پرتره های دراماتیک

پرتره های دراماتیک

پرتره های دراماتیک

در این مقاله از نمایندگی نیکون قرار است اطلاعاتی در رابطه با نحوه ی عکس پرتره های دراماتیک اطلاعاتی را برای شما به اشتراک بگذاریم. در ادامه با ما همراه باشید.

برای کسب مهارت در استفاده از لوازم نورپردازی، شما باید نسبت های نوری را یادبگیرید و درک کنید که محاسبات ذهنی نور را از منابع مختلف انجام دهید. اما برای شروع استفاده از تجهیزات نورپردازی اطلاعات زیادی لازم نیست.

رادیو فلاش ها

از این ابزار در کارتان استفاده کنید: فرستنده های رادیویی بی سیم یا وایرلس و گیرنده هایی (ترنسیورها) مثل تجهیزات جمع و جور، CyberSyncs ، برندهای نیکون و کانن و برند یانگنو (Yongnous) که قیمت فوق العاده مناسبی دارند. یک فرستنده که به دوربین شما متصل است، پیام را به گیرنده ای که به دستگاه فلاش متصل است، ارسال می کند.

پرتره های دراماتیک

همچنین از سوی دیگر، دستگاه های ترنسیور می توانند هم به عنوان گیرنده و هم به عنوان فرستنده عمل کنند، به گونه ای که شما توانایی این را خواهید داشت که از آن‌ها هم در دوربین و هم در اسپیدلایت (فلاش روی دوربین) استفاده کنید؛ با این وجود شما هنوز هم به یک دستگاه برای اتصال به هر قطعه از تجهیزات نیاز دارید.

بی تردید این ترنسیورهای بی سیم شرایط کارتان را تغییر می دهند. استفاده از آنها راحت است و بیشتر مواقع قابل اطمینان اند. من از Cybersyncs برای فلاش های استودیویی و از یانگنوها برای اسپیدلایت ها استفاده می کنم. من متوجه شده ام که یانگنوها بسیار قابل اعتماد و کاربر پسند هستند و خیلی کم خطا دارند. با این حال، یانگنوها را نمی توان به همراه فلاش های استودیویی استفاده کرد.

Firmware چیست؟
این مقاله را بخوانید

نور را تنظیم کنید

همیشه یکی از نکاتی که قبل از شروع باید چک کنید اول نور را اصلاح کنید. من فقط زمانی به کمک یک فلاش عکاسی می کنم که بخواهم از آن به عنوان یک چراغ کمکی در مراسم عروسی استفاده کنم یا زمانی که بخواهم پس زمینه عکس را روشن کنم. در همه ی حالت های دیگر، من طبق معمول سعی میکنم به هر شکلی که ممکن است، با توجه به موقعیت، نور را اصلاح کنم یا از نور خیلی ملایم استفاده کنم و ناهماهنگی های نور را کم کنم.

برای داشتن نور ملایم دو عامل حیاتی است:

  1.  فاصله بین سوژه و منبع نور
  2.  مقدار نور

هر چه به منبع نور نزدیک تر شویم نور ملایم تری خواهیم داشت و هر چه منبع نور بزرگ تر باشد نور ملایم تر می شود. منبع نور من خیلی بزرگ نبود؛ بنابراین برای رسیدن به حداکثر ملایمت نور، فاصله تا سوژه را کاهش دادم. نور در حدود یک طول بازو از سوژه فاصله داشت و در زاویه ۴۵ درجه به سمت بالا قرار داشت و شبیه نوری طبیعی شد که از پنجره به درون یک اتاق تابیده می شود.

پرتره های دراماتیکتنظیمات مختلف

می توانید چند عکس با آزمون و خطا بگیرید تا بتوانید تنظیمات صحیح را پیدا کنید. من با کمترین مقدار نور فلاش شروع کردم، اما در نهایت کارم را با دیفیوژن سه لایه به پایان رساندم که نور را بسیار کم کرد. تنظیمات پیشنهادی برای گرفتن  عکس به صورت زیر بود:

دیافراگم f/8، سرعت شاتر ۱/۶۰، ایزو ۴۰۰ و قدرت فلاش بالاتر از ۷ درجه. تنظیمات فلاش بسته به نوع برند شما، فرق می کند.

میکروفون شات گان و گان چیست و چه کاربردی دارد؟
این مقاله را بخوانید

عکاسی در گاراژ

عکسبرداری در گاراژ معادل پرتره استودیویی تک نوری است چون که فقط منبع نور درب باز گاراژ است. این کار  ظاهر تصویر را به عنوان یک پرتره استودیویی افزایش می دهد، زیرا از یک سافت باکس بزرگ یا اکتاباکس تقلید می کند (اگرچه درب باز گاراژ بزرگتر و ارزان تر است).

اگر قصد دارید نور بیشتری داشته باشید، مثل نور مو و نور لبه، برای ایجاد جدایی بین سوژه و پس زمینه، گزینه دیگری در دسترس شماست. به راحتی سوژه خود را در سمت سایه دار گاراژ قرار دهید و جوریی تعیین کنید تا خورشید فقط لبه های مو و شانه های سوژه شما را روشن کند.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی