بررسی دوربین نیکون D3200  

بررسی دوربین نیکون D3200  

بررسی دوربین نیکون D3200

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است به بررسی دوربین نیکون D3200  بپردازیم با ما در ادامه همراه باشید. نیکون D3200  در سال ۲۰۱۲ به عنوان کوچک‌ ترین عضو خانواده دوربین های DSLR نمایندگی نیکون معرفی شد. این دوربین دارای یک پردازشگر تصویر EXPEED 3 و یک سنسور ۲۴ مگاپیکسلی CMOS قطع DX بوده است.

از اثارت مهم این ترکیب حسگر و پردازشگر در دوربین فوق العاده ی D3200 می‌توان به دامنه‌ ی وسیع حساسیتISO  آن اشاره کرد که  از ۱۰۰ به ۶۴۰۰ می‌رسد و در حالت افزایش یافته‌ می‌توان آن را به ۱۲۸۰۰ نیز رساند. به شما دسترسی به عکاسی پیاپی تا ۴ فریم در ثانیه و فیلم‌برداری با رزولوشن Full HD 1080p و استفاده از تکنولوژی D-Movie اختصاصی نیکون، این دوربین را به ابزاری قدرتمند برای عکاسی و فیلم‌برداری تبدیل کرده است. البته نیکون همراه با D3200 یک کیت لنز۱۸-۵۵  میلی‌متر با نسل دوم لرزشگیر VR  معرفی کرده که قرار است به‌عنوان کیت دوربین D3200 و یا به‌ صورت جداگانه به فروش رسد.

بررسی دوربین نیکون D3200  

طراحی و کنترل‌ها

D3200 از لحاظ اندازه و طراحی بدنه بسیار مشابه مدل قبلی خود یعنی نیکون D3100 می‌باشد، اما چیدمان دکمه‌های کنترلی به طور ماهرانه‌ای مجدداً طراحی شده‌اند. در قسمت پشت بدنه دکمه‌ی مشترک پخش زنده و ضبط ویدئو که در مدل قبلی بود تغییر کرده است و اکنون به جای یک دکمه ترکیبی، یک دکمه‌ی مجزای LiveView در قسمت پشت و دکمه‌ی مجزای دیگری برای ضبط فیلم در بالای دوربین درست زیر دکمه‌ی شاتر طراحی شده است.

بدنه ی این دوربین به ‌سادگی در دست جای می‌گیرد و در بخش بالایی این دوربین ، دکمه تنظیم جبران نوردهی، به همراه دکمه info و دکمه REC برای شروع و قطع تصویربرداری قرارگرفته‌اند . ضمنن بر روی دکمه چرخان انتخاب وضعیت جلوه‌های تصویر، مشابه دوربینD5100  قرارگرفته است. در سمت چپ دوربین زیر یک درپوش، محفظه اتصالات قرار دارد . درگاه‌های ارتباطی دوربین نیکون D3200  در این قسمت شامل ورودی میکروفن ،  پورت USB/AV ، کانکتور HDMI و سوکت ریموت سیمی / GPS   می‌باشد. البته در شرایطی که می خواهید این امکان را دارید تا با استفاده از آداپتور اختیاری WU-1a با اتصال به پورت USB/AV از WiFi نیز استفاده کنید. همان‌ طور که گفته شد همه ی این درگاه‌ها زیر پوششی پلاستیکی برای محافظت بیشتر قرار دارند.

ارزان ترین دوربین های بدون آینه ۲۰۲۱
این مقاله را بخوانید

مانیتور و منظره‌یاب

صفحه‌ نمایشگر این دوربین نیکون D3200 از نوع TFT LCD  با زاویه دید ۱۶۰ درجه می‌باشد. این مانیتور ۳ اینچی، با رزولوشن ۹۲۱۰۰۰ نقطه‌ای به صورت ثابت طراحی شده است، ولی منظره‌ی بسیار باکیفیتی را ارائه می‌دهد. منظره‌ یاب یا چشمی دوربین  D3200 از نوع اپتیکال بوده و پوشش ۹۵ درصد کادر و بزرگنمایی ۰٫۸ برابر دارد که برای دوربینی در این رده بسیار مناسب است.

قابلیت فوکوس

برای دقت و سرعت بیشتر در این دوربین از سیستم فوکوس  خودکار ۱۱ نقطه‌ای در دوربین D3200  استفاده شده است، از سوژه‌های ثابت یا متحرک عکس‌برداری کنید. و همینطوراین دوربین با بهرگیری از فوکوس هوشمندی برای فیلم‌ برداری می‌توانید به کمک آن از فوکوس خودکار دائمی در زمان فیلم‌برداری استفاده کرده و وضوح سوژه در فیلم را حتی در حال حرکت به‌خوبی حفظ کنید.

در حالت کلی میتوان گفت که نوردهی بسیار دقیق است. اگر چه به دلیل کیفیت نامناسب صفحه نمایش احتمال دارد تعادل رنگ ها درست نشان داده نشوند اما با این حال تنظیم خودکار تعادل سفیدی دقیق است. دقت تصویر فوق العاده است و این ویژگی است که این دوربین را متمایز می کند.
عکاسی با دوربین نیکون d3200

کیفیت تصویر

از کیفیت تصویر این دوربین میتوان گفت که تصاویر جذابی رو ثبت کنید و عکس های با کیفیتی را می توان با آن داشته باشید. این دوربین شروع جدیدی در دوربین های آماتوری است. مد راهنما یک ابزار عالی برای آموزش عکاسی به کسانی است که در ابتدای راه قرار دارند. اما اگر این عامل برای شما مهم است در این صورت مدل D3100 نیز دارای مد راهنما بوده و قیمت بسیار پایین تری نیز دارد.

مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 
این مقاله را بخوانید

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی