الگوهای نورپردازی در عکاسی پرتره

الگوهای نورپردازی در عکاسی پرتره

الگوهای نورپردازی در عکاسی پرتره

در زیر، تکنیک های مفید نورپردازی عکاسی را نمایندگی نیکون به اشتراک می‌گذارد که هر هنرمند پرتره باید بداند. الگوهای نورپردازی در عکاسی پرتره را نیز شامل می‌شود، در نتیجه شما دقیقاً می‌دانید که چگونه الگو را در استودیوی خود تکرار کنید.در ادامه رایج ترین الگو های نورپردازی را مشاهده می کنید.

الگوی نورپردازی Split وHero

این الگوی نور با کنتراست بالا اغلب برای ایجاد پرتره به سبک Low Key استفاده می‌شود.

الگوی نورپردازی شدید تقسیم شده تصاویر بسیار متضاد تولید می‌کند. اغلب با مدل‌های مردانه و برای پرتره‌های Low Key، سیاه و سفید استفاده می‌شود.روشنایی Split نمونه بارزی از نور جانبی است. این همچنین از همه تنظیمات روشنایی ساده‌تر است.

با شانه مدل خود، یک فلاش، برهنه و یک نفره را مرتب کنید و از جلوی مدل خود عکس بگیرید. الگوی نورپردازی منشعب نمونه برجسته نور جانبی است. این همچنین از همه تنظیمات روشنایی ساده ترین است. با شانه مدل خود یک فلش و یک خط را مرتب کنید و از جلوی مدل خود عکس بگیرید.

الگوی نورپردازی حلقه‌ای

برای اینکه مدل شما با پس زمینه مخلوط نشود، می‌توانید یک چراغ جداسازی اضافه کنید. با این کار کلاسیک‌ترین تنظیمات دو نور ایجاد می‌شود.

الگوهای نورپردازی در عکاسی پرتره

یک تنظیم کلاسیک با یک نور برای ایجاد تک نور حلقه‌ای نرم (یا Rembrandt) در مدل شما نور پس زمینه اختیاری است. اگر به خاطر ظاهر و احساس ضخیم‌ تری هستید، سعی کنید چتر خود را با Grid جایگزین کنید. این کوجب می‌شود که نور فشرده‌تری ایجاد شود.

الگوی نورپردازی پروانه‌ای و تاشو

الگوی نورپردازی پروانه در دهه ۳۰ در میان عکاسان هالیوود بسیار محبوب بود. این یک سایه کوچک و به شکل پروانه به زیر بینی مدل می‌اندازد. هنگام عکاسی از یک مدل زن، از چتر یا سافت باکس برای نرم کردن نور استفاده کنید. این طرح الگوی نورپردازی پرتره می‌تواند سایه‌های عمیقی به جا بگذارد. این سایه‌ها در زیر چانه، استخوان گونه و بینی مدل ظاهر می‌شوند.

پنج ژست عکاسی در طبیعت برای دخترها
این مقاله را بخوانید

این طرح نور تنظیم الگوی نورپردازی پروانه‌ای را با نور زمینه اختیاری نشان می‌دهد.برای پراکنده کردن این سایه ها ، یک نور پر کننده را درست در زیر نور کلیدی اضافه کنید و مدل را از زیر روشن کنید.این تنظیم تاشو است. این یکی از تنظیماتی است که هرگز شما را نا امید نخواهد کرد.

Clamshell یک تنظیم الگوی نورپردازی کلاسیک است که هرگز شما را نا امید نمی‌کند. می‌توانید دو چراغ را ببینید که دو چشمگیر مجزا در چشم مدل برجای گذاشته‌اند. اغلب نور پرکننده از نور کلیدی ضعیف تر است تا سایه‌هایی ملایم به جا بگذارد. این می‌تواند یک بازتابنده یا یک فلاش دوم باشد (تنظیم شده در یک قدرت کمتر از نور کلیدی).

تنظیم روشنایی تاشو با استفاده از بازتابنده هنگام پر کردن نور سایه‌های روشن را در مدل ایجاد می‌کند. این الگوی نور پرترشه متناسب با سبک‌های Low Key و High Keyاست.

چگونه از نور استفاده کنیم

هنگامی که به الگوی نورپردازی پرتره می‌رسیم، نورپردازی نرم و سخت وجود دارد..

یک نور سخت سایه‌های قوی، تاریک و مشخص ایجاد می‌کند. یک نور ملایم سایه‌های روشن‌تری ایجاد می‌کند. انتقال تدریجی‌تری بین مناطق تاریک و روشن تصویر وجود دارد.آنچه باعث سخت یا نرم بودن نورپردازی عکاسی پرتره می‌شود منبع آن نیست. این نسبت بین اندازه ظاهری منبع آن در مقایسه با سوژه است.

وقتی از مردم عکس می گیرید، یک فلاش ساده نور سخت‌تری تولید می‌کند.اصلاح کننده‌های نور چراغ قوه را نرم می‌کنند. می‌توانید از چتر، سافت باکس یا یک فلاش از دیوار سفید استفاده کنید.

آخرین چیزی که باید در مورد نور بدانید این است که شدت آن طبق قانون مربع معکوس تحلیل می‌رود.اینگونه بگوییم فاصله بین منبع نور و سوژه دو برابر می‌شود. هر بار که این اتفاق می‌افتد، شدت نور روی سوژه چهار برابر کاهش می‌یابد.این ویژگی منجر به “افت نور” می‌شود. این جلوه‌ای است که غالباً در پرتره برای کنترل بهتر الگوی نور مدل شما استفاده می‌شود.

مفهوم عکاسی HDR 
این مقاله را بخوانید
تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی