کسب و کار در صنعت عکاسی

کسب و کار در صنعت عکاسی

کسب و کار در صنعت عکاسی

گام های نخستین کسب درآمد از عکاسی خیلی ساده هستند: یک دوربین خوب تهیه کنید، تا جایی که می‌توانید تمرین کنید و یک وبسایت بسازید که بتوانید کارهای خودتان را روی آن نمایش دهید. اما این سه کار تا یک جای ویژه می‌توانند به شما کمک کنند. برای اینکه بتوانید سرگرمی خودتان را به یک کار دائمی تبدیل کنید باید زمان و انرژی خیلی زیادی را صرف گسترش مهارت‌های حرفه‌ای خودتان کنید. همچنین باید یک کسب و کار در صنعت عکاسی مشخص پیدا کنید که بتوانید با استفاده از آن درآمد کسب کنید.در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید.

عکاس مسافرتی

عکاسی مسافرتی برای بیشتر افرادی که یک رویای قدیمی می باشد. همچنین اینکه در این سبک عکاسی روزهای خودتان را با کشف لوکیشن‌های جدید می‌گذرانید بلکه برای این کار درآمد هم خواهید داشت. علاقه به این سبک عکاسی به دلیل رشد شبکه‌های اجتماعی خیلی بیشتر شده است. اکنون عکاس‌های خیلی زیادی در سراسر دنیا به دنبال این هستند که رویای خودشان را به واقعیت تبدیل کنند و بتوانند از طریق سفر کردن به درآمد برسند.

کسب و کار در صنعت عکاسی

اگر شما واقعا می خواهید سعی کنید این سبک عکاسی را تست کنید, سعی کنید به تحقیق مشکلات شما به دنبال برای اولین بار تحقیق کنید. برای این سبک, عکاسی, باید در اوایل صبح از خواب بیدار, طلوع خورشید, عکاسی کنید, یا برای چندین ساعت تجهیزات خیلی سنگینی را با خودتان حمل کنید یا به جای شنا کردن در استخر هتل داخل اتاق خودتان بمانید و عکس‌هایی که گرفته‌اید را ویرایش کنید. نتایج قطعا ارزشش را دارد اما برای رسیدن به این نتایج باید تلاش زیادی کرد.

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو
این مقاله را بخوانید

کسب درآمد از عکاسی مسافرتی کار خیلی راحت نیست. به ویژه هنگامی که هزینه تولید این عکس‌ها را هم در نظر بگیرید. بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که یک آلبوم نمونه کار آماده کنید و بهترین آثار خودتان را داخل آن قرار دهید. به عنوان فریلنسر کار کنید و عکس‌های خودتان را به مجلات و آژانس‌های مسافرتی بفروشید. همچنین ممکن است برخی برندها را پیدا کنید که مایل باشند اسپانسر سفرهای شما باشند و سعی کنید با نویسنده‌های مسافرتی نیز یک ارتباط قوی داشته باشید.

عکاسی تجاری

عکاسی تجاری به گرفتن عکس‌هایی گفته می‌شود که برای بازاریابی و تبلیغات محصولات و خدمات متفاوت از آن استفاده می‌شود. در این حرفه چندین سبک مختلف مثل عکاسی معماری، عکاسی محصول، عکاسی پرتره و عکاسی از غذا دخیل هستند. از اینگونه عکس‌ها در رسانه‌های مختلفی مثل تبلیغات، کاتالوگ، وبسایت و شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود.

برای کسب درآمد در رشته‌های مختلف عکاسی به مهارت‌های مختلفی نیاز دارید و برای اینکه در رشته‌ی عکاسی تجاری موفق باشید باید تمام تمرکز خودتان را روی دانش فنی متمرکز کنید. تقریبا هیچگونه داستانی به جز اینکه کسب و کار مشتری خیلی فوق‌العاده است پشت عکس‌هایی که می‌گیرید وجود ندارد اما این بدین معنی نیست که نمی‌توانید عکس‌هایی بگیرید که مردم عاشق آن‌ها هستند. در واقع تمامی عکس‌های تبلیغاتی و محصولی که در اینستاگرام می‌بینید، زیر مجموعه‌ی عکاسی تبلیغاتی قرار خواهد گرفت.

کسب و کار در عکاسیفتوژورنالیسم

فتوژورنالیسم یا عکاسی خبری به عمل مستند سازی رویدادها برای نشریه‌ها گفته می‌شود.  عکاس‌های خبری می‌توانند عکس‌هایی بگیرند که به خوبی یک داستان پیچیده را منتقل می‌کند.

راهنمای خرید میکروفون برای دوربین عکاسی
این مقاله را بخوانید

این رشته خبری شما را در خط مقدم اخبار قرار می‌دهد و کمک خواهد کرد به یک داستان سرای بصری تبدیل شوید. لازم به گفتن نیست که این رشته در مقابل به از خود گذشتگی خیلی زیادی هم نیاز دارد. ممکن است نیاز باشد رویدادهایی که خیلی هیجان‌انگیز نیستند را پوشش دهید و یا به عنوان یک عکاس فریلنسر کار کنید تا بتوانید یک آلبوم نمونه کار قوی جمع‌آوری کنید. با صرف زمان کافی شما می‌توانید آثار خودتان را به مجلات مختلف بفروشید و در یک آژانس خبری معروف مشغول به کار شوید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی