اپلیکیشن های دوربین نیکون

اپلیکیشن های دوربین نیکون

اپلیکیشن های دوربین نیکون

در دنیای فناوری نمایندگی نیکون کجا قرار دارد؟ زمانی که صحبت از دوربین عکاسی می شود، ۲ نام بی تردید در میان همه ی رقیبان سرآمد هستند، یکی از آن ها Nikon است؛ و نام دیگر همانطور که بسیاری از شما می دانید Canon است.در این مقاله با اپلیکیشن های دوربین نیکون اشنا می شویم.

اکثر افرادی که به عکاسی علاقمند هستند و این کار را به صورت تفریحی یا حرفه ای دنبال می کنند به احتمالا فراوان دوربینی با یکی از این دو برند دارند. Nikon دوربین های متنوعی تولید می کند. دوربین های طیف متوسط این برند چندان گران نیست اما بسیار عالی کار می کند. یک ویژگی در میان دوربین های Nikon و دیگر برندها مشترک است؛ اینکه اگر روی آن ها از اپلیکیشن های مناسب استفاده کنید، به بالاترین کارکرد دوربین خود می رسید. اگر به عکاسی علاقمند هستید و دوربینی که انتخاب کرده اید (یا در آینده انتخاب می کنید) Nikon است، ما در انتخاب اپلیکیشن مناسب به شما کمک می کنیم.

اپلیکیشن های دوربین نیکونبرترین اپ های اندوریدی برای دوربین های Nikon این ها هستند:

  • Camera Connect and Control
  • Camera Remote Control
  • Helicon Remote
  • Magic Nikon Viewfinder
  • اپ های رسمی Nikon

امکانات عمومی یکسان

  • قابلیت اتصال به موبایل و ارسال عکس‌های دوربین در اپلیکیشن نیکون به موبایل شما.
  • امکانات  تنظیم کادر و عکاسی از راه دور.
  • ارائه شیوه های مختلف برای اشتراک گذاری عکس‌های دوربین شما.

ویژگی‌های جدید اپلیکیشن دوربین های نیکون

  • اتصال سریع تر و پایدارتر بر روی بستر WiFi
  • سرعت جستجو و بارگزاری سریع تر عکس‌ها از فضای جانبی دوربین شما
  • گزینه‌های جدید و متنوع به اشتراک گذاری عکس‌ها در شبکه‌های اجتماعی مختلف و در قالب پیام کوتاه
  • اتصال به لایو ویو (Live View) و امکات ثبت عکس‌ها بصورت ریموت
  • از دیگر ویژگی‌های جذاب و جدید اپلیکیشن نیکون می‌توان به کنترل زوم اپتیکال (Optical Zoom) دوربین در این سری اپلیکیشن اشاره کرد. البته این امکان فوق‌العاده تنها در سری‌های هماهنگ با تکنولوژی (COOLPIX) فراهم خواهد بود.
  • با استفاده از اپلیکیشن جدید دوربین های نیکون شما می‌توانید به گونه ی اتوماتیک بر روی عکس‌های خود، مختصات لوکیشن محل عکسبرداری را نیز بیفزائید
چطور عمق میدان دوربین را کنترل کنیم؟
این مقاله را بخوانید

نکاتی در رابطه با شیوه ی نصب و اشنایی با اپلیکیشن های نیکون :

اپلیکیشن گوشی موبایل نیکون بر روی تمامی دستگاه‌های مطابق بر سیستم عامل‌های اندروید (Android) و آی او اس (IOS) قابل نصب و اجرا خواهد بود؛ و در همه دستگاه‌ها گام‌های کارکرد یکسان دارد.

در Play Store چندین اپ برای برند Nikon وجود دارد. این اپ ها همه جور کاربردی دارند. برخی از آن ها مربوط به اتصال هستند و نیازهای گوناگون کاربر را برطرف می سازند. برنامه های دیگری نیز مانند اپلیکیشین خرید Nikon و اپلیکیشن اشتراک عکس Nikon وجود دارد. ممکن است مفیدترین این برنامه ها اپ دفترچه راهنما باشد. به کمک این برنامه می توانید دفترچه راهنمای تمامی دوربین های Nikon را دانلود کرده و مطالعه کنید. متاسفانه اپ های دیگر چندان در کنترل دوربین های Nikon خوب عمل نمی کنند.

کارکردهای اپلیکیشن نیکون

  1.  در دوربین عکاسی خود، از طریق بخش تنظیمات (Setting) یا همان Setup Menu گزینه‌ی (WiFi) را در بخش (Network Connection) فعال کنید.
  2.  با این عمل آیکون (WiFi) در گوشه صفحه نمایش دوربین شما نمایش داده خواهد شد.
  3.  در این بخش می‌توانید گزینه مورد نظر خود را در رابطه با نوع اتصال دوربین نیکون به گوشی تعیین نمائید. برخی از این ویژگی‌ها مختص سیستم عامل‌های اندروید بوده و برخی دیگر در هر دو پلتفورم قابل اجرا خواهد بود.
  4.  پس از اتصال آسان، بر روی موبایل خود اپلیکیشن نیکون را باز کرده و با استفاده از دو گزینه‌ی اولیه عملکرد مورد نیاز خود را انتخاب کنید.
  5. در انجام همین چهار گام ساده، تمامی امکاناتی که در اپلیکیشن نیکون وجود دارد برای شما فعال می‌گردد و می‌توانید از اتصال دوربین نیکون به گوشی جهت انتقال تصاویر و یا کنترل دوربین خود بهره ببرید.
حالت های اندازه گیری نور
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی