مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 

مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 

دوربین های نیکون Z6 و نیکونZ7

امروز قراره به مهم ترین مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7  بپردازیم  اهمیت این دو دوربین با سری جدید Z نمایندگی نیکون به‌ دلیل اینکه به تازگی عرضه گردیده و هرکدام ویژگی‌های فوق‌العاده و منحصربه‌فردی دارند می باشد پس با ما همراه باشید 

دوربین نیکون Z6

مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 دوربین عکاسی نیکون Z6 یک فول فریم ( Full Frame ) بدون آینه ( Mirrorless ) با ۲۴ مگاپیکسل قدرت عکاسی می باشد. یکی از دوربین های سری جدید z نیکون می باشد که قادر است با همه ی لنزها و تجهیزات جانبی این سری کار کند. این دوربین مشابه البته سریع‌تر اما با قدرت رزولوشن عکاسی پایین‌تر نسبت به دوربین نیکون Z7 می باشد .

ولی از این رو دوربین نیکون Z7 تمام چشم ها را به خود جلب کرده است؛ ولی دوربین نیکون Z6 ثابت کرده است این دو دوربین مکملی برای یکدیگر در بازار دوربین‌ها خواهند بود. زیرا قطعا قیمت دوربین نیکون Z6 باعث شده است تا تعداد عکاسان بیشتری به آن دسترسی داشته باشند. و همچنین فراموش نکنید نیکون Z6 دارای ویژگی منحصربه‌فردی در فیلم‌برداری است که یک مزیت نسبت به دوربین نیکون Z7 می‌باشد.

یکی از ویژگی های که برای فیلم‌ برداران حرفه‌ای، بسیاراهمیت دارد به آن ( Oversampled Video Without Crop ) می‌گویند. برای آنکه بدانید این عبارت به چه معنا است، اگر بخواهیم به صورت کلی و مختصر شده توضیح دهیم یعنی قابلیت فیلم‌برداری Oversampled بدون برش، ویژگی‌ ای است که به فیلم‌ برداراین امکان را می دهد تا جزئیات بیشتری حتی از یک ویدئوی ۴K به ثبت برساند. در قالب دوربین‌های فیلم‌برداری اما ویدئوهای ضبط شده با توجه به نوع سنسور کراپ شده و در نتیجه تصویر نهایی دقیقا تعداد پیکسل‌های یک ویدئوی ۴K را دارد.

بررسی ویژگی های دوربین D780 نیکون
این مقاله را بخوانید

مقایسه دوربین های نیکون Z6 و نیکون Z7 

دوربین نیکون Z6 حدودا همه ی ویژگی‌های دوربین فوق‌العاده نیکون Z7 را دارد و به همین دلیل مقایسه نیکون Z6 و نیکون Z7 را مشکل می‌کند. دوربین نیکون Z6 از همان بدنه استفاده کرده، از تکنولوژی EVF یا همان منظره‌یاب الکترونیک استفاده می‌کند و همچنین بسیاری از ویژگی‌های فیلم‌برداری این دو دوربین یکسان هستند. فقط تفاوت این دو دوربین جدید و قدرتمند نیکون، در رزولوشن بالاتر نیکون Z7 و همچنین تعداد نقاط آتوفوکوس ( PDAF Points ) یا به عبارتی ( فوکوس خودکار تشخیص فاز ) بیشتر آن نسبت به دوربین نیکون Z6 است.

از دیگر تفاوت های ریز دیگر این دو دوربین رزولوشن کمتر سنسور دوربین نیکون Z6 این قابلیت را برای این دوربین فراهم کرده است تا در هنگام فیلم‌برداری در مود ۴K قادر باشد جزئیات و کیفیت بیشتری از رزولوشن ۴K را به ثبت برساند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی