عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو

در عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو توجه بیشتری از افراد در زمان عکاسی به دوربین شما است و اگر از لنز واید و یا لنز نرمال استفاده کنید بی تردید در بعضی از شرایط نمی توانید به سادگی کار خود را انجام دهید و احتمال دارد بعضی از افراد از شما بخواهند که از آن ها عکاسی نکنید. لنز تله فتو در عکاسی خیابانی برای همه زمینه ها مناسب نیست و بی شک استفاده از لنز های نرمال و واید در عکاسی خیابانی نتیجه بسیار بهتری خواهد داشت ولی در برخی موارد نیز می توانید از لنز تله فتو در عکاسی استفاده کنید، در برخی از شرایط نیز استفاده از لنزهای تله فتو ممکن است به عکس شما آسیب برساند.در ادامه با نمایندگی نیکون همراه باشید تا اطلاعات کاربردی توضیح داده است.

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو

لنز ۳۵-۵۰ میلی متر

در حال حاضر ، ۳۵-۵۰ میلی متر به طور قابل توجهی دامنه مورد علاقه ، امکان ضبط سوژه شخص و همچنین مقدار مناسبی از محیط آن را دارد. این محدوده به اندازه کافی گسترده است که می تواند صحنه یا شخص را نشان دهد و زمینه متنوعی نیز ارائه دهد. برخی معتقدند که متناسب با دیدگاه چشم انسان است و بنابراین به مشاهدات ما وفادارتر است. علاوه بر این ، لنزهای اصلی که در این محدوده قرار می گیرند معمولاً سریع هستند ، دیافراگم گسترده ای را می دهد که در صورت لزوم جداسازی بیشتر سوژه را از پس زمینه خود جدا می کند ، در حالی که باعث می شود در نور بیشتری نیز سطح کم ISO را حفظ کند.

دوربین‌های بدون آینه CSC و دوربین‌های DSLR
این مقاله را بخوانید

آنها اغلب از لنزهای زوم واضح تر هستند و فاصله کانونی ثابت موجب می شود که به جای بزرگنمایی داخلی و خارج از خانه ، بیشتر به فکر ترکیب و فریم باشند. آنها شما را وادار می کنند که آگاهی مکانی بیشتری داشته باشید و در موقعیت های بهتری قرار بگیرید تا بتوانید عکس خود را بگیرید. موارد ابتدایی کوچک و سبک و تقریباً بی وزنی در اطراف گردن شما هستند ، که به سختی توسط شما یا سوژه مورد توجه قرار گرفته اند و به شما امکان می دهند تصاویر خود را بطور گسسته انجام دهید. من مطمئن هستم که شما قبلاً این همه را شنیده اید. زاویه حتی گسترده تری با تأکید بر موقعیت مکانی یا هندسه معماری جالب ، به ثبت بیشتر صحنه کمک خواهد کرد.

عکاسی خیابانی با لنز تله فوتو

عکاسی بدون جلب توجه

یکی از نکات مثبت عکاسی با لنز تله عکاسی بدون جلب توجه دیگران است. در بعضی شرایط می خواهید که واکنش طبیعی افراد در زندگی عادی را عکاسی کنید.در برخی شرایط نمی خواهید که مردم جلوی دوربین ژست بگیرند. در بسیاری از شرایط اگر از لنز های نرمال استفاده کنید مجبور هستید به سوژه نزدیک شوید.

سوژه نیز ناخود آگاه محو دوربین شما می شود و این یک واکنش طبیعی است.برای ثبت ناب ترین لحظات انسانی از لنز تله فوتو در عکاسی خیابانی می توانید استفاده کنید.در برخی از شرایط که محیط بسیار شلوغ است و شما از ترس جان و امنیت دوست ندارید درگیر شلوغی شوید.اگر علاقه مند هستید عکاسی کنید استفاده از لنز های تله پیشنهاد بسیار خوبی است.

شاید گرفتن عکس با یک تله از درون شلوغی پر جمعیت توده های عابر پیاده نیز راحت تر باشد. آن را به صفحه لمسی بیرون بزنید و هیچ بهانه ای برای عدم گرفتن عکس وجود ندارد. اگر در حال عکاسی از ساختمان یا مکان هستید ، تله عکس به شما این امکان را می دهد که جزئیات بیشتر و اشکال انتزاعی تر را در نظر بگیرید. این احتمال را دارد تا کاملاً عکاسی خیابانی نباشد اما همچنان یک مشاهدات شهری است.

معرفی بهترین خیمه های نور
این مقاله را بخوانید

ویژگی مثبت لنز های تله

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مثبت لنز تله این است که این لنز های پرسپکتیو شما را تغییر نمی دهند.  می توانید با خیال راحت بر روی سوژه خود زوم کنید و از هر زاویه ای از سوژه عکاسی کنید.

یکی دیگر از فواید استفاده از لنز تله فتو در عکاسی خیابانی که می توانید از دیتیل ها و کادرهای بسته استفاده کنید. از کادرهای بسته برای ثبت زوایای دید خاص استفاده کنید.معمولاٌ در عکاسی خیابانی، عکاسان به کادرهای بسته بسیار خاص توجهی نمی کنند. شما می توانید با استفاده از لنز تله این موضوع را به خوبی ثبت کنید.

تماس با نمایندگی نیکون
آدرس نمایندگی