ترفند عکاسی از گل

ترفند عکاسی از گل

ترفند عکاسی از گل

عکاسی از گل ها یک شیوه ی خیلی ساده برای گرفتن عکس‌های فوق‌العاده است. گل‌ها در رنگ‌ها و شکل‌های متنوعی موجود هستند و شما می‌توانید آن‌ها را حدودا در همه جا پیدا کنید.در این مقاله از نمایندگی نیکون در رابطه با ترفند عکاسی از گل ها قرار است باشما اطلاعاتی به اشتراک بگذاریم با ما همراه باشید.

بدون لنز ماکرو عکاسی کنید.

در شرایطی که هزینه ی زیادی می کنید یک دوربین DSLR به همراه لنز ماکرو باعث ساده‌تر شدن عکاسی از گل‌ها خواهد شد. عکس هایی که به دست خواهید آورد تصاویر بسیار با کیفیتی خواهد بود که جزئیات بسیار زیادی دارند. ولی در شرایطی که هنوز آماده‌ی سرمایه‌ گذاری نیستید می‌توانید با استفاده از وسایل خیلی ارزان‌تر از آن‌ها به جای لنز ماکرو استفاده کنید. اکستنشن تیوب‌ و حلقه معکوس وسایلی هستند که می‌توانند لنز فعلی شما را به یک لنز ماکرو تبدیل کنند.

ترفند عکاسی از گلفوکوس سوژه

نگهداشتن و تمرکز روی فوکوس خیلی سخت است چون که شما باید برای عکاسی ماکرو از فاصله‌ی خیلی نزدیک عکاسی کنید. خوشبختانه لنز شما امکان تغییر عمق میدان را برای بهبود فوکوس به شما خواهد داد. شما می‌توانید عمیق بودن یا سطحی بودن فوکوس را با تغییر دیافراگم کنترل کنید. در شرایطی  که دیافراگم‌های کوچک‌تری مثل f/5.6 یا f/8 را انتخاب کنید قسمت بیشتری از صحنه داخل فوکوس خواهد بود اما پس زمینه هم به اندازه‌ی کافی تار خواهد بود.

در صورتی که یک دیافراگم باز مثل f/1.8 یا f/2.8 را انتخاب کنید واضح نگه داشتن سوژه خیلی سخت‌تر خواهد بود. محوطه‌ای که داخل فوکوس است در این حالت خیلی کوچک خواهد بود و شما نمی‌توانید از تمام قسمت‌های گل مورد نظر خودتان عکاسی کنید.

آموزش عکاسی لانگ اکسپوژر
این مقاله را بخوانید

کاهش لرزش

به دلیل عمق میدان کم لنز، عکاسی از گل ها در زمان هایی که باد می‌وزد پیشنهاد نمی‌شود. حتی یک نسیم کوچک هم می‌تواند فوکوس دوربین را به هم بریزد. به همین دلیل باید تلاش کنید مکانی را پیدا کنید که به اندازه‌ی کافی آرام است.

حتی کوچک‌ ترین لرزش دوربین هم می‌تواند عکس‌های شما را تحت تاثیر قرار دهد و باید تلاش کنید دست‌های خودتان را تا حد ممکن ثابت و بدون لرزش نگه دارید. به همین خاطر افزایش پایداری و کاهش لرزش دوربین شما می‌توانید از سه پایه استفاده کنید و شاتر را از راه دور و یا با استفاده از تایمر فعال کنید.

به غیر این انتخاب سرعت شاترهای بالا (حداقل ۱/۱۲۵ ثانیه) کمک زیادی به کاهش لرزش دوربین می‌کند. بنابراین این کار در عکاسی کلوزآپ از گلبرگ گل‌ها و یا قطرات شبنم هم به شما کمک می‌کند.

ترفند عکاسی از گلفوکوس تک نقطه‌ای برای عکس های شارپ تر

به خاطرعمق میدان کم لنزهای ماکرو، فوکوس کردن می‌تواند خیلی چالش‌ برانگیز و دشوار باشد. حتی کوچک‌ ترین حرکات هم می‌تواند موجب خارج شدن سوژه از فوکوس شود.

تلاش کنید برای عکاسی از گل ها از فوکوس تک نقطه‌ای استفاده کنید. با استفاده از این عامل درست می‌توانید نشان دهید که کدام قسمت از سوژه باید در فوکوس باشد. اما به خاطر داشته باشید که این متد هم کاملا بدون نقص نیست و برخی اوقات (به خصوص زمان‌هایی که سوژه خیلی حرکت می‌کند) دوربین شما به سختی می‌تواند فوکوس کند. در چنین شرایطی اتوفوکوس دوربین را غیرفعال کنید و از فوکوس دستی استفاده نمائید. در این حالت دوربین برای فوکوس کردن تلاش نمی‌کند.

انواع نما و قاب بندی در ضبط ویدئو
این مقاله را بخوانید

کنتراست بالا

در زمان عکاسی در فضای باز این احتمال وجود دارد که یک سوژه‌ی خیلی خوب را در یک لوکیشن فوق‌العاده بد مثل کنار جاده یا کنار سطل آشغال پیدا کنید. در صورتی که در این شرایط قرار گرفتید یک پس زمینه‌ی اختصاصی بسازید. از کاغذهای تزئینی یا حتی مقوای ساده‌ی سفید یا مشکی هم می‌توانید برای این کار استفاده کنید. سپس مقوا را به گیره کمکی متصل کنید تا یک پس زمینه‌ی فوق‌العاده زیبا داشته باشید.

در صورتی که می‌خواهید کنتراست خیلی بیشتری داشته باشید از پس زمینه‌های مشکی استفاده کنید. می‌توانید یک سطل مشکی، نمد، پارچه یا هر پس زمینه دیگری را پشت سر سوژه قرار دهید و از آن استفاده کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی