انتخاب تور عکاسی مناسب

انتخاب تور عکاسی مناسب

انتخاب تور عکاسی مناسب

از بین همه ی چیزهایی که برای انتخاب تور عکاسی مناسب باید در نظر داشته باشید، مهم‌ ترین موضوع لوکیشن است.در این مقاله قصد داریم عوامل مهم در انتخاب تور عکاسی مناسب با نمایندگی نیکون بپردازیم با ما همراه باشید.

همه ی تورها حتما نباید در لوکیشن‌های دور دست و شگفت‌انگیز باشند. یک تور در نزدیکی شهر محل زندگی شما هم ممکن است زمان خیلی خوبی برای غرق شدن در عکاسی را در اختیار شما قرار دهد. در صورتی که حتی بهترین برنامه‌ها برای عکاسی هم ممکن است با تماس‌های کاری یا دیگر موضوعات دچار وقفه شوند ولی در یک تور عکاسی، همه ی وقت شما به صورت متمرکز روی عکاسی قرار خواهد گرفت.

انتخاب تور عکاسی مناسب

مطالعه در مورد مقصد مورد نظر

قبل از این‌ که راهی سفر شوید، در مورد لوکیشن موردنظر خود مطالعه کنید و اطلاعات لازم در مورد جاذبه‌های گردشگری، بناهای تاریخی، اماکن زیبا و چشم‌اندازهای طبیعی آن را به دست آورید. می‌توانید از افرادی که قبل از شما به این مقصد سفر کرده‌اند، پرس‌وجو کنید یا سوالات خود را در سایت‌های مربوط به گردشگری بپرسید.

از دیگر عوامل مهمی که در ابعاد گروه وجود دارد داشتن یک لیدر است. یکی از بزرگترین مزایای تورهای عکاسی در مقایسه با سفرهای شخصی این است که شما این امکان را دارید تا در مورد عکاسی از یک نفر راهنمایی بگیرید. برای انتخاب تور عکاسی مناسب، مطمئن شوید که تعداد افراد گروه کم است و شما می‌توانید به راحتی سوال‌های خودتان را از لیدر یا راهنمای تور بپرسید.

تثبیت دوربین بدون سه پایه
این مقاله را بخوانید

بعد از انتخاب تور عکاسی مناسب گام بعدی شما باید صرف زمان مورد نیاز برای انتخاب تجهیزاتی باشد که برای یک تور موفق به آن‌ها نیاز خواهید داشت.

یادگیری کار با دوربین

اگر دوربین نیکون یا تجهیزات عکاسی را خریداری کرده‌اید و می‌خواهید عکس‌هایی خوب و حرفه‌ای ثبت کنید، قبل از شروع سفر و در خانه، بخش‌های متنوع دوربین را امتحان کرده و کار با آن را به خوبی یاد بگیرید. شما زمان کمی برای سفر دارید و فرصت یادگیری را در طول سفر نخواهید داشت.

برای عکاسی برنامه‌ریزی کنید

عکاسی را در الویت قرار دهید و قتی را برای آن در نظر بگیرید. عمر سفر کوتاه است. شما در این مدت کوتاه برنامه‌های زیادی دارید که باید به همه آن‌ها برسید. اگر قصد عکاسی دارید و با این هدف به سفر می‌روید، باید این کار را نیز در لیست برنامه‌های خود قرار داده و برای آن وقت بگذارید. در غیر این‌ صورت در انتهای سفر با عکس‌های بی‌کیفیت مواجه خواهید شد.

انتخاب تور عکاسی مناسب

تجهیزات مناسب تور عکاسی

لنزهای خودتان را براساس عکس‌هایی که قصد دارید بگیرید انتخاب کنید. همراه داشتن همه ی لنزهایی که دارید اصلا ایده ی جالبی نیست. برای مثال لنزهای مورد نیاز برای عکاسی حیات وحش، با لنزهایی که باید برای عکاسی منظره یا عکاسی خیابانی به همراه داشته باشید فرق دارند.

در صورتی که قرار است خیلی پیاده روی کنید، باید وسایل کمتری به همراه داشته باشید و به اصطلاح سبک سفر کنید. در سفرهایی که می‌دانید قرار است پیاده‌روی‌های خیلی کمی داشته باشید و قرار نیست خیلی از وسیله نقلیه دور شوید، می‌توانید مجموعه لنزهای وسیع‌تری به همراه داشته باشید. آیا امکان عکاسی کلوزآپ برای شما فراهم است؟

الگوهای نورپردازی در عکاسی پرتره
این مقاله را بخوانید

در این شرایط به جای اینکه یک لنز ماکرو ویژه به همراه داشته باشید، می‌توانید از اکستنشن تیوب یا فیلتر کلوزآپ استفاده کنید. در صورتی که وزن و فضای خیلی کمی در اختیار دارید، تلاش کنید به جای چند لنز مختلف، یک لنز زوم همه کاره مثل ۲۴-۱۲۰ یا ۱۸-۳۰۰ به همراه داشته باشید. صرف نظر از اینکه چه ابزاری به همراه دارید، خودتان را با تجهیزاتی که دارید به چالش بکشید و به لنزهایی که در منزل جای گذاشته‌اید فکر نکنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی