لنزهای نیکون مناسب عکاسی پرتره

لنزهای نیکون مناسب عکاسی پرتره

لنزهای نیکون مناسب عکاسی پرتره

شاید بتوان گفت امروزه عکاسی در ژانر پرتره به پر طرفدار ترین شاخه ی عکاسی در دنیای عکاسان شده است. شاید بتوان گسترش فزاینده ی شبکه های اجتماعی را از عوامل مهم این شاخص دانست. اما سوالی که در این باره برای مخاطبان عکاسی پیش می آید این است که بهترین لنزهای نیکون مناسب عکاسی پرتره کدام هستند و یا با یک بودجه ی مشخص کدام گزینه بهترین است؟

در این مطلب از نمایندگی نیکون تلاش کرده ایم تا به ارائه ی بهترین لنزهای نیکون برای پرتره بپردازیم تا اگر شما هم از طرفداران دوربین های نیکون هستید بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. البته قبل از هر چیزی باید بدانید که چه فاکتورهایی در تصمیم گیری نهایی شما در انتخاب مناسب ترین لنز می تواند موثر و مفید باشند.

عواملی برای انتخاب لنز مناسب :

چند عنصر حیاتی در انتخاب بهترین لنز برای شما وجود دارد که می توانید با در نظر گرفتن آنها به ایده آل ترین گزینه برای انتخاب دست پیدا کنید.

  • لنزهای نیکون مناسب عکاسی پرترهاعوجاج

اغلب اعوجاج از جمله مواردی است که احتمال دارد تاثیرات منفی زیادی را بر روی یک لنز پرتره داشته باشید. معمولا لنز ها در فوکال هایی پایین تر از ۵۰ دارای اعوجاج هستند که ممکن است موجب ایجاد تاثیراتی نظیر تغییر حالت غیر عادی در فک و صورت و یا بزرگ شدن غیر عادی بینی در عکس های تمام چهره گردد. تلاش کنید لنزی را انتخاب کنید فوکالی بالاتر از ۵۰ داشته باشد.

  • میزان وضوح تصاویر

در اصل هر عکاسی آرزو دارد لنزی که در اختیار دارد تا جایی که ممکن خروجی شفافی داشته باشد.اما واقعیت این است که شما حتی اگر از لنزهای تولیدی کمپانی نیکون نیز استفاده کنید باز سطح شفافیت لنز شما بستگی به عوامل مختلفی نظیر فوکوس نرم یا نحوهی چیدمان عوامل و جنس آنها دارد. بنابراین تلاش کنید انتخاب خود را محدود به لنزهای ساخت نیکون نکنید.

  • بوکه

یکی از موارد الزامی در زمان عکسبرداری پرتره این است که بتوانید سوژه ی خود را از پس زمینه جدا کنید. بهترین راه برای انجام این کار این است که کمی از پس زمینه ی خود فاصله بگیرید . هر یک از لنزها یک تصویر زمینه متمایز ایجاد می کند . همیشه گزینه هایی را انتخاب کنید که بتوانند اثر خاصی ایجاد کنند.

  • اندازه / وزن

اندازه و وزن لنز پرتره شما می تواند کار شما را تحت تاثیر قرار دهد. شما باید سعی کنید حد الامکان از لنزی سبک استفاده کنید در غیر اینصورتپ در تمام طول روز از اضافه وزن آن رنج خواهید برد. 

  • قیمت

لنزهای پرتره به طور خلاصه کمی قیمت بالایی دارند اکثر آنها بین چند صد تا چند هزار دلار هزینه قیمت دارند. اگر شما قصد دارید کار حرفه ای انجام دهید، پس می توانید بر روی یک لنز با کیفیت بالا سرمایه گذاری کنید. اما اگر بخواهید از لنز مقرون به صرفه بهره مند شوید، می توانید لنز ارزان قیمت را خریداری کنید.

۸۵mm F1.4 DG HSM A Nikon

لنز ۸۵ f/1.4 Art-Nikon یک لنز با فاصله کانونی فوق العاده برای پرتره است. بازه ی محدوده دیافراگم  f/1.4 در این لنز به کاربر این اجازه را می دهد تا در محیط هایی با نور کم عکس هایی کم نظیر را ثبت کند. این محصول نمایندگی نیکون یک تله فوتو کوتاه پرایم برای فرمت FullFrame , مانت Nikon FX است.

حالت‌های مختلف نورسنجی
این مقاله را بخوانید

ویژگی های کلی لنز نیکون

  1. لنز فیکس ۸۵ میلی متری
  2. از لنز های سری Art
  3. محدوده ی دیافراگم : f/1.4 تا f/16
  4. طراحی شده برای دوربین های نیکون
  5. مناسب دوربین هایی با فرمت  FX / FullFrame
  6. مجهز به موتور فوکوس اتوماتیک HSM
  7. دارای دو عدسی LD
  8. دارای یک عدسی Aspherical
  9. دارای عدسی پوششی Super Multi-Layer Coating
  10. داری سازگار با داک مخصوص سیگما
  11. مجهز به ۱۴ عدسی در لنز در ۱۲ گروه
  12. حداکثر نسبت بزرگنمایی : ۱:۸.۵
  13. مجهز به  فوکوس خودکار به دستی
  14. حداقل فاصله فوکوس : ۸۵ سانتی متر
  15. دیافراگم ۹ تیغه
  16. سایز فیلتر :۸۶mm
  17. سایز لنز : ۱۲۶.۲ * ۹۴.۷ میلی متر
  18. وزن لنز : ۵۴۰ گرم
  19. قیمت: حدود ۱۳ میلیون

Nikon AF-S Nikkor 85mm f/1.4G

لنز Nikon 85 f/1.4G ، یک لنز پرایم استاندارد با شفافیت بسیار بالا و محدوده حداکثری دیافراگم f/1.4  می باشد که مناسب برای دوربین هایی با مانت DX/FX طراحی شده است. نیکون در لنز Nikon 85 f/1.4G از ۱۰ عدسی در گروه ۹ استفاده کرده که از این میان تعداد ۱ عدسی از نوع *SIC و یکی دیگر دارای پوشش Nano Crystal است.

لنزهای نیکون مناسب عکاسی پرترهویژگی های کلی لنز نیکون

  1. محدوده ی دیافراگم : f/1.4 تا ۱۶/f
  2. مناسب دوربین هایی با فرمت  FX/DX مانت
  3. مجهز به موتور فوکوس اتوماتیک SWM
  4. دارای یک عدسی پوششی Super Integrated Coating ,Nano Crystal
  5. مجهز به ۱۰ عدسی در لنز در ۹ گروه
  6. حداکثر نسبت بزرگنمایی : ۰٫۱۲X
  7. مجهز به  فوکوس خودکار به دستی
  8. حداقل فاصله فوکوس : ۸۵ سانتی متر
  9. دیافراگم ۹ تیغه
  10. سایز فیلتر :۷۷mm
  11. سایز لنز : ۸۴ * ۸۶.۲ میلی متر
  12. وزن لنز : ۵۹۵ گرم
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی