفیدی چشم است. این کار موجب شده تا چشم‌ها زیباتر دیده شوند. برای انجام آن شما فقط به ابزار Dodge (کلید میانبر O) نیاز دارید.

استفاده از لنزهای ماکرو

لنز ماکرو به شما این امکان را میدهد تا جزئیات چشم‌ها را با دقت بالایی ثبت کنید. فاصله فوکوس لنزهای ماکرو از ۵۰ میلیمتر تا ۲۰۰ میلیمتر متغیر است. واضح است که می‌توانید با لنزهای دیگر هم به این سبک هیجان انگیز عکاسی بپردازید اما در صورتی که با لنزهای معمولی عکاسی کنید، چشم‌ها کادر تصویر را به صورت کامل پر نمی‌کنند و جزئیات چشم به شکلی که انتظار دارید، ثبت نمی‌شوند.

سفید کردن چشم

قدم اخر در عکاسی از چشم پاک کردن سفیدی چشم از لکه‌ها و رگ‌های خونی است. عکستان را در فتوشاپ باز کنید و ابزار Spot Healing Brush را انتخاب کنید (کلید میانبر J). اول پارامترهای اندازه‌ی براش و نرمی آن را در سمت چپ بالای پنجره فتوشاپ مشخص کنید. سپس رگ‌ها و لکه‌ها را با براش مدنظر انتخاب کنید. متوجه خواهید شد که این لکه‌ها پاک خواهند شد و بافت اطراف جایگزین آن‌ها خواهد شد.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی